مجازات عدم رعایت پروتکل‌ها در تهران شدیدتر است

حجت‌الاسلام روحانی دیروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد و مقابله با آن نیازمند عزم ملی با احساس مسئولیت اجتماعی و اخلاقی همگانی است، اظهار داشت: تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن، پیشگیری است و این پیشگیری با مشارکت همه افراد جامعه امکان‌پذیر است.
رئیس‌جمهور گفت: باید کاری کنیم که در کشور همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی تقویت شود و همه دست به دست هم بدهیم تا در شرایط کنونی مقابله با کرونا، هم سلامت و هم معیشت مردم را تامین کنیم.
روحانی با قدردانی از حدود 8 ماه تلاش فداکارانه کادر درمانی کشور در مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد: تشکر عملی مردم از کادر درمانی، با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.
روحانی همچنین از نقش همه رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در زمینه بیان واقعیت‌ها و آمار و همچنین اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه مقابله با کرونا و همچنین خنثی کردن تلاش رسانه‌های بیگانه برای هراس‌افکنی و ایجاد بی‌اعتمادی در کشور قدردانی کرد و گفت: کار اصلی ما ایجاد همدلی، هم‌افزایی و همکاری است تا در این شرایط سخت به‌رغم تحریم‌ها و کمبودها سلامت و معیشت مردم را تضمین و تأمین کنیم.


رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با‌اشاره به گزارش‌های آماری ارایه شده از وضعیت بیماری در استان‌های مختلف کشور، گفت: نمودارها به خوبی نشان می‌دهند با کاهش رعایت‌ها و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی بلافاصله با افزایش بیماری مواجه می‌شویم به همین خاطر برای شکست کرونا نیاز به یک عزم ملی با احساس مسئولیت اجتماعی و اخلاقی داریم.
وی با بیان اینکه کاهش انضباط اجتماعی ما را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: باید مراقبت‌ها و نظارت‌ها را افزایش دهیم و حتی برای تخلفات، جرایم اختصاص دهیم و با متخلفین برخورد کنیم.
روحانی مخفی کردن بیماری از طرف فرد مبتلا شده به ویروس کرونا را خطایی مهم و غیرقابل گذشت عنوان کرد و گفت: اولین برخورد باید با کسی صورت گیرد که بیماری خود را مخفی کرده و ضروری است که جریمه شدیدی برای این فرد تعیین شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اتخاذ تصمیمات درخصوص برخورد با متخلفان و اعمال مجازات در تهران بزرگ در دستور کار کمیته امنیتی- اجتماعی به ریاست وزیر کشور و همچنین کمیته درمانی با ریاست وزیر بهداشت قرار دارد، گفت: در تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفان در شهر تهران در مورد همه کادر اداری اعم از دولتی و عمومی غیردولتی و صاحبان کسب‌وکارها در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تصمیم‌گیری خواهد شد در مورد کسب‌وکارها هم در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی تذکر و پلمب واحد صنفی در نظر گرفته شده است.
روحانی همچنین اظهار داشت: خدمت‌دهندگان به کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز مشمول مجازات و جریمه خواهند شد.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه گزارش‌ها از استان‌ها نشان می‌دهد که نمی‌توانیم کشور را در زمینه شیوع ویروس کرونا، یکپارچه ببینیم، گفت: برخی استان‌های کشور فقط یک پیک بیماری داشته‌اند، در برخی از استان‌ها و شهرها شاهد 2 مرحله اوج بیماری بوده‌ایم و استان‌هایی هم داریم که پیک سوم را تجربه کرده‌اند و دلیل مشابه نبودن وضعیت استان‌ها چیزی نیست جز رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها. به طوری که برگزاری مراسم آیین‌های مذهبی و مسافرت‌های غیرضرور نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش مبتلایان و مرگ و میر بیماران در استان‌ها دارد.
روحانی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع اربعین و عزاداری در ماه صفر ‌اشاره کرد و گفت: همانطوری که بارها تأکید شده هیچ رفت‌وآمدی برای راهپیمایی در عراق وجود ندارد و مرزهای کشور به‌طور کامل بسته است و تأکید می‌کنیم هیچ‌کس نباید به سمت مرز عراق حرکت کند و در داخل کشور هم در هیچ شهری راهپیمایی نمادین اربعین نداریم.
رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد همه مردم با رعایت کامل اصول بهداشتی عزاداری اربعین و ماه صفر را در منازل خود انجام دهند.
سایر اخبار این روزنامه
راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان آمریکا با خودش مناظره کرد!(یادداشت روز) اخبار ویژه آخرین گزارش‌ها از نبرد قره‌باغ هیچ یک از طرفین کوتاه نمی‌آیند تهران با تصمیم ستاد کرونا یک هفته تعطیل شد ترامپ به سختی نفس می‌کشد/سی بی‌اس: هراس بر کاخ سفید سایه افکنده نگران استفاده ایران از فرصت بیماری ترامپ برای گرفتن انتقام ژنرال سلیمانی هستیم عراقی‌ها امسال به نیابت از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پیاده‌روی اربعین می‌روند مجازات عدم رعایت پروتکل‌ها در تهران شدیدتر است سردار فدوی: به زودی به شناورهای موشک‌انداز با ۱۰۰ نات سرعت می‌رسیم جای خالی مدیریت جهادی در حل مشکلات اقتصادی(نگاه) پیگیری شهادت سپهبد سلیمانی در دستور کار وزارت خارجه قرار دارد پیروزی غیرتمندانه پرسپولیس ایران اصلاح‌­طلبان: در شورای­‌شهر و شهرداری تهران کار قابل ­قبولی برای مردم نکردیم راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان