علی‌رغم تاکید رئیس پلیس تهران بر داشتن حکم قضایی برای «تشهیر» مطرح شد دستور رئیسی برای برخورد با بازپرس و ماموران «اوباش‌گردانی»

رئیس قوه قضائیه به دادستان تهران دستور داد که درخصوص ماجرای اوباش‌گردانی اخیر با متخلفان اعم از بازپرس و یا ماموران برخورد شود.
مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: «در ماجرای اوباش‌گردانی اخیر، آیت‌الله رئیسی ازهمان لحظات اولیه اطلاع، به دادستان تهران دستور داده است درخصوص مصادیق تعدی از قانون و نقض حقوق شهروندی، با متخلفین اعم از بازپرس و یا مامورین برخورد شود.
ایشان ضمن تاکید بر برخورد قاطع و بی امان با اراذل و اوباش، حکم به تشهیر را صرفا در صلاحیت دادگاه و آن هم در چارچوب قوانین و مقرارت می‌داند که تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست!».
گفتنی است، سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، روز دوشنبه درباره انتقادات مطرح‌شده علیه پلیس پس از گرداندن اراذل و اوباش در تهران با بیان این که «مردم باید این را بدانند که پلیس تمام اوباشگران را در خیابان نمی‌گرداند و تنها افرادی که اقدام به قدرت‌نمایی و زورگیری و سلب آرامش و آسایش مردم می‌کنند و بر جرم خود اصرار داشته باشند این‌طور خواهند شد» و «پلیس این اقدامات را با حکم مرجع قضایی و نه به دلخواه خودش انجام داده است»، گفته بود: ذات این افراد اوباشگری، گردن‌کلفتی، عربده‌کشی، قداره‌بندی، اخاذی از مردم یک محل و دست‌درازی به نوامیس مردم بود و آنچه انجام شده برای تادیب آنها بوده است. رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس در اجرای این طرح اسیر جوسازی‌ها نخواهد شد، گفت: ما حتما مسائل قانونی را رعایت خواهیم کرد و مطمئن باشید بدون قانون عمل نمی‌کنیم. سردار رحیمی درباره کتک زدن یکی از اوباشگران از سوی مامور که فیلم آن نیز منتشر شد، گفت: این رفتار پسندیده نیست و مامور ما باید سعه صدر بیشتری داشته باشد؛ اما واقعیت موضوع این بوده که این اوباشگر با یکی از زنانی که او را آزار داده بود روبه‌رو شد و آن زن به او گفته که عاقبت کارت را دیدی؟ پس از آن بوده که این اوباشگر در حضور مردم شروع به فحاشی و بیان الفاظ رکیک به این زن کرده و مامور نیز برای ساکت کردن او مجبور به این کار شده است.
سایر اخبار این روزنامه
اکبر عالمی درگذشت خداحافظ آقای چشم‌سبز مو سپید سجاد زند سفرهای نظارتی یا تبلیغاتی؟ «ابتکار» از چگونگی رویای اقتصادی محقق شده در برخی کشورها خبر می‌دهد زندگی در تورم صفر! آخرین اخبار و رویدادهای انتخابات آمریکا بررسی شد برتری بایدن بر ترامپ در ۱۰ ایالت از ۱۱ ایالت تاثیرگذار ماسک عجیب حسن روحانی در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت مورد توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت دستورات مهم رئیس‌جمهوری درباره بورس و پول‌های بلوکه شده برگ برنده اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 از بیت امام(ره) می‌آید؟ علامت سوال‌های کاندیداتوری نامحتمل «سید حسن خمینی» در گفت‌و‌گوی «ابتکار» با امین کلاهدوزان مدیرعامل شرکت راهین مطرح شد تحولات خلاقانه در عصر کسب و کارهای نوین بیژن زنگنه، شیخ‌الوزرای کابینه از آینده‌اش پس از دولت دوازدهم گفت از کار دولتی می‌روم، از سیاست نه! علی‌رغم تاکید رئیس پلیس تهران بر داشتن حکم قضایی برای «تشهیر» مطرح شد دستور رئیسی برای برخورد با بازپرس و ماموران «اوباش‌گردانی» دفاع قالیباف از سفرهای استانی با زیر سوال بردن ساختارها و مدیران میانی و اجرایی بدون حضور در میدان هیچ کاری بدون اشکال پیش نمی‌رود! تاکید حزب الله عراق بر تداوم آمادگی در برابر آمریکا