عده‌ای به دنبال برداشت دلخواه از سخنان رئیس جمهوری هستند

سخنگوی دولت با بیان اینکه «مدت‌هاست عده‌ای نشسته‌اند ببینند آقای روحانی چه می‌گوید و با جعل و برداشت دلخواه مطالب ناامیدکننده و منفی استخراج و تولید می‌کنند»، به پرسشی پیرامون یکی از همین برداشت‌های مجعول پاسخ داد.
به گزارش ایرنا، علی ربیعی در پنجاه و چهارمین نشست خبری‌اش که روز گذشته در جمع خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ارتباط جمعی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره آنچه به عنوان «خبر خوش رئیس جمهوری برای روزهای شنبه و یکشنبه» در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، گفت: اول اینکه آقای روحانی اصلاً نگفت «خبر خوش» در حالی که از بعد سیاسی و بین‌الملل و به عقب راندن تحریم در دل خود یک خبر خوش نیز است. علاوه بر اینکه افراد مطلع و کارشناسان دلسوز ایران زمین امروز به خوبی درک می‌کنند این اتفاق از اجماع بحران‌ساز غربی‌ها جلوگیری کرده و از همه جانبگی فشارهای سیاسی نیز کاسته است و در آینده هم قضاوت خواهد شد که اتفاقی مهم بوده است. ما وظیفه داریم در مقابل تحریم در همه ابعاد آن مبارزه کنیم و با نگاهی راهبردی به تحولات این را یک پیروزی برای جمهوری اسلامی می‌دانیم.
ربیعی که از روز دوشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم و بازدید از روند انجام چندین طرح اجتماعی، آموزشی و تولیدی به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در ادامه با بیان اینکه آنانی که می‌گفتند برجام مرده، برجام هنوز زنده است و نیز می‌توان روی آن مانور مقاومت داد، افزود: چه کسی باور می‌کرد تا همین چند وقت پیش امریکا در شورای امنیت در جایی که چند دهه بر آن سیطره داشت، تنهای تنها بماند. امریکا از روز اول می‌خواست ما را تحریم کند تا خودمان از برجام خارج شویم و دنیا را همراه خود کرده و تحریم را با جهان همراه بر مردم تحمیل کند، حالا با تلاش شکست خورده ناچار است به تنهایی اقدام کند. کما اینکه آثار تنهایی امریکا در موضوع ایران در نظام بین‌الملل و روابط بین‌الملل در آینده مشخص می‌شود.
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه زمانی که جامعه بین‌المللی با این صدای رسا به اقدامات امریکا نه می‌گوید این می‌تواند به معنای فروپاشی حقوقی رژیم تحریم‌ها باشد، ادامه داد: البته نمی‌دانم چرا عده‌ای نمی‌خواهند و قائل به مقابله حقوقی و سیاسی در عرصه بین‌المللی نیستند و نمی‌خواهند درک کنند عقب راندن تحریم اصلی‌ترین کار امروز همه ما باید باشد.


وی با اشاره به ادعای امریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها گفت: ایالات متحده در ادعای خودش بسیار منزوی است، امروز همه اعضای شورای امنیت و همه ملت‌های جهان اذعان دارند که هیچ پایه حقوقی برای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت وجود ندارد. سخنگوی دولت در ادامه به پرسش یکی از خبرنگاران استان سیستان و بلوچستان درباره خرابکاری در سایت نطنز این‌گونه پاسخ داد: خرابکاری قطعی است اما فرضیه‌های گوناگونی در‌خصوص حادثه نطنز وجود دارد، در یکی از فرضیه‌ها برخی عناصر داخلی مورد ظن قوی قرار گرفته‌اند و تحت نظارت پیگیری جدی دستگاه‌های امنیتی کشور هستند.
ایجاد زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان در اولویت است
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اینکه فقدان زیرساخت‌های مناسب و نبود سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی، علت کاهش نیافتن فقر و نابرابری در سیستان و بلوچستان بوده است، تصریح کرد: نگاه دولت ایجاد زیرساخت‌ها برای تغییر وضعیت منطقه است و از این رو در دولت تدبیر و امید دو راهبرد توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی و فقرزدایی در دستور کار قرار گرفت.
سخنگوی دولت در بیان گزارش مبسوط خود از اقدامات انجام شده و اعتبارات تخصیص یافته برای این استان توضیح داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۳۰ عنوان پروژه با بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شد که در سایه آن نظر سرمایه‌گذاران بسیاری به این استان جلب شد، ضمن آنکه دولت با فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه خود این استان را به کارگاهی از فعالیت‌های اقتصادی تبدیل کرد. ربیعی مجموع اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۳ را ۹ هزار و ۴۶۸ میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: این در حالی است که اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این استان در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ برابر ۱۳ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان بوده و به عبارت دیگر بودجه عمرانی آن در ۶ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱.۴ برابر ۳۵ سال پیش از آن بوده است.