ناطق‌نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد

محمدرضا باهنر با بیان اینکه با اصلاح‌طلبان رقیب هستیم اما خصومتی با یکدیگر نداریم، گفت: ناطق‌نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد.
خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری انجام داده است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد:
= شورای ائتلاف که انتخابات مجلس یازدهم را مدیریت کرد، فعال است و با جامعه روحانیت مبارز رفت و آمدهایی دارند و ما هم بعضاً در جلسات شرکت می‌کنیم و دوستان تلاش می‌کنند به یک ساختار وحدت آفرین برسند.
= هدف و چشم انداز، وحدت صددرصدی است اما اینکه آیا به این صددرصد می‌رسیم یا نه متفاوت است چرا که بعضی وقت‌ها به ۷۵، ۸۰ و یا ۸۵ درصد رسیده بودیم اما تلاش ما براین است به وحدت صددرصدی دست یابیم.


= سه رئیس جمهور اخیر (خاتمی- احمدی‌نژاد و روحانی) را در نظر بگیریم، سونامی هر سه نفر، سه ماه قبل از انتخابات شروع شد و قبل از آن اصلاً خبری نبود.
= در سال ۹۲ اگر مرحوم هاشمی ثبت نام نمی‌کرد و صلاحیت او احراز نشده بود، اگر محمد رضا عارف با فشار حزبی انصراف نمی‌داد و اگر از چهار کاندیدای اصولگرایان، فقط یک نفر در صحنه رقابت باقی می‌ماند و هرکدام از این اگرها اتفاق می‌افتاد، آقای روحانی رئیس جمهور نمی‌شد.
= روحانی نیم درصد بیش از حد نصاب رای آورد براین اساس، ابر و و باد و مه و خورشید و فلک جمع شدند تا او رئیس جمهور شد.
= بحث ریاست جمهوری ۲ ماه قبل از انتخابات به صورت جدی شکل می‌گیرد، از الان نمی‌توانم تصویری ارائه دهم که چه کسی انتخاب می‌شود.
= معتقدم اصلاً ریاست جمهوری را نبابد صنفی و قشری کنیم و بدون آنکه شناختی از افراد داشته باشیم بگوییم یک پزشک پیدا کنیم چرا که اگر او [پزشک] رئیس جمهور شود خوب است اما از آنجا که از عملکرد حسن روحانی راضی نیستیم پس نباید بگوییم که یک روحانی [به معنای عام] رئیس جمهور شود. اصلاً نباید این تقسیم‌بندی‌ها را داشته باشیم.
= اینکه بگوییم هرکس نظامی شد، نمی‌تواند بیاید درست نیست، برعکس این مطلب را هم نباید بگوییم. یعنی اصولگرایان بیایند فقط تبلیغ کنند که این بار حتماً باید گزینه انتخابات، نظامی باشد.
= فرض می‌کنیم بنده تشخیص دادم کاندیدای اصلاح‌طلبان یک چهره اقتصادی از دولت است، شروع می‌کنم و می‌گویم اگر کار بلد بود، کارهایی در راستای حل مشکلات اقتصادی می‌کرد. اینها دیگر کار تبلیغاتی است.
= آقای «ناطق نوری» تمایلی برای نقش آفرینی در صحنه سیاسی چه به عنوان یک کاندیدای انتخابات و چه به عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد. او قاطعانه می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم به همین جهت در حوزه علمیه خود مشغول به فعالیت است.
= اصلاح‌طلبان در دوره اصلاحات و مجلس ششم صحبت‌های هنجارشکنانه بیان می‌کردند و بعضی از آنها انتخابات مجلس هفتم را تحریم کردند اما در حال حاضر تئوری پردازان اصلی این جریان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مردم با صندوق‌های رای نباید قهر کنند.
= از فعالان سیاسی چه منتسب به اصولگرا و اصلاح‌طلب توقع داریم که با صندوق رای قهر نکنند.
= اشکال رسانه‌ها این است که یک چوب بر می‌دارند و دنبال همه می‌دوند، این درست نیست. بالاخره آنکه می‌گوید ما در انتخابات شرکت می‌کنیم اما یک شرط و شروطی داریم باید پیرامون شرط و شروط آن صحبت کنیم.
= با اصلاح‌طلبان رقیب هستیم اما خصومتی با یکدیگر نداریم و همه آن‌ها را نباید با چوب هنجارشکن و فتنه برانیم.
= اگر یک سری اصلاح‌طلب در درون نظام هستند که با باهنر و امثال باهنر هم مخالف هستند، جرم و جنایت مرتکب نشده‌اند چون چارچوب نظام، رهبری وحدت ملی را قبول دارند پس ما می‌توانیم با آنها مذاکره کنیم.
= متاسفانه بعضی از آقایان اصلاح‌طلب هستند که فقط وظیفه خود را جنگ با رقیب می‌دانند، ما می‌گوئیم فقط جنگ نیست، می‌شود یک جاهایی گفتگو کرد.
= کابینه روحانی اصلاح‌طلب است و ما یک اصولگرای رسمی شناخته شده در کابینه نداریم پس دیگر اصلاح‌طلبان نمی‌توانند فرافکنی کنند.
= مجلس باید راهی را طراحی کند که ماشین دولت بتواند در آن راه، حرکت کند.
= مجلس ۲ کار را نباید انجام دهد. اولاً: نباید هزینه‌های دولت را زیاد کند. چون دولت پول ندارد و با کسری بودجه مواجه است. ثانیاً: مجلس، سازمان دولت را بزرگ‌تر نکند.
= مگر مکان اشتغال در دولت است؟! مگر کشورهایی که دارند اشتغال ایجاد می‌کنند همه افراد بیکار را در دولت استخدام می‌کنند؟! دولت هرچه بیشتر استخدام کند، فاجعه و گرفتاری آن بیشتر می‌شود.