اشک تمساح بانیان وضع موجود برای کاهش 50 درصدی تولید مسکن در دولت تدبیر و امید!

سرویس سیاسی-
روزنامه حامی دولت اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود با عنوان «تصوير ركود ساخت و ساز و كاهش عرضه مسكن» نوشت: «هرچند كاهش قدرت خريد خانواده‌ها به خصوص در دو سال اخير و سبقت رشد قيمت‌هاي مسكن از درآمد افراد، بر كاهش معاملات تاثير داشته اما گزارش‌هاي مركز آمار نشان مي‌دهد كه بخش عرضه مسكن نيز در 8 سال گذشته دچار ركود گسترده‌اي شده است... گزارش‌ها نشان مي‌دهد در شهرهاي بزرگ و به نسبت توسعه يافته، روند صدور پروانه‌هاي ساخت و ساز افت محسوسي داشته به گونه‌اي كه طي سال‌هاي 92 تا 98 در تهران 50، در اصفهان 54 و در كل كشور نيز 50 درصد كاهش داشته است. »
اذعان این روزنامه حامی دولت به رها شدگی بخش مسکن در دوران تدبیر و امید! در حالی است که چندی پیش هم آقای روحانی اعتراف کرده بود که « دولت در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شد و یک عقب‌ماندگی در دولت یازدهم داشتیم».
این اعترافات تلخ در حالی است که در اثر سیاستگذاری غلط دولت، قیمت مسکن در هفت سال گذشت نزدیک ششصد درصد افزایش داشته و فشار تورمی سنگینی را بر متقاضیان مسکن و مستاجران تحمیل کرده است. ضمنا در اثر رکود تورمی، میلیون‌ها ظرفیت شغلی موجود در بخش مسکن نابود شده است. قطعا باید عباس آخوندی را به خاطر خسارت‌هایی که در دوره تصدی پنج ساله وزارت به مردم زد، احضار و محاکمه کرد. آخوندی در فاصله سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ هم در کابینه دوم‌هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن بوده است.اما در عین حال از یاد نبریم که اکثریت مجلس دهم چه نقش خیانت باری در تایید و ابقای وی با رای‌های بالاتر پس از هر استیضاح داشت. و از آن خائنانه تر، نقش نشریات اجاره‌ای و زنجیره‌ای که در حمایت از این مدیر بی‌کفایت -حتی پس از کناره‌گیری از دولت- رسانه فروشی کردند و او را به جای بازخواست و مواخذه، در موقعیت طلبکاری نشاندند. تصاویر، مشت نمونه خروار است.


مغالطه اصلاح‌­طلبان برای فریب دادن مردم
روزنامه شرق در شماره دیروز خود نوشت: «اصولگرایان که پیش از انتخابات مجلس یک‌صدا خود را نیروهای انقلاب می‌نامیدند و با شعار برخورد صریح و البته شدید[!!] با دولت در انتخابات مجلس حاضر شدند و به‌صراحت می‌گفتند که در صورت نماینده‌شدن با وزرا و حتی شخص رئیس‌جمهور در قالب سؤال و در آخر استیضاح برخورد می‌کنند، حالا  180 درجه موضع خود را تغییر داده‌اند و می‌گویند اگر کسی از استعفای رئیس‌جمهور سخن بگوید، درپی اغتشاش است.»
به سطرهای بالا دقت کنید تا بازی اصلاح‌طلبان با کلمات را برای فریب دادن مخاطب به خوبی مشاهده کنید. طبق نوشته و اذعان این روزنامه اصولگرایان اگر هم سخنی گفته‌اند از برخورد صریح (یعنی با صراحت و شفاف) که علی‌القاعده در قالب‌های قانونی (سؤال یا استیضاح) خواهد بود. اینک طیف اصلاح‌طلب موضوع «استعفای دولت» را مطرح کرده که این اصلا در سخنان اصولگرایان نبوده که اکنون در مخالفت با آن دچار تغییر 180درجه‌ای شده باشند. به راستی طیف موسوم به اصلاح‌طلب که خود دلیل اصلی روی کار آمدن این دولت بوده‌اند و اکنون اکثر قریب به اتفاق پست‌های کلیدی دولت را در اختیار دارند (از شخص معاون اول روحانی تا مدیران استانی و...) با پیش کشیدن موضوع استعفای دولت در پی چه چیزی هستند؟! این جماعت اگر نمی‌توانند در پست‌هایی که هستند به درستی کار کنند چرا در هر انتخابات تا این حد با ادعا وارد می‌شوند؟
سپس این روزنامه مدعی شده: «...یکی از مهم‌ترین انتقادهایی که به مجلس دهم وارد می‌کردند، برخورد ‌نکردن «انقلابی» با دولت بود؛ تا جایی که حتی برخی از آنها عنوان «وکیل‌الدوله» را به نمایندگان مجلس دهم می‌دادند. همه اینها در حالی است که آنها اخیرا هدف هر آن کس را که به دولت انتقاد کند، اغتشاش معرفی می‌کنند. نمونه اخیرش مطلبی بود که روزنامه کیهان نوشت. این روزنامه اشاره کرد که طرح استعفای روحانی از سوی برخی شخصیت‌ها لبنانیزه‌کردن ایران و ایجاد اغتشاش است که عباس عبدی هم در واکنش به این ادعا نوشت: «با این حساب در هفت‌ سال گذشته این آقایان خودشان دنبال لبنانیزه‌کردن کشور و ایجاد اغتشاش بودند و اقرار نمی‌کردند». عبدی به انتقادهایی اشاره می‌کند که اصولگرایان از سال 92 تا همین پیش از مجلس به دولت داشتند و بارها از زبان آنها طرح استعفا یا استیضاح رئیس‌جمهور را شنیده بودیم.»
بار دیگر در سطرهای بالا طیف موسوم به اصلاح‌طلب با مغالطه و درهم کردن راست و دروغ به فریب مخاطب روی آورده‌اند. حرف کیهان و حتی سخنان نمایندگان شاخص مجلس این بوده که دولت به کار و فعالیت برای مردم روی آورد و مسیر حرکتی خود را اقتصاد مقاومتی قرار دهد. اگر دولت چنین حرکت کند دیگر چه جای انتقاد به آن است؟ برای نمونه به سخنان محمدباقر قالیباف در ایام پیش از انتخابات مجلس (26بهمن 1398) دقت کنید: «مجلس می‌تواند دولت را به مسیر درست بیاورد و ریل گذاری صحیح برای آن داشته باشد... نماینده‌های مجلس... بر همه قوا و مجموعه حاکمیتی می‌توانند نظارت داشته باشند... اگر ما به مجلس برویم حتما دولت را وادار به کار می‌کنیم و ایستادگی می‌کنیم تا دولت مسیری را که باید طی کند.»
بزک رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل توسط مدعیان اصلاحات
فائزه‌ هاشمی در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سؤال که «نظرتان درباره توافق صلح بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی چیست؟» گفت: «رژیم صهیونیستی سرزمین‌های فلسطینی را غصب کرده است. رژیم صهیونیستی با حمایت انگلیس، با همکاری برخی فلسطینیان و با ظلم و کشتار برخی دیگر بر سرزمین فلسطین مسلط شده است. هیچ کدام از این حقایق قابل کتمان نیست. اما وقتی تاریخ را مرور می‌کنیم مشاهده می‌شود که این رژیم از سال ۱۳۴۸ در سازمان ملل به عنوان یک کشور شناسایی شد. اعراب و یهودی‌ها در این سرزمین سکونت دارند. در طول تاریخ کشورهایی تجزیه و با هم ادغام شده‌اند، با جنگ یا صلح تغییرات زیادی در طول تاریخ رخ داده است. بحرین از ایران جدا شد، شوروی به ۱۵ جمهوری تبدیل شد، ادغام دو آلمان و تجزیه دو کره، روسیه هم شبه جزیره کریمه را گرفت. و از این مثال‌ها زیاد است. از سوی دیگر باید در عرصه جهانی به‌روز باشیم و تصمیماتی را بگیریم که با منافع ما سازگار باشد». هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از مسلمانان فلسطین کار با ارزشی است گفت:«دنیا، دنیای تعامل است و اگر با کشورهای دیگر در ارتباط نباشید، آسیب می‌بینید و سایر بحث‌ها حاشیه‌ای است. در قانون اساسی ما نیز این موضوع دیده شده است». وی در ادامه تاکید کرد:«رژیم صهیونیستی مشتاق عادی‌‌سازی روابط خود با کشورهای مسلمان است. نگاه ما باید این‌گونه باشد که هدف‌مان حفظ منافع ملی و حقوق مردم و منابع ملی باشد...باید همه موضوعات بر اساس منابع و منافع ملی و حقوق مردم به روز شود. سیاست کدام کشور ثابت مانده؟ هر موضوعی باید به‌روز شود».
بزک رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل توسط مدعیان اصلاحات، اقدامی تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز است. ریچارد‌هاویت، تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط ایران- بهمن ۹۵- گفته بود: «توافق هسته‌ای یک نقطه عطف بود، هر چند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق‌بشر حل نشده است... نیروهایی در داخل ایران، در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل چندی پیش در مطلبی نوشته بود:«عادی ‌سازی روابط امارات با صهیونیست‌ها صرفا مربوط به خیانت امارت ابوظبی است و نه امارت‌های دیگر. در سفر رئیس‌موساد به منامه، آل خلیفه بحرین و آل سلمان سعودی فقط عروسک خیمه شب بازی واشنگتن و لندن هستند. اسرائیل در حال طراحی نقشه تجزیه عربستان است».