رکوردشکنی ستاد اجرایی فرمان امام در تولید ماسک بهداشتی با افزایش ظرفیت به ۵ میلیون ماسک در روز


صبح امروز در مراسمی‌باحضور سیدمصطفی سیدهاشمی‌معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و حسینی‌فر مدیرعامل شرکت پارس سلامت نانو  در‌ اشتهارد، فاز توسعه‌ای کارخانه تولید ماسک سه‌لایه و نانوی ستاد افتتاح و راه‌اندازی شد.
سیدمصطفی سید هاشمی‌ معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این مراسم گفت: با افزایش تعداد دستگاه‌های تولید ماسک از ۲۱ به ۴۸ دستگاه، ظرفیت تولید ماسک سه‌لایه بهداشتی دراین مجموعه از ۳ میلیون به ۵ میلیون ماسک در روز افزایش یافت.
وی افزود: هم‌اکنون دراین کارخانه روزانه ۴ میلیون انواع ماسک تولید می‌شود که طی دوهفته آینده به ۵ میلیون خواهد رسید.
وی با اشاره به کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت، ابراز داشت: توانستیم کیفیت تولید ماسک را از  N95  به N99 افزایش دهیم و آمادگی داریم به هرمیزانی که بخش‌های درمانی و پزشکی و جامعه سلامت نیاز داشته باشند برای آنها تولید و عرضه کنیم.


سیدهاشمی‌با اشاره به دستور اخیر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: به دستور دکتر مخبر و باتوجه به شیوع موج سوم کرونا، به جهت دسترسی آسان و ارزان‌تر مردم به اقلام بهداشتی، قیمت ماسک تولیدی ستاد را از امروز به هرعدد ۱۰۰۰ تومان کاهش دادیم.
وی تأکید ‌کرد: مردم در همه استان‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت hastinja.ir، مستقیما اقدام به خرید ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده با قیمت ارزان از ستاد کنند و در مراکز معرفی ‌شده تحویل بگیرند.
سید هاشمی ‌در خصوص خصوصیات فاز جدید توسعه‌ای کارخانه پارس سلامت نانو گفت: فضای این کارخانه از ۱۸۰۰ متر به ۷۰۰۰ متر افزایش یافته ‌و هم‌اکنون این مجموعه برای بیش از ۲۰۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی به تولید ماسک مخصوص کودکان دراین مجموعه نیز‌ اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری برخی از کلاس‌های مدارس به‌صورت حضوری، از هفته آینده ماسک دانش‌آموزی تولیدشده در کارخانه ستاد را هم وارد بازار خواهیم کرد.
معاون ستاد اجرایی فرمان امام افزود: هم‌اکنون ۵ نوع ماسک شامل ماسک سه‌لایه معمولی، نانو، N95، N99 و کودک در مجموعه ستاد تولید می‌شود و تا هر زمان که مردم نیاز داشته باشند برای مقابله با ویروس کرونا به عرضه اقلام بهداشتی در کشور ادامه خواهیم داد.