مشکلات اقتصادی با «تلاش مسئولان خسته‌نشو» قابل حل هستند

آرمان ملي : فرمانده معظم کل قوا بيان کردند: مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم، به شرط «تلاش شبانه‌روزي مسئولان» و «مديريت قوي، جامع و خسته‌نشو» و «تمرکز بر توليد داخلي و چشم اميد نداشتن به خارج» قابل حل هستند و سروصداهاي اراذل مسلط بر ملت آمريکا هم نبايد ذهن کسي را مشغول کند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در ارتباط تصويري با مراسم مشترک دانش‌آموختگي دانشگاه‌هاي افسري نيروهاي مسلح در دانشگاه افسري امام‌علي عليه‌السلام، اجراي مراسم مشترک دانش‌آموختگي دانشگاه‌هاي نيروهاي مسلح را فرصتي براي استفاده از تجارب يکديگر و هم‌افزايي بيشتر خواندند و افزودند: جواناني که در دانشگاه‌هاي نيروهاي مسلح تحصيل مي کنند در واقع تامين‌کنندگان و حافظان امنيت به عنوان يک ارزش بسيار والا و يک عنصر حياتي براي کشور هستند. فرمانده کل قوا با اشاره به ارائه خدمات مختلف نيروهاي مسلح به ملت از جمله امدادرساني و کمک در حوادث طبيعي همچون سيل گلستان و زلزله سرپل ذهاب و عرصه‌هاي بهداشت و درمان بويژه در شرايط کنوني بيماري کرونا و همچنين نقش‌آفريني در رزمايش همدلي و کمک‌هاي مومنانه خاطرنشان کردند: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران حقيقتا نيروهايي آبرومند و شرافتمند هستند. مقام معظم رهبري «قدرت دفاعي»، «استحکام و ثبات اقتصادي»، و «توانايي و قوام فرهنگي» را ارکان اقتدار ملي برشمردند و گفتند: مبناي اقتدار در جمهوري اسلامي يک مبناي عقلاني و براساس محاسبات صحيح و منطقي درخصوص اندازه قدرت دفاعي، چگونگي تقسيم کار بين نيروهاي مسلح و تعيين انواع ابزارهاي دفاعي است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي افزودند: براي تامين منافع ملي و حفظ موجوديت و هويت ملي بايد محاسبات دقيق و منطقي از حد و اندازه واقعي تهديدها و همچنين ظرفيت‌ها و استعدادهاي واقعي کشور وجود داشته باشد. ايشان تاکيد کردند: قدرت دفاعي برآمده از چنين محاسبات عقلاني، موجب مي‌شود که مسئولان و مردم با طمانينه و آرامش مشغول کارهاي اساسي شوند. رهبر انقلاب اسلامي عقلانيت را به معناي محاسبه صحيح دانستند و گفتند: بعضي‌ها اسم عقلانيت و عقل را مي‌آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در‌حالي‌که فرار کردن و ترسيدن، عقلانيت نيست. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي تاکيد کردند: ترسوها حق ندارند اسم عقلانيت را بياورند زيرا عقلانيت به معناي محاسبه درست است. البته دشمن تلاش دارد تا معناي غلط عقلانيت را تلقين کند و برخي هم نادانسته، در داخل همان حرف دشمن را تکرار مي‌کنند.
ياوه‌گويي‌ها ناشي از ترس و عقب‌ماندگي آمريکاست
ايشان علت هياهوي اراذل ياوه‌گو در آمريکا درباره توانايي‌هاي دفاعي و موشکي و منطقه‌اي ايران را، محاسبات دقيق و عقلاني جمهوري اسلامي براي رسيدن به اين توانايي‌ها دانستند و گفتند: اين ياوه‌گويي‌ها ناشي از ترس آنها و همچنين عقب‌ماندگي آنها در اين عرصه است اما بايد بدون توجه به اين فضاسازي‌ها، دستگاه محاسباتي عقلاني را حفظ کرد و به لطف خداوند، جمهوري اسلامي در همه اين عرصه‌ها باز هم پيش خواهد رفت. مقام معظم رهبري، عقلانيت را لازمه همه امور دانستند و خاطرنشان کردند: بايد ظلم‌ستيزي، عدالت‌خواهي و مبارزات اجتماعي نيز براساس عقلانيت باشد و گرفتار حاشيه نشويم و اصل و فرع را اشتباه نگيريم. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در خصوص مسائل فرهنگي به عنوان يکي ديگر از ارکان اقتدار ملي، افزودند: زماني که موضوع مبارزه با تهاجم فرهنگي مطرح شد دشمن، سراسيمه تبليغات خود را به سمت مقابله با اين موضوع سوق داد زيرا از بيداري مردم و مقابله با تهاجم فرهنگي هراس دارد. ايشان با اشاره به «استحکام و ثبات اقتصادي» به‌عنوان سومين رکن اقتدار ملي گفتند: اقتصاد کشور زير فشار است و مردم از نظر معيشت دچار مشکلات هستند اما همه اين مشکلات قابل حل است. مقام معظم رهبري افزودند: من عقيده ندارم که مسئولان در زمينه مسائل اقتصادي تلاش نمي‌کنند. تلاش‌هاي زياد و خوبي در برخي بخش‌ها انجام شده اگرچه در بعضي بخش‌هاي اقتصادي توان مديريتي ضعيف است. ضمن اينکه مصوبات خوبي هم وجود دارد که بايد پيگيري شوند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي لازمه حفظ اقتدار ملي را نگاه جامع و صحيح به مسائل دفاعي، اقتصادي و فرهنگي و حضور مديران قوي، فعال و خسته‌نشو دانستند و تاکيد کردند: در هر عرصه‌اي که مديريت‌هاي خستگي‌ناپذير، فعال و پرنشاط را داشتيم، کارها پيشرفت کرده است. مقام معظم رهبري فرمودند: مکررا گفته شده که علاج مشکلات اقتصادي در گرو تمرکز بر مساله توليد، جلوگيري از سقوط پي‌در‌پي ارزش پول ملي و بستن رخنه‌هايي همچون قاچاق، واردات بي‌رويه و فسادهاي مالي است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به حضور مديران خوب و لزوم تلاش شبانه‌روزي و خستگي‌ناپذير افزودند: البته در مشکلات اقتصادي، ما نقش خباثت‌آميز آمريکايي‌ها و تحريم‌هاي آنها را که حقيقتا جنايت است، ناديده نمي‌گيريم و به ايستادگي و مقاومت ادامه خواهيم داد تا به لطف خداوند فشار حداکثري آمريکا را به روسياهي حداکثري و مايه پشيماني آنها تبديل کنيم.
علاج مشکلات کشور در داخل است


ايشان با اشاره به ابراز خوشحالي رئيس‌جمهور آمريکا از اختلال در اقتصاد کشور و جنايت عليه ملت ايران، گفتند: افتخار به چنين جنايتي فقط از آدم‌هاي رذلي مثل شما برمي‌آيد. مقام معظم رهبري افزودند: البته وضع امروز آمريکا با هزاران ميليارد دلار کسري بودجه و ده‌ها ميليون گرسنه و انسان زير خط فقر بسيار بد است و ملت ايران به توفيق الهي با قدرت ايمان و عزم ملي و به کوري چشم مسئولان رذل، خائن و جنايتکار آمريکا بر مشکلات فائق خواهد آمد و از تحريم نيز به‌عنوان وسيله‌اي براي مقاوم‌سازي واقعي اقتصاد کشور استفاده خواهد کرد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با تاکيد مجدد بر اين موضوع که علاج مشکلات کشور در داخل است، گفتند: اگرچه بسياري از مشکلات ما مربوط به خارج از کشور است اما علاج آنها در داخل و با تکيه بر محاسبه درست و نگاه صحيح به مسائل کشور و منطقه و با به‌کارگيري تدبير، تلاش، خرد و عزم راسخ است، بنابراين نبايد علاج را در خارج از کشور جست‌وجو کرد چرا که ما هيچ خير و بهره‌اي از خارج نمي‌بينيم و سر و صداي اراذل مسلط بر ملت آمريکا نيز نبايد ذهن کسي را مشغول کند. بخش ديگري از سخنان فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگي نيروهاي مسلح به بيان چند توصيه به دانشجويان و مسئولان اين دانشگاه‌ها اختصاص داشت. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به تحول در تهديدها، مقابله با آنها را نيز نيازمند برنامه‌هاي جديد دانستند و تاکيد کردند: در پژوهش‌هاي دانشگاه‌هاي نيروهاي مسلح بايد پيش‌بيني تهديدهاي جديد و شناخت راه‌هاي مقابله با آنها مورد توجه جدي قرار بگيرد. ايشان تجربيات نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس را سرمايه‌اي ارزشمند خواندند و با تاکيد بر لزوم تبديل آن تجربيات برجسته به نظريات دفاعي و بسط و تکميل آنها، بر توجه ويژه به تربيت اخلاقي در دانشگاه‌هاي نظامي توصيه کردند و گفتند: البته اين توصيه براي همه جوانان کشور بويژه نيروهاي انقلابي است که بايد اخلاص و مجاهدت را سرلوحه عمل خود قرار دهند و در مسئوليت‌ها چشم به مقام بالاتر يا مال دنيا نداشته باشند. مقام معظم رهبري در بخش پاياني سخنانشان بار ديگر با تشکر از مسئولان بخش بهداشت و درمان و پزشکان و پرستاران فداکار، ابتلائات و تلفات موج سوم کرونا را بسيار دردآور خواندند و افزودند: همچنانکه از مدت‌ها قبل به رئيس‌جمهور و مسئولان محترم گفته‌ام، ضابطه‌گذاري‌ها براي مقابله با بيماري بايد از جايگاه حاکميتي و الزام‌آور باشد. ايشان گفتند: همچنانکه در موضوع سفر اربعين، مردم متدين به مرزها نرفتند و در عزاداري‌هاي محرم نيز ضوابط ستاد ملي را دقيقا رعايت کردند، عموم مردم بايد در مسائلي همچون نرفتن به سفرها و رعايت شيوه‌نامه‌ها، مراقبت جدي کنند تا از اين بيماري خلاص شويم.