عراقی‌ها امسال به نیابت از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پیاده‌روی اربعین می‌روند

ادامه شیوع کرونا  باعث شده است تا میلیون‌ها زائر ایرانی و زائران کشورهای دیگر از حضور در مراسم حماسی و باشکوه پیاده‌روی اربعین در کشور عراق محروم شوند.
زائران عراقی چند روزی است راهی طریق‌الحسین(ع) شده‌اند تا با پای پیاده خود را به کربلا برسانند.
موکب‌داران باکرامت و باسخاوت عراقی اما این روزها از اینکه برخلاف سال‌های قبل توفیق کمتری در خدمت به انبوه زائران امام حسین(ع) به‌ویژه خیل چند میلیونی زائران ایرانی دارند ناراحت و غمگین هستند.
اما این اربعین تفاوت مهم دیگری با سال‌های قبل دارد. امسال جای دو ابرمرد و قهرمان مبارزه با ‌تروریست‌های تکفیری یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بین زائران اربعین خالی است. هرچند این دو شهید سرافراز مزد یک عمر مجاهدت خود را با رسیدن به محضر ارباب شهیدشان گرفته‌اند و در واقع جای همه ما در بزم عاشقانه و بهشتی آنها خالیست.


مردم قدرشناس عراق امسال در مسیر راهپیمایی اربعین با حمل تصاویر شهیدان سلیمانی و ابومهدی یاد آنها را گرامی‌ داشته و قدم‌های خود را به نیابت از آنها برمی‌دارند.
و چه کسی است که نداند امنیت امروز عراق و مسیر دلدادگی زائران حسینی مرهون مجاهدت و خون‌های پاک شهیدان مدافع حرم و این دو فرمانده شهید است.
سایر اخبار این روزنامه
راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان آمریکا با خودش مناظره کرد!(یادداشت روز) اخبار ویژه آخرین گزارش‌ها از نبرد قره‌باغ هیچ یک از طرفین کوتاه نمی‌آیند تهران با تصمیم ستاد کرونا یک هفته تعطیل شد ترامپ به سختی نفس می‌کشد/سی بی‌اس: هراس بر کاخ سفید سایه افکنده نگران استفاده ایران از فرصت بیماری ترامپ برای گرفتن انتقام ژنرال سلیمانی هستیم عراقی‌ها امسال به نیابت از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پیاده‌روی اربعین می‌روند مجازات عدم رعایت پروتکل‌ها در تهران شدیدتر است سردار فدوی: به زودی به شناورهای موشک‌انداز با ۱۰۰ نات سرعت می‌رسیم جای خالی مدیریت جهادی در حل مشکلات اقتصادی(نگاه) پیگیری شهادت سپهبد سلیمانی در دستور کار وزارت خارجه قرار دارد پیروزی غیرتمندانه پرسپولیس ایران اصلاح‌­طلبان: در شورای­‌شهر و شهرداری تهران کار قابل ­قبولی برای مردم نکردیم راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان