واکنش ظریف به حمله روزنامه کیهان به مرجع شیعیان عراق: آیت‌الله سیستانی دژ مستحکم عراق است

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود آیت‌الله سیستانی را دژی مستحکم برای عراق و ضامن امنیت منطقه دانست.
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به زبان عربی در صفحه توئیتر خود نوشت: آیت الله سیستانی، مرجع عالی‫قدر (شیعه) دژ مستحکم عراق و ضامن امنیت منطقه و اندوخته‌ای برای تمام جهان اسلام به شمار می‌رود. ظریف نوشت: ایران از نقش ایشان در ایجاد امنیت و ثبات در عراق و حفظ حاکمیت و یکپارچگی این کشور و رهایی از نیروهای اشغالگر و همچنین ساخت عراقی جدید بر اساس خواسته‌های ملت این کشور تقدیر می‌کند. مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‫های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده سازمان ملل در عراق، واکنش‌هایی از سوی برخی مسئولان عراقی و ایران به همراه داشت. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در نشست خبری دیروز خود در این رابطه گفت: در مورد اتفاق تلخی که اشاره کردید باید بگویم که این موضع هیچ ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران بر اساس مرجعیت شکل گرفته و مرجعیت همواره در ایران و عراق حافظ صلح و امنیت بوده است و آیت الله سیستانی نقش بی‫بدیلی در عراق دارد و ایشان دارای جایگاه رفیعی بین شیعیان در سراسر جهان از جمله ایران و عراق است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای این رکن مهم و اساسی احترام ویژه ای قائل است و طبیعی است که ما تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت تخطی صورت بگیرد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» پیامد‌های بازگشت کوپن به اقتصاد را بررسی کرد از کوپن کاغذی تا کالابرگ الکترونیک ژوبین صفاری اپیدمی فرافکنی در پاسخ غولی که به جای دردسرسازی می‌تواند اشتغالزایی کند اما و اگرهای مهار نقدینگی در تدابیر دولت جشنواره موسیقی فجر امسال چگونه برگزار خواهد شد؟ نوای مبهم نُت‌ها در روزگار کرونا ۲۰ درصد دانش‌آموزان در سایر شبکه‌های اجتماعی هستند اینترنت رایگان برای «شاد» دموکرات‌ها برگ جدیدی را علیه ترامپ در آستانه انتخابات آمریکا رو کردند افشاگری نیویورک‌تایمز از ۱۰ سال فرار مالیاتی ترامپ سخنگوی وزارت امور خارجه، سیاست ایران را کمک به دیپلماسی میان آذربایجان و ارمنستان مطرح کرد آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو در قفقاز رئیس قوه قضائیه: حقوق بشر واقعی محترم است واکنش ظریف به حمله روزنامه کیهان به مرجع شیعیان عراق: آیت‌الله سیستانی دژ مستحکم عراق است مناقشه قره باغ رونمایی از خواندنی‌ترین وقایع حماسه و دفاع در دافوس ارتش سلمان اکبری پاکرو- پژوهشگر جنگ و دفاع مقدس اصلاح‌طلبان چه زمانی برای انتخابات 1400 استارت می‌زنند؟ اصلاحات در بند اصلاحات