حال کثیر!

سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس در شرایطی دیروز به مصاف النصر رفت که سه ساعت پیش از بازی دیروز خبر محرومیت آل کثیر مهاجم گلزن قرمز‌ها شوک بزرگی را به اردوی سرخ پوشان وارد کرد، آن هم محرومیت مهاجمی که در دو بازی آخر با زدن سه گل ستاره پرسپولیس بود. ترس گویا، اما وجود عربستانی‌ها را پیش از مصاف با پرسپولیس گرفته بود. باید هم اینطور باشد. همین دلیل هم بود که سعودی‌ها کما‌فی‌السابق سعی در مدیریت بازی بیرون از مستطیل سبز داشتند و لابی کثیف عربستانی‌ها بار دیگر روح ورزش را زیر سؤال برد. آل‌کثیر بدون شک تصورش را هم نمی‌کرد شادی بعد از گل‌هایش که سال‌هاست به‌خاطر برادرزاده‌اش انجام می‌دهد، دستمایه لابی کثیف عربستانی‌ها شود و پرسپولیس را در آستانه نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نقره‌داغ کند. او سال‌هاست که برای شاد کردن دل برادر‌زاده‌اش بعد از گلزنی گوشه چشمانش را می‌کشد تا چشمانش را شبیه چشمان برادرزاده‌اش کند.
همین تلاش او برای خوشحالی یک کودک، اما فرصتی شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحریک سعودی‌ها و البته شیطنت‌های برخی رقیبان داخلی چند ساعت قبل از مصاف با النصر به بهانه اقدام نژادپرستانه، محرومیتی شش ماهه و جریمه‌ای ۱۰ هزار دلاری برای مهاجم جدید سرخپوشان ببرد و او را درست از روز بازی با النصر تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ از حضور در میادین ورزشی منع کند؛ اقدامی که هیچ توضیح منطقی ندارد و یک‌بار دیگر آن روی کریه سعودی‌ها و سرسپردگی AFC مقابل عربستانی‌ها را به رخ می‌کشد. هرچند که نباید از برخی خط‌دهی‌های داخلی هم به‌سادگی گذشت؛ کاری که مانند خنجر از پشت به پرسپولیس ضربه زد. تیم یحیی حریفان سرسختی را از پیش رو برداشته بود و در دو بازی آخر نیز السد و پاختاکور مدعی را به زانو درآورد، آن هم با گل‌های دیدنی عیسی آل‌کثیر؛ خرید این فصل سرخپوشان که خیلی زود نشان داد بلای جان هر تیمی است.
در چنین شرایط از ساعت ۱۸ و ۳۰ دیروز داور سنگاپوری سوت شروع بازی پرسپولیس – النصر را به درآورد. عربستانی‌ها با توجه به بازیکنان مطرح و گران‌قیمت خارجی که در اختیار داشتند در ۲۰ دقیقه اول فشار سنگینی را به پرسپولیس وارد کردند و نشان دادند که حریف چغری هستند. برتری سعودی‌ها در ابتدای بازی برای آن‌ها نتیجه‌ای نداشت و دفاع فشرده پرسپولیس سبب شد تا دروازه لک به صورت جدی تهدید نشود. از دقیقه ۲۰ هر چند پرسپولیسی‌ها رو به جلوتر بازی کردند و موقعیت‌هایی را مهدی عبدی از دست داد، اما این النصر بود که در دقیقه ۳۵ با خطای بشار رسن روی بازیکن النصر، صاحب یک ضربه پنالتی شد که عبدالرزاق حمدالله مهاجم مراکشی و خطرناک النصر پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه چیپ، النصر را یک بر صفر جلو انداخت. البته برتری عربستانی‌ها دوام زیادی نداشت و در دقیقه ۴۱ عبدی که جانشین آل کثیر شده بود، گل مساوی را وارد دروازه النصر کرد تا حساب کار یک – یک مساوی شود. سانتر بشار از راست را عبدی با یک ضربه سر دیدنی که پشت شش قدم در بین مدافعان دو تیم جاگیری کرده بود، وارد دروازه برد جونز دروازه‌بان پرتغالی کرد تا جای خالی آل کثیر را که با لابی ناجوانمردانه سعودی‌ها محروم شده بود، پر کرده باشد.
نیمه دوم را هم مانند ۴۵ دقیقه اول، النصر بهتر از پرسپولیس آغاز کرد و در همان دقیقه اول نیمه دوم ضربه ایستگاهی حمدالله با برخورد به تیر دروازه لک به بیرون رفت تا برای دومین بار دروازه نماینده کشورمان باز نشود. در ادامه نیمه دوم هر چند بازی با برتری نصفه و نیمه النصر دنبال شد، اما خستگی بازیکنان دو تیم به خوبی مشهود بود و تلاش بازیکنان تا پایان نیمه دوم به نتیجه‌ای نرسید تا کار به وقت‌های اضافه بکشد.


نیمه اول وقت‌های تلف شده در شرایطی پیگیری شد که احسان پهلوان با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد تا قرمز‌ها در دقایق باقی مانده کار سخت‌تری با توجه به ده نفره شدن در پیش داشته باشند. در ادامه هر چند النصر با توجه به اخراج پهلوان، پرفشارتر به حملاتش ادامه داد، اما بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک – یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی چهره تیم فینالیست لیگ قهرمانان را مشخص کند.
در ضربات پنالتی برای پرسپولیس محمد حسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، شجاع خلیل زاده و علی شجاعی ضرباتشان را تبدیل به گل کردند و برای النصر ضربات عبدالله مادو، گونزالو مارتینز وعبدالرحمان عبید تبدیل به گل شد، اما ضربه مایکون مدافع برزیلی عربستانی‌ها را لک مهار کرد تا در نهایت پرسپولیس با نتیجه ۶ بر ۴ در ضربات پنالتی مقابل النصر به برتری برسد و به فینال لیگ قهرمانان صعود کند.