درجنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه برخی افراد اعتقاد خود را پای مصالح جناحی و مقاصد انتخاباتی فدا می‌کنند، گفت: آدرس رئیس جمهوری درست است؛ نمی‌دانم چرا برخی در داخل از اینکه مردم، کاخ سفید را به دلیل به وجود آوردن این وضعیت لعنت کنند ناراحت هستند.
به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اینکه برخی دم از انقلابی بودن می‌زنند و می‌خواهند امریکا را تطهیر کنند و می‌گویند امریکا را نفرین و لعنت نکنید و جای دیگری را لعنت کنید درک نمی‌کنم. نمی‌دانم اینها چه افرادی هستند که حاضرند به دلیل نگرش جناحی و سیاسی و نگاهی که به انتخابات ۱۴۰۰ دارند، همه چیز را حتی آنچه که خودشان اعتقاد دارند را فدا کنند. وی افزود: مگر همین افراد طرفدار دولتی نبودند که  ۸ تا ۱۰ سال پیش نفت بالای ۱۰۰ دلار می‌فروخت و بیش از یک میلیون بشکه نفت را هم اجازه داده بودند که بفروشد اما هر مشکلی هم پیش می‌آمد می‌گفتند «تحریم هستیم» و دهان خود را بسته بودند.
واعظی گفت: آن زمان تحریم بودیم محدودیت اقتصادی داشتیم، اما اکنون در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، اما نمی‌خواهند بپذیرند. مسأله انتخابات ۱۴۰۰ سر جای خود اما نباید تا این میزان آدرس غلط بدهیم و با ایجاد تفرقه و نفاق در این شرایط سخت مردم را ناامید کنیم. رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت وفاق میان قوای کشور گفت: رفتار برخی نمایندگان را به کلیت مجلس تعمیم نمی‌دهم، به هر حال با کلیت مجلس تعامل داریم و بنای مجلس همکاری برای حل مشکلات کشور است. واعظی افزود: بسیار متأسفم از اینکه اقلیتی در مجلس از تریبون رسمی استفاده می‌کنند و حرف‌های نسنجیده و تفرقه‌انگیز می‌زنند تا مردم را ناامید کنند و آدرس غلط به دشمنان می‌دهند. انتظار داریم هیأت رئیسه مجلس برای جلوگیری از حرف‌های غیراخلاقی و دروغ از تریبون مقدس مجلس سازوکاری بیندیشند. واعظی گفت: فرقی نمی‌کند؛ مجلس، دولت یا قوه قضائیه یا نهادهای دیگر که تریبون دارند، باید در خدمت مصالح،  منافع کشور، وحدت  و همدلی باشند. همان چیزی که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید دارند و اکنون که در شرایط بسیار سخت‌تری مانند کرونا و تحریم قرار داریم باید بیشتر به آن عمل کنیم.
واعظی درباره اینکه دو جریان سیاسی اصلی کشور منتقد دولت هستند، گفت: مبارزات انتخاباتی در همه دنیا یک یا دو ماه است، ولی مبارزات انتخاباتی ما ۴ سال و تا انتخابات بعدی طول می‌کشد. وی ادامه داد: هیچ وقت در درون اصلاح طلبان یک نظر و یک گروه خاص نبوده و دیدگاه‌ها متفاوت بوده است. همیشه در داخل دولت از سال ۹۲ همواره از بین وزیران و اعضای کابینه و استانداران اصلاح‌طلبان بودند. اگر الان اصلاح‌طلبان منتقد شدند که البته همه آنها نیستند، انتقاد به رفقای خودشان است که در داخل دولت هستند. حداقل اگر مراعات بقیه اعضای دولت را نمی‌کنند، مراعات حال رفقا و همفکران خود را بکنند.


واعظی درباره پیشنهاد استعفای رئیس جمهوری هم گفت: یک نفر مطلبی نوشته که تیتر آن با متن نوشته شده متفاوت است، او نمی‌گوید رئیس جمهوری استعفا دهد می‌گوید نمی‌گذارند رئیس جمهوری کار کند و محدودیت قائل هستند. رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: این رئیس جمهوری، رئیس جمهوری نیست که فقط در زمان گل و بلبل و وقتی پول و امکانات است و تحریم و کرونا نباشد رئیس جمهور باشد. وقتی مردم این همه مشکل و گرفتاری دارند، کرونا و تحریم و جنگ اقتصادی وجود دارد استعفا دهد. رئیس جمهوری تا لحظه آخر کار خود، به مردم بدهکار است و وظیفه خود می‌داند که خدمتگزار آنها باشد.