رئیس‌جمهوری: اطلاعات سامانه جامع تجارت باید در دسترس مردم هم باشد دفاع آفلاین روحانی از گزینه وزارت صمت در جلسه هیئت دولت!

رئیس‌جمهوری ضرورت بهره‌برداری گسترده مدیریتی از سامانه جامع تجارت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سامانه جامع تجارت در کنار ایجاد شفافیت و فراهم کردن امکان گزارش‌گیری به هنگام از سوی همه مسوولان از وضعیت صادرات و واردات کشور، می‌تواند باعث تسهیل و سرعت در امر تجارت شده و مشکلات دست و پاگیر اداری را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد.
حسن روحانی دیروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از ارائه گزارش وزارت صمت در خصوص اقدامات بانک مرکزی و گمرک درمورد ترخیص کالاها، گفت: مدیریت شرایط خاص و نیاز کشور به تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات باید به یک میراث مدیریتی ماندگار در حوزه تجارت کشور منجر شود و دستگاه‌های مرتبط استفاده گسترده از سامانه جامع تجارت را سامان دهند. وی خاطرنشان کرد: این سامانه به طور قطع می‌تواند با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله با رانت و فساد اقتصادی را سامان دهد و زمینه تسهیل و تسریع در تجارت را فراهم کند. رئیس‌جمهوری با تاکید برضرورت ثبت شفاف از مرحله سفارش تا توزیع کالا در مراکز فروش در سامانه جامع تجارت، گفت: اطلاعات این سامانه نه تنها در اختیار دستگاه‌ها و تجار بلکه حتی باید در دسترس عموم مردم باشد. روحانی با بیان اینکه هیچ کالایی نباید در گمرک های کشور معطل بماند، اظهار کرد:  دستگاه‌های اقتصادی کشور نظیر وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی با هماهنگی‌های لازم باید نسبت به تسریع در ترخیص کالا اقدام کنند.
دیروز همچنین رئیس‌جمهوری درپی نامه استانداری آذربایجان شرقی درخصوص مساعدت و رسیدگی دولت به وضعیت معیشتی و زندگی قالی‌بافان کشور، طی نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد به این قشر زحمتکش و هنرمند کشور به صورت ویژه توجه شود.
روحانی عصر یکشنبه هم در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: مبالغه نخواهد بود اگر بگوییم امروز و به ویژه در سالی که مقام معظم رهبری، ماموریت جهش تولید را به دولت و مجلس ابلاغ فرموده‌اند، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خط مقدم جبهه مبارزه اقتصادی است. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه رونق تولید از جمله در بخش صنعت، معدن و تجارت، چه در بخش صادرات و چه در بخش واردات، هدف مستقیم جنگ اقتصادی آمریکا با مردم ایران در سال‌های اخیر بوده است، تاکید کرد: در چنین شرایطی، انسجام مدیریتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضرورت قطعی و فوری است و حضور وزیر توانا و برخوردار از اعتماد دولت و مجلس در این وزارتخانه حیاتی است. وی افزود: انتخاب و معرفی علیرضا رزم حسینی برای تصدی مسوولیت این وزارت، پس از بررسی‌ها و مشورت‌های گسترده صورت گرفته و سابقه مدیریتی متنوع و موفق ایشان در موقعیت‌های صنعتی و تجاری، قوت اجماع‌سازی ایشان که در مدیریت عالی دولت در استان‌های مختلف آزموده شده است و هماهنگی ایشان با دستگاه‌های دیگر، زمینه توفیق آقای رزم‌حسینی را در این ماموریت فراهم می‌کند. روحانی با ابراز اطمینان از اینکه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، هم به حساسیت شرایط جنگ اقتصادی توجه دارند و هم به اهمیت نقش وزارت صمت در رفع مشکلات مردم در حوزه توزیع و تنظیم بازار و مقابله با بی‌انضباطی در بازارها واقفند، اظهار امیدواری کرد که با رای اعتماد قوی مجلس به رزم‌حسینی، بتوانیم کارنامه خوبی برای مجلس و دولت در خدمت به مردم، جهش تولید و پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی رقم بزنیم.
گفتنی است، روحانی علی‌رغم انتقادها، با توجیه مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، احتمالا در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت در صحن مجلس حاضر نخواهد شد و این سخنان را باید دفاع آفلاین وی از گزینه پیشنهادی‌اش برای وزارت صمت در نظر گرفت!
سایر اخبار این روزنامه
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هشدار داد افزایش بیماران بدحال در موج جدید کرونا رضا دهکی نشانی اشتباه کاخ سفید رئیس‌جمهوری: اطلاعات سامانه جامع تجارت باید در دسترس مردم هم باشد دفاع آفلاین روحانی از گزینه وزارت صمت در جلسه هیئت دولت! در اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور مطرح شد انتخابات میاندوره یازدهمین دوره مجلس ۲۸خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود کاکایی: دولت هم صنعت خودرو را نابود و هم مردم را گرفتار قیمت‌ها کرد فرمان نابودی صنعت خودرو به دست عده‌ای خاص «ابتکار» تاثیر تصمیمات دولت بر بازار سرمایه را بررسی کرد بورس بی‌رمق زیر سایه دخالت‌ها درگیری نظامی میان آذربایجان و ارمنستان بار دیگر از سر گرفته شد آتش به جان قره‌باغ وزیر امور خارجه: آمریکا اتاق مذاکره را منفجر کرد بادامچیان: اصلاح‌طلبان از مردم عذرخواهی کنند حکایت سوزن و جوالدوز در حزب موتلفه اقدامات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد فرمانده کل ارتش: ارتش پس از جنگ نیز امنیت مرزها را حفظ کرده است مقتدی صدر: اجازه نمی‌دهیم عراق مستعمره بیگانگان شود