افاضات جمعيتی نماينده زن مجلس!

آرمان ملي: فاطمه محمدبيگي نامي آشناست، نماينده مجلسي که اظهاراتش حاشيه‌ساز است و ابايي از واکنش‌ها ندارد. محمدبيگي پس از ورود به مجلس يازدهم، با 10هزار دنبال‌کننده اينستاگرامي و نزديک به 6‌هزار دنبال‌کننده در توئيتر، حضورش را به شکلي قوي در فضاي‌ مجازي شروع کرده است و در اين چند ماه با اظهارنظر‌هايي خاص، به‌تدريج توجه رسانه‌ها و کاربران فضاي‌مجازي را هم به سوي خود برگردانده است تا از ديگر نظر‌هاي او هم مطلع شوند. بيشتر حرف‌هاي خانم محمدبيگي در حوزه زنان و خانواده است. از اظهارنظر‌هاي او درباره مساله رشد جمعيت به‌عنوان دغدغه‌اي مهم که کارشناسان هم به‌درستي به آن اشاره مي‌کنند، مي‌توان به اين اشاره کرد که او دليل افزايش سرطان خانم‌ها را کاهش باروري آنان دانسته و از برنامه پنتاگون براي واردات جمعيت از هند و بنگلادش به ايران حرف زده است؛ حرف‌هايي که تاحدي اصل مساله کاهش رشد جمعيت را به محاق برده است و به‌عنوان يک سوژه بامزه در رسانه‌ها دست‌به‌دست مي‌شود.
ماجرا چيست؟
به عنوان نمونه او اخيرا گفته است: «جنگ جمعيتي برنامه‌ريزي شده است و جوانان نبايد اجازه دهند برنامه پنتاگون در مورد جمهوري اسلامي اجرا شود.» وي گفت: «هيچ خانواده‌اي را نمي‌بينيم که صاحب فرزند شود اما وضعيت اقتصادي‌اش بدتر شود. چرا که خداوند به دليل به دنيا آمدن فرزندان گشايش در خانواده‌ها ايجاد مي‌کند و طبق وعده خداوند وسعت قلب و وسعت روزي نصيب خانواده‌هايي مي‌شود که فرزند به دنيا آورند. در بحران معيشتي فعلي و وضعيت اقتصادي با صاحب فرزند شدن و تنظيم سياست‌هاي اقتصادي مي‌توانيم کاري کنيم که کشورمان در 5 سال آينده روي خوش ببيند و اگر از اين فرصت طلايي (5-6 ساله) استفاده نکنيم طوري سياه‌چاله جامعه را خواهد بلعيد که طبق پيش‌بيني پنتاگون، ايران مجبور خواهد شد از هند، پاکستان، فيليپين و بنگلادش جمعيت وارد کند.» وي مدعي شد: «سال 96 وقتي آقاي روحاني در سازمان ملل حضور پيدا کرد از اينکه جمعيت ايران کاهش پيدا کرده ابراز نگراني کرد اما طرف آمريکايي به رئيس‌جمهور اعلام کرد که نگران نباشيد ما براي شما برنامه‌ريزي کرده‌ايم شما از فيليپين و بنگلادش جمعيت وارد کنيد. جنگ جمعيتي برنامه‌ريزي شده است و جوانان نبايد اجازه دهند برنامه پنتاگون در مورد جمهوري اسلامي اجرا شود.»
هجمه جمعيتي به دولت


درباره ادعاهاي نماينده قزوين چند موضوع قابل توجه است. نخست اينکه تخطئه دولت و رئيس‌جمهور براي کاهش جمعيت بازي تخريبي جديد مخالفان دولتمردان است. اگر به مرور حاشيه‌سازي‌هاي مخالفان دولت پرداخته شود، اين نتيجه به دست مي‌آيد که اظهارات در راستاي تداوم مشي تخريب و زير سوال بردن سياست‌هاي پاستورنشينان است. به عنوان نمونه 7 مهر رئيس‌جمهور بخشنامه بودجه سال 1400 را به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ کرد، بر اين اساس ظاهرا قرار شده است: «لايحه بودجه سال آينده با تاکيد بر سياست‌هاي جمعيت و تامين کالاهاي اساسي و توسعه مشارکت عمومي و خصوصي» تدوين شود! 8 مهرماه خبرگزاري تسنيم نوشت: «رئيس‌جمهور در آستانه ترک پاستور در حالي در ابلاغ بخشنامه بودجه سال 1400 بر لزوم توجه به «سياست‌هاي جمعيتي» تاکيد کرده‌ است که تا همين ديروز به‌خلاف تاکيدات مضاعف مقام معظم رهبري و کارشناسان حوزه جمعيت، افزايش جمعيت کشور را واويلا مي‌خواند!». تسنيم به يک گزارش قانع نشد و يک‌روز بعد يعني 9 مهرماه نوشت: «دولت روحاني» در کاهش فاکتورهاي جمعيتي کشور هم رکورد زد!» به نظر مي‌رسد کاهش زاد و ولد ارتباط مستقيم با وضعيت اقتصادي کشور دارد و خانواده‌ها از تامين هزينه فرزندان زياد ابا دارند که دولت را نمي‌توان مقصر اصلي اين وضعيت دانست از سوي ديگر بايد به اظهارات شهيندخت مولاوردي معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دولت قبل توجه داشت که گفته بود: «درس‌هاي آموخته شده در ساليان گذشته و در موضوعات مشابه به خوبي يادآور مي‌شود که هر جا و هر زمان برخوردها سلبي و حذفي بوده نتيجه عکس حاصل شده است و آزموده را آزمودن خطاست.» وي افزوده بود: «اين واقعيت که جمعيت جوان نياز و لازمه پيشرفت، توسعه، استقلال و امنيت کشور است بايد به يک باور عمومي تبديل شود و راه آن هم بگير و ببند و داغ و درفش نيست.»