انتقاد پناهیان از بی‌طرفی مراجع در انتخابات

همدلی | این روزها برخی از چهره‌های فعال برای ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی، تلاش بسیار می‌کنند که شکست در انتخابات را به عوامل مختلفی به غیر از عملکرد خود و نامزد موردحمایت‌شان ربط دهند و در این میان اگر لازم ببینند، می‌توانند مراجع را نیز تخطئه کنند.
پس از آن که حسین شریعتمداری؛ مدیر مسئول کیهان، در اظهارنظری عجیب آرای سیدابراهیم رئیسی را دوبرابر آرای اعلام شده خواند و دلیل ادعای خود را نیز استفاده دولت از امکانات عمومی(!) اعلام کرده است، یک روحانی سخنران برخی از محافل اصول‌گرایان در اظهار نظری عجیب به علما و مراجع تاخته است که در حمایت از نامزد مورد علاقه‌اش، سکوت کرده‌اند.حجت‌الاسلام پناهیان در سخنانی که پس از انتخابات و شکست ابراهیم رئیسی منتشر شده می‌گوید:«حضرت امام(ره) می‌فرمودند بروید سراغ علما، آن هم علمای زمان‌شناس.» وی سپس با اشاره ضمنی به عدم حمایت علنی برخی از مراجع از نامزدهای انتخابات گفت:«مثلا در همین انتخابات، عالم حوزوی که از حق در موارد حساس دفاع نکند، تقوی دارد؟ ببینید، رهبری چقدر آمدند توی میدان و درباره سند 2030، آن هم علنی. آن هم توی سخنرانی. در این حد که شورای عالی انقلاب فرهنگی را رسما محکوم کند. می‌گوید فلسفه وجودی من چیست؟ اگر از این حق سخن نگویم، علیه باطل حرف نزنم چه دینی است؟»پناهیان به گونه‌ای ورود رهبر معظم انقلاب و سکوت برخی علما را در کنار هم قرار می‌دهد که گویی رهبری نظام از سخنان خود در باره تبعات احتمالی سند2030 منظور انتخاباتی داشته‌اند.او البته پا را از این فراتر نهاده و از علمایی که «رساله‌های عملیه» می‌نویسند انتقاد می‌کند که چرا در این انتخابات سکوت کردند و البته منظور از سکوت مورد نظر وی عدم حمایت از ابراهیم رئیسی است. پناهیان در ادامه می‌گوید:«بعد توی رساله‌های عملیه می‌نویسند امربه معروف و نهی از منکر.آقا خود این موضوع منکر است. منکر از این بالاتر؟»
سخنران معروف محافل سیاسی و مذهبی نزدیک به اصول‌گرایان در ادامه می‌افزاید:«مهم‌ترین اتفاق سکوت علماست. اصلا بعید نیست که خدا یک جامعه‌ای را به خاطر رفتار تنی چند از کسانی که نخبگان جامعه هستند و خدا انتظار دارد....عذاب کند.»
پناهیان سپس به انتقاد از کسانی پرداخت که به دیدار رئیسی و امیر تتلو، خواننده موسیقی زیر زمینی انتقاد کرده بودند و این دیدار را نشانه سیاست دانست. وی در این رابطه گفت:«این سید بزرگوار با آن ترانه‌خوانی که خودش می‌گوید من آن کارها را گذاشتم کنار، جلسه گذاشته، عرق دین‌داری بعضی یک دفعه زده بالا. اباعبدالله‌الحسین از ظهیر کمک گرفت. ظهیر می‌دانید یعنی کی؟ در واقع از دشمنان سیاسی پدرش علی‌بن ابی‌طالب(ع) کمک می‌خواهد... اگر الان می‌بود می‌گفتند امام حسین(ع) خودش را ضایع کرد، نباید می‌رفت....یک دفعه عرق دینی بعضی‌ها بالا می زند....این چه دینی است که سیاست در آن نیست....»