نخستین دستگاه سونوگرافی بومی‌کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع،  سرتیپ قاسم تقی‌زاده دیروز در مراسم رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی بومی ساخت متخصصان صنعت دفاعی اظهار داشت: دستگاه سونوگرافی کالر داپلر با قابلیت‌های منحصر به فرد و قابل رقابت با نمونه‌های پیشرفته خارجی و سایر سونوگرافی‌های پیشرفته رنگی پرتابل از مزایای مختلفی برخوردار است.
تقی‌زاده، نرم‌افزار پیشرفته و به‌روز با منوهای اندازه‌گیری و تخمین سن بارداری، به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته تصویربرداری و پردازش تصویر، نرم‌افزار مدیریت و ارسال اطلاعات از راه دور، سیستم کالر داپلر و پاور داپلر، صفحه نمایش ۱۵ اینچ LED با رزولوشن بالا، رنج فرکانسی از ۲.۵ تا ۱۴ مگاهرتز، وزن سبک و وضوح تصویر بالا را از ویژگی‌های این دستگاه بومی پیشرفته ساخت صنعت دفاعی کشور برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: این محصول به‌صورت سیار و ثابت قابل بهره‌برداری است که قابلیت سیار آن می‌تواند در میدان‌های رزم، بیمارستان‌های صحرایی و در مواقع بحرانی و ضروری مورد استفاده قرار گیرد.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ذخیره نامحدود تصاویر بر روی هارد دیسک US، مدهای کاری متفاوت، استفاده به صورت پرتابل و ثابت و در نهایت قابلیت اتصال به چاپگر را از مهمترین قابلیت‌های این دستگاه عنوان کرد و افزود: طراحی و تولید این محصول مهم که با دانش بومی و فنی متخصصان صنعت دفاعی در شرایط تحریم‌های ظالمانه  انجام شد قطعاً افزایش امید، اعتماد به نفس ملی، ایجاد فرصت‌های شغلی و در نهایت خروج ارز را برای کشور به همراه دارد.
تقی‌زاده با بیان این‌که این دستگاه دارای تاییدیه‌های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است، یادآور شد: ظرفیت تولید انبوه سونوگرافی داپلر در صنعت دفاعی وجود دارد و وزارت دفاع در صورت درخواست مسئولان بهداشت کشور، آماده رفع نیازهای مجموعه بهداشت و درمان کشور است.
سایر اخبار این روزنامه
راه‌اندازی سامانه‌ جامع تجارت از حرف تا عمل با آل علی هرکه در افتاد ور افتاد (یادداشت روز) اخبار ویژه سمیر جعجع: آمریکا با من است، آماده مقابله با حزب‌الله هستم! ثروتمندان 30 برابر فقرا از یارانه انرژی بهره می‌برند نخستین دستگاه سونوگرافی بومی‌کشور به بهره‌برداری رسید گفت‌وگوی صریح و رودرروی کشاورزان و حاشیه‌نشینان زابل با رئیس مجلس /قالیباف: برای حل همین مشکلات اینجا هستیم موج تخلفات و انحلال شوراهای شهر و روستا در سایه ضعف سازوکارهای نظارتی خیالبافی رئیس‌جمهور آمریکا برای توجیه شکست سیاست فشار حداکثری آرایش سپاه برای مقابله با کرونا، جنگی است اروپا باید به تعهدات برجامی خود عمل کند/نباید مجری دستورات واشنگتن باشد ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری بار ترافیکی در مرکز شهر را کم می کند یا زیاد؟ انتقاد روزنامه حامی دولت از سیاست «ارز پاشی» برای کنترل نرخ ارز راه‌اندازی سامانه‌ جامع تجارت از حرف تا عمل راه‌اندازی سامانه‌ جامع تجارت از حرف تا عمل