بی‌اخلاقی‌ها به دیگران هم می‌رسد

رئیس دفتر رئیس جمهوری، با انتقاد از آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی و رایج شدن دوباره بی اخلاقی‌ها آن هم از تریبون‌های رسمی، تأکید کرد که کارنامه همگان مشخص است، مضافاً اینکه برخی که مقابل این بی اخلاقی‌ها سکوت می‌کنند، بدانند که بعداً نوبت خیلی‌های دیگر هم می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی که روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره توهین اخیر به رئیس جمهوری گفت: بی‌اخلاقی‌هایی که برخی انجام می‌دهند و برخی هم سکوت می‌کنند، باید بدانند که فقط این بی‌اخلاقی‌ها تنها به رئیس جمهوری نیست، بعداً نوبت خیلی‌های دیگر هم می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با ابراز تاسف از آغاز رقابت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی برای انتخابات 1400 تأکید کرد: اگر می‌خواهید کار تبلیغاتی و انتخاباتی بکنید سفر بروید، اما این که شعار تبلیغاتی بدهید و بگویید فقط ما می‌توانیم انجام بدهیم، مردم می‌دانند که شما قبلاً سر کار بودید و مسئولیت هم داشتید، اما نتوانستید هیچ کدام از این کارها را انجام بدهید.
واعظی با بیان اینکه مدعیان عملکرد روشنی دارند، اضافه کرد: شورای نگهبان ،قانونی برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرده است، بنابراین در آن زمان بیایند تبلیغات خود را شروع کنند، اما از حالا از سمت‌ها و جایگاه‌های خود برای تبلیغات استفاده نکنند.


رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره افزایش قیمت کالاها نیز با اشاره به اینکه کشور از یک سو با فشار حداکثری امریکا و از سوی دیگر با کرونا مواجه است، بی توجهی دولت به افزایش قیمت‌ها را داوری نادرست توصیف کرد و گفت: از شخص رئیس‌ جمهوری تا بقیه اعضای کابینه یکی از دغدغه‌های آنان که با جدیت و روزانه آن  را دنبال می‌کنند، کاهش قیمت‌ها و مقابله با گرانی است.
واعظی افزود: رئیس جمهوری قیمت‌ صد قلم کالای مورد نیاز و ضروری مردم را دو بار در هفته دریافت و برای مراقبت و کنترل قیمت‌ها در کنار آن به دستگاه‌های مختلف دستورات لازم را صادر می‌کنند.  همچنین در ابتدای جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت (یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها) نیز از وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهند آخرین وضعیت کالاهای مورد نیاز مردم را گزارش دهند و سیاست‌ها را اعلام کنند.
او ادامه داد: آقای رزم‌حسینی وزیر صمت در این دو هفته‌ای که کار خود را شروع کرده‌ است، تمرکز خود را بر مسائل کالای اساسی و مورد نیاز مردم گذاشته و طرح خوبی دارد؛ مهم‌ترین دغدغه همه مسئولان در دولت سفره و معیشت مردم است و اینکه بتوانند راهکاری پیدا کنند تا این فشارها کمتر روی مردم اثر بگذارد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه ما (در امریکا) با فرد و گروهی طرف هستیم که هیچ اصولی را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: امریکا هفته گذشته ۱۸ بانک‌ ایران را تحریم کرد، البته از دو ماه پیش در این زمینه برنامه‌ریزی و کار و جایگزین را مشخص کردیم که با صرافی‌ها و غیره کار کردیم. ما نمی‌توانیم این اقدامات را علنی اعلام کنیم زیرا اگر عنوان شود، دشمن همین حرف‌ها را می‌بیند و راه آنها را می‌بندد.
او گفت: در اکثر وزارتخانه‌هایی که با خارج صادرات یا واردات دارند روش‌های خاصی دنبال می‌شود تا بتوانند تحریم‌ها و فشارها را دور بزنند، البته برای ما گران‌تر تمام می‌شود که شرایط سختی است.
واعظی در ادامه، ارسال فهرست مدیران متخلف به نهاد ریاست جمهوری را امری مسبوق به سابقه دانست و گفت: بر اساس قانون همه تخلفات کارمندان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما به دلیل اینکه اعمال نفوذ و حق و ناحق نشود و به تخلفات مدیران و کارکنان خوب رسیدگی شود، از ابتدای قانون در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌های مختلفی وجود دارد که طبق روال به این تخلفات رسیدگی می‌کنند و پرونده‌ها بررسی می‌شود، اما بسیاری از این‌ها مشکلی ندارند، در کمیته حضور یافته و از خود دفاع می‌کنند.