تاج‌زاده و حجاریان فتنه اقتصادی می‌کنند!

آرمان مــلي – مــطهره شفيعي: «گراني طبيعي است»، «هميشه با گراني مواجه بوده‌ايم»، و هزاران دليل براي انکار افزايش فشار اقتصادي بر جامعه تنها به‌خاطر يک هدف که آن هم تخريب اصلاح‌طلبان است! اصولگرايان از نوع دلواپسشان مشخص نيست که اين روزها در چه شرايطي به سر مي‌برند و چه ترسي آنان را وادار به گفتار و نوشتار کذب و فريب مردم کرده است. به نظر مي‌رسد نمايان شدن تدريجي علاقه جامعه به حضور کانديداهاي اصلاح‌طلب در انتخابات 1400 است که اصولگرايان را غمگين و افسرده و البته وادار به بيان موضوعاتي کرده که به‌طور حتم خودشان هم آنها را قبول ندارند و تنها براي تخريب چهره رقيب بر زبان جاري مي‌کنند.
وضع اقتصادي کشور خوب است!
استرتژي جديد اصولگرايان دلواپس براي برهم‌زدن معادلات انتخاباتي زمينه‌سازي اعتراضات خياباني است و البته نقشه راه آنها به نحوي تنظيم شده است که اصلاح‌طلبان عامل اعتراض و به قول خودشان فتنه باشند. ابزار فتنه‌سازي اصولگرايان بر محور اظهارات اخير سعيد حجاريان و مصطفي تاج‌زاده است، چنانکه مشرق مي‌نويسد: «امثال تاج‌زاده و حجاريان و... در ستادي که خودشان آن را «هسته سخت اصلاحات» مي‌نامند با وجود اينکه مي‌دانستند اثر تحريم‌ها بر اقتصاد ايران به کمتر از 30 درصد رسيده است و با اينکه بهتر از هرکسي واقف بودند که مشکلات اقتصادي و تورم در همه جاي دنيا وجود دارد و ايران هم نمرات خوبي در بسياري از شاخص‌هاي اقتصادي دارد اما با پروپاگانداي سياه‌نما و اصرار بر گزاره‌هايي مثل گرسنه بودن مردم ايران و «و ما ادريک مالتحريم» که اولي را تاجزاده و دومي را حجاريان طي سال‌هاي گذشته بيان کردند؛ فضاي کشور را به سمت بزرگنمايي از تحريم‌ها بردند درحالي‌که خود اذعان داشتند تحريم ابزار رواني دشمن است! جالب است که آنها گزينه‌اي را با ياري 2 دوره‌اي خود به ساختمان پاستور فرستادند که مي‌دانستند او اهل «نظارت بر قيمت‌ها» نيست و اين اعتقاد البته با حضور اصلاح‌طلبان ستادي در دولت نيز تقويت خواهد شد. و امروز کار به جايي رسيده است که يک گراني بي‌قاعده در بازار ايران حکمفرما شده که از هيچ قاعده تورمي، دلاري، تحريمي و بازاري پيروي نمي‌کند و جالب آنکه سخنگوي اصلاح‌طلب دولت هم تاکيد دارد که کارويژه اصلي دولت نه نظارت بر قيمت‌ها که مبارزه با تحريم‌هاست» در وهله نخست بايد از اين سياه‌نمايان سوال کرد که براساس چه محاسباتي اثرات تحريم بر اقتصاد را کمتر از 30 درصد مي‌دانند و از سوي ديگر، بايد از سياهه‌نويسان سوال کرد چرا سياست يک بام و دو هوا را در دستورکار دارند يعني اکنون که برنامه‌هايشان در راستاي تخريب اصلاح‌طلبان است به عادي‌سازي گراني در کشور مي‌پردازند و معتقدند گراني در همه کشورها هست اما يادشان رفته است که براي تخريب روحاني و دولت او، چگونه از افزايش قيمت‌ها به عنوان ابزار و ايجاد نارضايتي در جامعه نسبت به عملکرد دولت استفاده مي‌کردند.
فــتــنــه اقــتــصادي در دستورکار حجاريـان و تــاج‌زاده


بخش دوم برنامه دلواپسان ايجاد فتنه اقتصادي و متهم کردن اصلاح‌طلبان به ايجاد آن است. اصولگرايان به‌خوبي واقف هستند که در شرايط عادي و بدون تخريب رقيب شانسي براي پيروزي در هيچ‌يک از انتخابات‌ها اعم از رياست‌جمهوري، مجلس و حتي شوراي شهر ندارند؛ بنابراين با لحاظ کردن شکست حتمي در انتخابات رياست‌جمهوري البته در صورت تاييد کانديداي اصلي اصلاح‌طلبان بايد به فکر برهم زدن بازي باشند. ايده‌اي که به ذهن آنها رسيده القاي ايجاد فتنه اقتصادي است و چنين نوشتند: «چپ‌هاي ستادي آنطور که از قرائن پيداست و با توجه به بيانيه اخير موسوي‌خوئيني‌ها قصد دارند رفتار تحريمي را براي انتخابات 1400 نيز تکرار کنند. تکراري که البته از سوي ديگر دل به مشکلات اقتصادي موجود بسته تا به‌صورت گازانبري به نظام اسلامي حمله کند و اغتشاشات «فتنه اقتصادي» را کليد بزند. آنچه گفتيم البته بر گام سوم طراحي‌هاي تاج‌زاده و حجاريان نيز دلالت دارد و آن «فتنه اقتصادي» است. فتنه‌اي که به‌زعم امثال تاج‌زاده، هيمه آن با توجه به مشکلات اقتصادي و مشروعيت‌زدايي به‌واسطه عدم حضور کساني از مردم در انتخابات گردآوري شده و نياز به يک جرقه دارد تا يکي از خشن‌ترين اغتشاشات را پس از آبان 98 کليد بزند.»
تشويق به تکرار اتفاقات دي و آبان
نکته قابل‌تامل اما تشويق به اعتراض از سوي اصولگرايان است. آنها درصدد هستند با فضاسازي و ايجاد شائبه‌هاي غيرواقعي آنها را ترغيب به تکرار اتفاقاتي مانند دي 96 و آبان 98 کنند و در نهايت چنين مدعي شوند که اصلاح‌طلبان سکاندار اعتراضات بودند. روز گذشته رسانه دلواپس نوشت: «و اين تاج‌زاده است که پيش از ربيعي گفته بود: اغتشاشات آبان با خشونت بيشتر تکرار مي‌شود... و سعيد حجاريان نيز از محتمل بودن آن در ايام انتخابات 1400 سخن گفته است...؛ پيرامون راه‌هاي مقابله با فتنه اقتصادي و اينکه فرماندهان و راهبران اين پروژه چه کساني هستند و طرح آنها چگونه خنثي مي‌شود، مباحثي را مطرح کرده‌ايم. مباحثي که از حکما شنيده نشد که در پيامد آن شاهد بوديم فرمان آماده‌باش مقام معظم رهبري به تمام نيروهاي مسلح براي مقابله با فتنه که چند روز قبل از آبان 98 در دانشگاه افسري ايراد شد نيز شنيده نشد و پژواک نيافت.»