صندوق‌خوار فرهنگیان مقابل قاضی

سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد امامی رب‌فروش بود، اما شهرزاد را ساخت تا میلیارد‌ها قیردزدی‌اش رمانتیک به نظر بیاید! امامی دست در جیب معلمان سراسر کشور، سلبریتی‌ها را هم ویترین کارش کرد تا در نهایت بتواند هزار و ۱۵ میلیارد تومان چپاول کند. او مدعی است که پول صندوق ذخیره را وارد سینما کرده و به اعتلای فرهنگ ایرانی کمک کرده است، اما مستندات گویای این است امامی چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان را بین سلبریتی‌ها پخش کرده و مابقی هزار و ۱۵ میلیارد تومان را به بهانه خرید قیر از کشور خارج کرده است و حالا هم حاضر نیست پول‌ها را که با احتساب دلار امروز چندین برابر شده به داخل بازگرداند. ژست فرهنگی امامی از او یک مجرم خاص ساخته است؛ بازداشت است، اما همزمان در حوالی بلوار کشاورز تیمی دارد که برایش کار رسانه‌ای می‌کنند، سلبریتی‌ها را با پول‌های کثیف مدیون خود کرده است و یک نفر را هم مأمور کرده که ساعت‌های شخصی‌ساز میلیاردی از سوئیس بیاورد تا در کنار ماشین‌های میلیاردی به مدیران بانک‌ها هدیه بدهد! اما واقعیت مطلب این است که معلمان سراسر کشور بزه‌دیدگان جرائم امامی هستند. محمدامامی، امروز با عنوان اتهامی اخلال در نظام اقتصادی کشور محاکمه می‌شود.
دو سه سالی می‌شود که اسم محمد امامی در دادگاه‌ها مطرح می‌شود. موقع محاکمه احمد غندالی، رئیس پیشین بانک سرمایه، امامی جدی‌تر بر سر زبان‌ها افتاد، چون منبع اصلی چپاول امامی، بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان بود. معلمان سراسر کشور با پرداختی‌های ماهیانه‌شان سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان را گرد آوردند و بانک سرمایه هم از قِبل همین پول‌ها تشکیل شد، اما امامی از راه رسید و دست به چپاول این سرمایه‌ها زد. حالا معلمان سراسر کشور، بزه‌دیدگان اقدامات مجرمانه امامی هستند. البته در اقدامات مجرمانه امامی افراد دیگری هم نقش داشته‌اند که امروز و جلسات آتی دادگاه بیشتر اقدامات مجرمانه این عده را روشن خواهد کرد؛ از رضوی، داماد مجرم وزیر کار گرفته تا همسر امامی. محمد امامی پیش از این اقدامات مجرمانه، رب و پارچه می‌فروخت.
پول معلمان، قیر آقای امامی!
در حالی که امامی مدعی است پول‌های گرفته شده را خرج اعتلای سینما و فرهنگ ایران کرده است، مستندات کیفرخواست امامی نشان می‌دهد او تنها چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان را بین سلبریتی‌ها توزیع و با مابقی پول معلمان قیر خریداری کرده است و حالا هم حاضر نیست با چند برابر شدن قیمت دلار و چند برابر شدن قیمت قیر‌ها که سر از قطر و امارات درآورده است، ارز حاصله و پول چاپیده شده از معلمان را به کشور بازگرداند.


غندالی که مجرم و مدیرعامل بانک سرمایه، متعلق به فرهنگیان، بود و امامی اقدامات مجرمانه‌اش را با وی هماهنگ می‌کرد، بار‌ها مثل یک وکیل مدافع از امامی دفاع کرده است. غندالی بر خلاف مستندات عدیده، مدعی شده بود که امامی به بانک سرمایه بدهی ندارد! فعالیت‌های مجرمانه امامی، یک ویترین شیک داشت: ساختن فیلم و اقدامات به ظاهر فرهنگی. البته که چنین پوششی، پولشویی را لااقل تا مدتی موجه جلوه می‌دهد. حالا هم همین ویترین بیکار ننشسته است و با اینکه امامی بازداشت شده و امروز محاکمه می‌شود، تیم رسانه‌ای فعال مشغول خبرسازی به سود آقای متهم هستند.
تیم رسانه‌ای فعال برای تطهیر اقدامات مجرمانه
برخی اخبار حکایت از آن دارد که یک تیم رسانه‌ای به طور رسمی و با دریافت حقوق، کارویژه تطهیر امامی را در پیش گرفته است. برای امامی که حالا به عنوان اخلالگر اقتصادی به مبلغ هزار و ۱۵ میلیارد تومان در حال محاکمه است، یک تیم رسانه‌ای در حوالی بلوار کشاورز تهران مشغول خبرسازی است تا بلکه بتواند مسیر دادگاه این اخلالگر اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد. البته خود امامی هم تلاش زیادی کرده است تا با قرار گرفتن پشت سینما و سلبریتی، چپاول‌گری‌های مالی‌اش را ماستمالی کند. ملکی در لواسان دارد که ادعا کرده است به اندازه کل بدهی‌اش ارزش دارد، اما تا به او می‌گویند مشتری ملک لواسانش را بیاورد و بدهی‌اش را صاف کند، اتفاقی رخ نمی‌دهد! گویا این اخلال‌گر اقتصادی خیال کرده است با گذشت زمان و چند روزی در بازداشت و زندان ماندن، می‌تواند پول معلمان را عملاً بالا بکشد، اما عنوان اتهامی امامی اخلال در نظام اقتصادی است که اگر مسیر دادگاه با حواشی منحرف نشود و او هم نتواند از خودش دفاع منطقی کند، مجازاتش می‌تواند اعدام هم باشد.
خبرگزاری فارس در خصوص خبرسازی تیم امامی برای ر‌هایی وی از مجازات نوشته است: «اطلاعات کسب شده حاکی‌است که آقایان «م. ح. ل» و «ح. ز» از هدایت‌کنندگان تیم رسانه‌ای استخدام شده توسط محمد امامی هستند که مسئولیت پول پاشی گسترده در رسانه‌های خاص را بر عهده دارند و در همین راستا هم برخی عناصر رسانه‌ای اعم از خبرنگار، گرافیست و تدوینگر در تیم خبری برای تحریف پرونده حضور دارند که خانم «و. ک» و آقای «س. ت» دو لیدر آن هستند.»
امامی هرچقدر هم که دست و پا بزند، باید جواب معلمان سراسر کشور را در دادگاه بدهد. او متهم است که صندوق ذخیره فرهنگیان را غارت کرده است. اخلال در نظام اقتصادی جرم کمی نیست که بتوان آن را با ویترین کردن چند سلبریتی و پول پاشی برای خبرسازی لاپوشانی کرد.