صعود «یحیی» با گل «عیسی

آرمان‌ملي: پرسپوليس ايران موفق شد السد قدرتمندترين تيم قطر و يکي از مدعيان اصلي قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا را شکست دهد. تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس ايران و السد قطر روزگذشته در چارچوب مرحله يک هشتم نهايي ليگ‌قهرمانان آسيا به مصاف هم رفتند که در پايان شاگردان گل‌محمدي با برتري يک بر صفر مقابل تيم «ژاوي» به مرحله بعدي رقابت‌ها صعود کردند.
نيمه اول
دو تيم بازي را محتاطانه آغاز کردند و شاگردان گل‌محمدي کوشيدند تا در همان دقايق ابتدايي ميدان را به‌دست بگيرند. السدي‌ها پس از آنکه چند دقيقه ابتدايي دست به‌کار خاصي نزدند، رفته‌رفته بر بازي حاکم شدند و پرسپوليس را به عقب راندند. در چنين شرايطي هر دو تيم موقعيت‌هايي را به‌دست آوردند، اما بي‌دقتي مهاجمان موجب شد تا توپي از خط دروازه‌ها رد نشود. در ادامه سرخ‌پوشان عقب‌تر رفتند، اما دفاع مستحکم و چند لايه پرسپوليس موج حملات السدي‌ها را خنثي کرد. حامد لک نيز در چند صحنه واکنش‌هاي مناسبي را نشان داد تا دو تيم نيمه‌اول را با تساوي بدون گل راهي رختکن شوند.
نيمه دوم


دقيقه 55 شوت خطرناک عبدالکريم حسن به شکل خطرناکي از بالاي دروازه‌ پرسپوليس به بيرون رفت. دقيقه 61 پرسپوليسي‌ها با يک نفوذ سريع از سمت راست و پاس بشار رسن به آل‌کثير، او را در موقعيت بسيار خوبي مقابل دروازه صاحب توپ کرد که ضربه او به کنار تير دروازه خورد. دقيقه 64 ضدحمله خطرناک پرسپوليس که بشار درون محوطه مقابل دروازه‌ حريف قرار گرفت و پاس به بغل داد که توپ توسط مدافعان السد دور شد. دقيقه 68 نوراللهي درون محوطه جريمه تکل خطرناکي روي بازيکن السد زد که داور اعلام پنالتي نکرد. دقيقه 70 بار ديگر بشار ارسال زميني از سمت راست انجام داد که ضربه آل‌کثير به تير افقي دروازه برخورد کرد. دقيقه 75 پاس بلند کازورلا کنار زمين به عفيف رسيد و او با يک پاس کوتاه «نام‌تائه‌هي» را صاحب توپ کرد که شوت خطرناک او توسط لک مهار شد. دقيقه 88 سانتر عاليشاه از روي نقطه کرنر و ضربه سر آل‌کثير گل را براي تيم فوتبال پرسپوليس در پي داشت. دقيقه 91 نعمتي در يک برخورد با خوخي با نظر داور از زمين بازي اخراج شد. سيامک نعمتي مدافع پرسپوليس با اخراج مقابل السد ديدار مرحله يک‌چهارم ‌نهايي ليگ‌قهرمانان آسيا را از دست داد. در نهايت اين بازي با نتيجه يک بر صفر به نفع پرسپوليس به پايان رسيد.
بهترين بازيکن
مدافع پرسپوليس به‌عنوان بهترين بازيکن ديدار اين تيم برابر السد قطر انتخاب شد. پس از پايان بازي دو تيم پرسپوليس و السد قطر با انتخاب کنفدراسيون فوتبال آسيا، محمدحسين کنعاني‌زادگان به‌عنوان بهترين بازيکن اين ديدار انتخاب شد. وي گفت: اين برد را به همه هواداران تبريک مي‌گويم. از کادرفني تشکر ويژه مي‌کنم که واقعا براي اين بازي خيلي وقت گذاشتند و آناليز خيلي خوبي انجام دادند و روي نقاط ضعف‌وقوت حريف خيلي برنامه‌ريزي کرده بودند تا بدانيم از کجا به السد آسيب بزنيم. وي افزود: خدا را شکر توانستيم با دست پر از زمين بيرون بياييم و به مرحله بعدي صعود کنيم. بازي خيلي سختي بود. به‌نظر من اين بازي يک فينال غرب آسيا بين دو تيم ابرقدرت آسيا محسوب مي‌شد. کنعاني‌زادگان ادامه داد: از موقعيت‌هايمان به‌خوبي استفاده کرديم و به تير دروازه زديم و مي‌توانستيم اين موقعيت‌ها را تبديل به گل کنيم. خدا را شکر مي‌کنم که اين برد را کسب کرديم. واقعا جاي هواداران‌مان که هميشه پشت‌مان هستند خالي بود. بازهم از کادرفني تشکر مي‌کنم که صبح و شب براي ما وقت مي‌گذارند.
کارشناسي داوري
حسين عسگري، رئيس سابق کميته داوران در گفت‌وگو با ايسنا درباره داوري ديدار پرسپوليس ايران و السد قطر گفت: داور عملکرد نسبتا خوبي داشت و با جاي‌گيري‌هاي مناسب توانست در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد. کارت‌هاي او درست بود و تنها يک اشتباه داشت. وي ادامه داد: او در دقايق پاياني نعمتي را به‌درستي اخراج کرد زيرا بازيکن پرسپوليس شيطنت کرد و با آرنج يا بازوي خود به حريف ضربه زد. همچنين در صحنه سرنگون‌شدن بازيکن السد در محوطه جريمه، داور مي‌توانست پنالتي بگيرد اما تصميم گرفت به‌نظر کمک‌داور اعتماد کند که زاويه بهتري داشت.
صحبت‌هاي ژاوي
ژاوي در نشست خبري اين بازي گفت: فوتبال روي ناعدالتي خود را به ما نشان داد. در اکثر بازي زمام را در اختيار داشتيم ولي به‌دلايل کوچک بازي را باختيم. وي افزود: قبل از اين بازي به بازيکنانم هشدار داده بودم هر اشتباهي در اين بازي به منزله حذف از ليگ‌قهرمانان آسياست. ما اشتباهات کوچکي کرديم و تاوان سنگيني داديم.
گل‌محمدي چه گفت؟
يحيي گل‌محمدي، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري بعداز پيروزي تيمش برابر السد و صعود به يک‌چهارم نهايي جام ها ‌حذفي اظهارکرد: خيلي خوشحاليم که توانستيم
اين بازي خيلي سخت را ببريم. لياقت اين برد را داشتيم و با مشکلات زيادي وارد اين بازي‌ها شديم. بازي خوبي انجام داديم. تيم حريف مهره‌هاي هجومي خيلي خوبي داشت و توانستيم با يک دفاع تيمي خوب، عملکرد خوب بازيکنان خصوصا در خط‌دفاع و دروازه‌بان، مهره‌هاي هجومي‌اش را به‌خوبي پوشش بدهيم. او ادامه داد: اين برد را به همه هواداران خوب‌مان تبريک مي‌گويم که به طرق مختلف انرژي مثبت زيادي به ما دادند. از بازيکنان تيم بايد تشکر کنم که باعث افتخار همه ما و ايرانيان و هواداران پرسپوليس شدند. از جان‌شان مايه گذاشتند و با تمام وجودشان بازي کردند و فداکارانه توانستند برنده شوند. به تک‌تک‌شان اين حس غرورانگيز را تبريک مي‌گويم. اين بازيکنان شايسته بهترين‌ها هستند. انشاءا... بتوانيم در بازي‌هاي بعدي هم خوشحال باشيم. اين راه را با تمام مشکلاتي که بود شروع کرديم. اميدوارم اين راه را خوب ادامه دهيم. او در پاسخ به اين پرسش که آيا تيمش مي‌تواند مثل سال 2018 فيناليست شود، گفت:‌ ما يک راه خيلي سخت را طي کرده‌ايم. ما انتهاي جدول بوديم و در مرحله گروهي توانستيم سه برد ارزشمند کسب کنيم و به‌عنوان تيم اول صعود کرديم. کار بزرگي بود که انجام شد. هدف بعدي ما بازي امروز بود که خداراشکر توانستيم از اين مرحله هم بگذريم. دو مرحله سخت ديگر در پيش داريم. اگه اين بازي‌هايي که انجام داديم در حضور هواداران‌مان و در ورزشگاه آزادي بود قطعا شکل بازي ما راحت‌تر بود و با انرژي بيشتري بازي مي‌کرديم. گل‌محمدي افزود: بازي‌کردن در ورزشگاه آزادي براي هر تيمي خيلي سخت است. مي‌توانستيم با زحمت خيلي کمتر و با حمايت هواداران بازي‌هايمان را انجام دهيم ولي در هر صورت خوشحاليم که تا اين مرحله آمده‌ايم. براي رسيدن به اينجا مشکلات زيادي داشتيم و خيلي از بازيکنان با خستگي مفرط و مصدوميت بودند. توانستيم اين مشکلات را يک‌به‌يک پشت‌سر بگذاريم. هر تيمي در مرحله بعدي به ما برخورد کند قطعا قوي است. بايد تمرکزمان را روي بازي بعدي بگذاريم تا بتوانيم عملکرد خوبي داشته باشيم. کار ما تمام نشده است. تا اينجا خيلي خوب ظاهر شديم ولي کارمان هنوز ادامه دارد.