دارو و کالاهای اساسی را‌ تا آخر سال با ارز ۴۲۰۰ ‌تومانی تأمین می‌کنیم

جهانگیری: دارو و کالاهای اساسی را‌ تا آخر سال با ارز ۴۲۰۰ ‌تومانی تأمین می‌کنیم ایسنا: معاون‌اول رئیس‌جمهوری گفت: مردم اطمینان داشته باشند که دارو و کالاهای اساسی را تا آخر سال با ارز چهارهزارو 200 تومانی تأمین خواهیم کرد؛ بنابراین دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند و امیدواریم بتوانیم ارز مورد نیاز را تأمین کنیم. اسحاق جهانگیری در بخش پایانی سفر یک‌روزه خود به استان هرمزگان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان، اظهار کرد: شرایط کشور شرایطی سخت و دشوار است، اما امیدواریم به فضل الهی بتوانیم از این شرایط با سربلندی عبور کنیم. 
جهانگیری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همواره بحث از بمباران، تعداد شهدا و تعداد مجروحان بود و همه از حمایت‌های کشورهای خارجی از عراق سخن می‌گفتند. معاون‌اول رئیس‌جمهور افزود: در آن دوران ملت ایران در یک طرف و همه دنیا در طرف دیگر بود، اما با روحیه و درک مشترک از شرایط همه به این باور رسیدند که باید در مقابل این مشکلات ایستادگی کنند.
 جهانگیری با یادآوری اینکه اکثر کشورهای منطقه هرچه داشتند در اختیار صدام قرار می‌دادند، گفت: البته ملت ایران همواره با بزرگواری از این مسائل عبور کرده و به دلیل آنکه این کشورها همسایه ما بوده‌اند، از خطای آنها چشم‌پوشی کردیم شاید خودشان بعدا این اشتباهات را جبران کنند. معاون‌اول رئیس‌جمهور ادامه داد: هدف دشمنان در جنگ تحمیلی این بود که اگر نتوانند ایران را تجزیه کنند حداقل بخشی از ایران را جدا کنند. جهانگیری تصریح کرد: ‌آنچه اجازه نداد دشمنان به اهداف خود برسند ایستادگی مردم و همدلی مسئولان بود و همه روی یک موضع ایستادند و اختلافات داخلی را کنار گذاشتند. 
اینها درس‌هایی از دوران دفاع مقدس است که باید همواره در کشور از آن استفاده کنیم و بدانیم که راه عبور از بحران‌ها و مشکلات همدلی و انسجام است.