وحشت از ترامپ در کاخ سفید

گروه بین الملل: پس از آنکه «دونالد ترامپ» پس از بهبودی نسبی و کنترل بیماری کووید ۱۹ از بیمارستان مرخص شد، دکتر فائوچی در مصاحبه با سی ان ان هشدار داد که ممکن است حال رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای آینده بدتر شود. وی گفت: ظاهرش که خوب است. مساله این است که هنوز در مراحل ابتدایی بیماری هستیم. گاهی اوقات ۵ تا ۸ روز پس از ابتلا به بیماری ممکن است حال شما دگرگون شود.وی همچنین نسبت به مفید بودن پادتن‌هایی که به ترامپ تزریق شد، ابراز بدگمانی کرد.
سی ان ان همچنین به نقل از یکی از مقام‌های دولت ترامپ خبر داد که ملانیا ترامپ که خبر مثبت شدن آزمایش کرونای وی همزمان با ترامپ اعلام شد، قصد ترک کاخ سفید و خروج از قرنطینه را ندارد. این مقام گفت که ملانیا از خطرات بیماری کووید ۱۹ آگاهی داشته و نمی‌خواهد خطر کرده و آن را به دیگران سرایت دهد.
به نوشته سی ان ان، در نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه، ملانیا تنها عضو خانواده ترامپ بود که تا پایان مناظره ماسک بر صورت داشت و تنها هنگام استقبال از همسرش آن را از صورت برداشت.
شان کانلی پزشک معالج ترامپ پیشتر گفته بود که بیماری بانوی اول آمریکا خفیف است.


تیم انتخاباتی ترامپ هم اعلام کرد که او در دومین مناظره انتخاباتی با جو بایدن، که قرار است در روز پنجشنبه ۱۵ اکتبر در میامی برگزار شود، شرکت می‌کند.
او هنگام پیاده شدن از هلی کوپتر ماسکش را از صورت برداشت و گفت که «احساس خوبی دارد». سپس وارد کاخ سفید شد جایی که کارمندان در جنب و جوش بودند، آن هم بدون ماسک.به گفته خبرگزاری‌ها ترامپ برخاستن از بستر بیماری و مرخصی از بیمارستان را با دقت و مانند یک شوی تلویزیونی تنظیم و عرضه کرد. او تلاش کرد مرخصی خود را چون رویدادی هیجان‌انگیز برای برنامه‌های خبری ساعات اول شب ارائه دهد.
وحشت در کاخ سفید
اکنون بال غربی کاخ سفید یا ساختمان دفتر اجرایی که دفتر ترامپ را در خود جای داده است، شهر متروکه است. کارکنان از ابتلا به کرونا هراس دارند و کاخ سفید اکنون محل نگهداری دو فرد مبتلا به کووید۱۹ شده است که در آن میان، رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید این ویروس را جدی نمی‌گیرد. بازگشت ترامپ از بیمارستان نگاه‌ها را روی دیگر افراد حاضر در کاخ سفید متمرکز کرده است.
در طول پاندمی کرونا، از کارکنان کاخ سفید از جمله اعضای کادر آشپزخانه و نیروهای سرویس مخفی خواسته شد تا در محل کار حاضر شوند و این وضعیت اکنون هم که مشخص شده ده‌ها کارمند مبتلا شدند، ادامه دارد. کارکنان نگران ابتلا هستند.
می توان گفت که حال و هوای داخل کاخ سفید همچنان ناخوشایند و غم‌انگیز است، زیرا کارمندان می‌ترسند که در معرض این ویروس قرار بگیرند. همانطور که آنها با یک واقعیت جدید روبرو شده‌اند و محل کارشان که زمانی ایمن به نظر می‌رسید اکنون چیزی غیر از آن است، آنها همچنین پایشان در بحث درز اطلاعات از وضعیت جسمانی رئیس جمهوری آمریکا کشیده می‌شود.
بی مسئولیتی ترامپ
یک نظرسنجی انجام شده از سوی سی.ان.ان/اس.آر.اس.اس مشخص کرد که ۶۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند دونالد ترامپ در مدیریت ریسک آلوده شدن اطرافیانش به ویروس کووید ۱۹ با بی مسئولیتی عمل کرده است. ۳۳ درصد اقدامات دونالد ترامپ را مسئولانه دانستند و چهار درصد هم گفتند که نظری در این مورد ندارند.
این دیدگاه که دونالد ترامپ با بی مسئولیتی در قبال ریسک آلوده ساختن بقیه عمل کرده در میان گروه‌های جمعیتی مختلف شامل گروه‌های رای دهندگانی که رئیس جمهور آمریکا سعی در جلب آرایشان در آستانه برگزاری انتخابات ماه نوامبر دارد، بازتاب داشته است.
۷۲ درصد زنان، ۶۶ درصد رای دهندگان رده سنی ۶۵ به بالا،  ۶۶ درصد مستقل‌ها و ۶۵ درصد سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی گفتند که او «غیرمسئولانه» عمل کرده است. تنها گروه‌هایی که اکثریتشان معتقد به عمل مسئولانه ترامپ بودند حامیان وی با میزان ۷۹ درصد و جمهوریخواهان با میزان ۷۶ درصد بودند.
اکثریت پاسخگویان معادل ۶۹ درصد گفتند، اعتماد کمی به آنچه که از زبان کاخ سفید درباره سلامت ترامپ شنیده‌اند، دارند؛ در حالی که ۱۲ درصد گفتند تقریبا به کل حرفهای کاخ سفید در این مورد اعتماد دارند.
جمهوریخواهان و حامیان ترامپ جزو تنها گروه‌هایی بودند که اکثریتشان به گفته‌های کاخ سفید در این مورد اعتماد داشتند که میزانش به ترتیب برای هر کدام ۶۵ و ۶۶ درصد بوده است.
اکثریت پاسخگویان معادل ۶۳ درصد گفتند اعتقاد ندارند که ابتلای ترامپ به این بیماری بر چگونگی مدیریت همه گیری کروناویروس از سوی وی تاثیر بگذارد. این دیدگاه مورد حمایت ۷۰ درصد دموکراتها، ۵۹ درصد مستقل‌ها و ۶۲ درصد جمهوریخواهان قرار گرفت.
همچنین عدم تایید عملکرد ترامپ در قبال کلیت شیوع کروناویروس در این نظرسنجی به رکورد بالای ۶۰ درصد رسید در حالی که ۳۷ درصد عملکرد او را تایید کردند.
۲۷ روز مانده به انتخابات ۱۳ آبان، تارنمای ۵۳۸ که درزمینه پیش‌بینی نتایج انتخابات آمریکا ید طولایی دارد ۷ ایالت رقابتی را فهرست کرده که نقشی اساسی در تعیین رئیس‌جمهوری آتی دارند. با توجه به تعداد گزینشگران هر ایالت و شدت رقابت در آنها تارنمای مزبور پیش‌بینی کرد که پیروزی در هر یک از این ایالات تا چه حد احتمال پیروزی در انتخابات سراسری را افزایش می‌دهد.
کارولینای شمالی ۳.۱ درصد، اوهایو ۳.۸ درصد، آریزونا ۵.۳ درصد، میشیگان ۹ درصد، ویسکانسین ۱۳.۴ درصد، فلوریدا ۱۴.۳ درصد و پنسیلوانیا ۲۸.۳ درصد.