برخی نمایندگان از ادبیات برخی همکارانشان نسبت به دولتی‌های انتقاد کردند ادب مرد به ز مجلس اوست!

گروه سیاسی: با روی کار آمدن مجلس تمام اصولگرای یازدهم تحت شعار مجلس انقلابی، پیش‌بینی می‎‌شد که ادبیات و رفتار بهارستان نسبت به دولت تهاجمی باشد. این روند حتی تا طرح استیضاح رئیس‌جمهوری و برخورد با محمدجواد ظریف در صحن مجلس هم پیش رفت، اما با توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مجازی با نمایندگان تا حد زیادی ترمز آن گرفته شد. با این حال باز هم ادبیات برخی نمایندگان نسبت به دولت چندان مناسب نیست. موضوعی که برخی همکارانشان نیز به آن نقد دارند و از این روند انتقاد می‌کنند.
اسماعیل حسین‌زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در‫این‫باره تاکید کرد: هر فردی که به عنوان مسئول جایگاهی دارد نظام او را پذیرفته و از چارچوب های نظارتی عبور کرده است لذا ما اجازه نداریم با ادبیات نامناسب فردی را تخریب کنیم. وی با اشاره به کاربرد ادبیات نامناسب از سوی برخی از نمایندگان نسبت به مسئولان دولتی، بیان کرد: همه ما در جمهوری اسلامی زندگی می‫کنیم و هر یک از ما نظام جمهوری اسلامی را قبول داریم. هر کسی که مسئولیتی بر دوش دارد قابل احترام است و نباید حرمت او را بشکنیم. وی در ادامه اظهار کرد: همه از وضعیت کشور خبر دارند و به کار بردن ادبیات نامناسب و توهین به سایر مسئولان در نهایت تغییری در وضعیت ایجاد نمی کند. مجلس وظیفه نظارتی را بر عهده دارد اما باید در این مسیر از ابزارهای قانونی خود استفاده کند.
نماینده خاش در مجلس تصریح کرد: مجلس باید با تعامل با سایر بخش‌ها در جهت اصلاح امور حرکت کند. هر فردی که به عنوان مسئول جایگاهی دارد نظام اورا پذیرفته و از چارچوب‌های نظارتی عبور کرده است. ما اجازه نداریم با ادبیات نامناسب فردی را تخریب کنیم. وی در ادامه تاکید کرد: طرح سوال، استیضاح و تحقیق همگی ابزارهای نظارتی مجلس است و نظارت نیز باید در چارچوب قانون دنبال شود. کاربرد ادبیات نامناسب جز فراهم کردن فرصتی برای دشمنان و سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.
محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در این باره، با تاکید بر اینکه باید در فضایی قانونی مشکلات دنبال شوند، اظهار کرد: با کاربرد ادبیات نامناسب و توهین به سایر مسئولان تنها زمینه سوءاستفاده برای دشمنان فراهم می شود. وی در گفت‫و‫گو با ایسنا یادآور شد: همان طوری که مقام معظم رهبری در شروع به کار مجلس یازدهم تاکید فرمودند نمایندگان حق ندارند از ادبیات نامناسب نسبت به دولتمردان یا سایر مسئولان استفاده کنند. فرهنگ دینی ما نیز بر این حکم تاکید دارد. وی در ادامه اظهار کرد: ما نباید با ادبیات نامناسب و زشت دیگران را مورد خطاب قرار دهیم. انتقاد امر به جایی است و نمایندگان حق دارند در چارچوب اخلاق و قانون انتقادات خود را مطرح کنند. در جایی که کار به خوبی نیز انجام می‌شود ما باید قدردانی کنیم.
نماینده یزد در مجلس تصریح کرد: امروز با توجه به شرایط موجود مطالبات مردم بالا رفته و مردم در شرایط سختی هستند. نمایندگان نیز برای پیگیری مطالبات مردم دغدغه دارند و تحت فشار هستند اما نباید به سایر مسئولان توهین شود. مطالبات مردم باید در چارچوب قانون دنبال شود و به کسی نیز بی احترامی نشود. وی در پایان تاکید کرد: نمایندگان مجلس دارای ابزارهای نظارتی هستند که می توانند در راستای انجام وظیفه نظارتی خود از آن استفاده کنند. باید در فضایی قانونی مشکلات را دنبال کرد و راه حل مناسب برای آنان یافت. با کاربرد ادبیات نامناسب و توهین به سایر مسئولان تنها زمینه سوءاستفاده برای دشمنان فراهم می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» تاثیر انتشار خبر ابتلای رئیس جمهوری آمریکا به کرونا بر اقتصاد ایران را بررسی کرد اقتصاد روی نمودار ترامپ سجاد زند استاندارد دوگانه در ماجرای قره‫باغ تحرک انتخاباتی جبهه اصولگرایی برای 1400 مرور شد آماده‌باش اصولگرایان برای رقابت داخلی برخی نمایندگان از ادبیات برخی همکارانشان نسبت به دولتی‌های انتقاد کردند ادب مرد به ز مجلس اوست! درگیری آذربایجان و ارمنستان بر سر چیست؟ جنگ بی پایان قره‌باغ دلاری‌ها به سرنوشت بورسی‌ها مبتلا می‌شوند؟ نوسان‌گیری دولت از بازار دلار و بورس بلاتکلیفی شبکه نمایش خانگی و داستان نظارت بر آن ادامه دارد آتش‌بس یا آتش زیر خاکستر؟ فرمانده عملیات مبارزه با کرونای پایتخت اعلام کرد تصمیمات قاطع برای تعطیلی یک هفته‌ای در تهران رئیس‌جمهوری از تعیین سازوکار جریمه عدم رعایت پروتکل‌های کرونا در تهران خبر داد راهپیمایی اربعین؛ نه در مرزهای غربی نه به طور نمادین! سخنگوی وزارت خارجه خبر داد هشدار تهران نسبت به تعرض طرفین درگیری قره‌باغ به خاک ایران مذاکرات صلح دوحه به منزل مقصود می‫رسد؟ کرونا بر علیه ما و یا با ما! چرا آگاهی‌رسانی به جامعه درباره سرطان کودک مهم است؟