زلزله شبانه «بشار» در پرسپولیس



گروه ورزش/ پرسپولیس این روزها درگیر مسائلی شده که هواداران این تیم فکرش را نمی‌کردند بعد از صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 رخ دهد. اتفاق‌هایی که باعث شده تا سرخپوشان پایتخت در آستانه شروع لیگ بیستم، بیشتر از همیشه غرق در حاشیه شوند. در حالی که اخباری مبنی بر احتمال جدایی بشار رسن و شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس شنیده می‌شد، با بازگشت هافبک عراقی سرخ‌ها به تهران، احتمال ماندن او در تیم با وجود پیشنهاد داشتن از قطر قوت گرفت. این بازیکن که سه‌شنبه با حضور در باشگاه پرسپولیس از دریافت مطالبات خود از این باشگاه اعلام رضایت کرده و البته تصمیم‌گیری خود درباره پیشنهاد تیم قطری را به جلسه با افشین پیروانی و یحیی گل محمدی منوط کرد، ولی حوالی ساعت یک بامداد چهارشنبه (دیروز) با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود و منشن کردن از کریم باقری، سید جلال حسینی، گل محمدی، احمد نوراللهی، پیروانی و باشگاه پرسپولیس نوشت: «هواداران عزیز، شما می‌دانید که من ۳ سال بدون حقوق یا با حقوق، با مصدومیت و حتی یک هفته بعد از فوت عزیزترینم(مادرم) آمدم فقط به عشق شما، همیشه با تمام قلبم برای شما تلاش کردم و شما منو بشار رسن کردید، بازی در تیم بزرگ پرسپولیس بزرگ‌ترین افتخار من بود و هست و من خیلی خوشحالم بودم در کنار شما ولی الان مشکلات بزرگ خانوادگی و شخصی دارم که پنجشنبه شب در لایو اینستاگرام به شما می‌گویم. باشگاه به تعهداتش عمل کرده و راضی به جدایی من نیست و این فقط تصمیم شخصی خودم هست. من خانواده بزرگ و پرجمعیتی دارم که الان به من نیاز دارند و من می‌دانم شما می‌توانید درک کنید و برای جدایی از من دلگیر نباشید. لطفاً کسی را مقصر این جریان ندانید چراکه من شخصاً تصمیم گرفتم.»
در این بین، باشگاه القطر هم با انتشار عکسی گرافیکی از رسن در لباس زرد رنگ این باشگاه به او خوشامد گفت، همچنین خبر رسید که‌ این بازیکن 3 پیشنهاد از قطر دارد و مدیر برنامه‌هایش مدعی است این پیشنهادها به حدی چشمگیر است که فقط سهم پرسپولیس از این انتقال یک میلیون دلار تا یک میلیون و 200 هزار دلار می‌شود و پرسپولیس شرایط مذاکره رو در رو با تیم‌های قطری را به مدیر برنامه او سپرده است. اما استوری رسن با واکنش علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای پرسپولیس مواجه شد و او در صفحه خود نوشت: «رسن با پرسپولیس قرارداد دارد و هر باشگاهی که بخواهد با او مذاکره کند، باید با باشگاه مکاتبه کند، چه برسد به توافق. پاسخ باشگاه به درخواست بشار عزیز منفی است. حتی اگر از انتقال او پول خوبی به باشگاه برسد.» در ادامه خبر رسید یحیی هم به بشار پیغام داده که استوری‌اش را پاک کند. سرمربی پرسپولیس، صبح دیروز هم دوباره به بشار پیام داد که به هیچ وجه موافق جدایی‌اش نیست و به او اعلام کرد باید در تمرین پرسپولیس شرکت کند. موضوعی که باعث شد این هافبک بازیساز و شماره 5 قرمزها استوری جنجالی خود را پاک کند. همچنین باشگاه پرسپولیس، دیروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «رسن تحت قرارداد رسمی و معتبر با باشگاه پرسپولیس است و هرگونه مذاکره، اغوا یا توافق با او خلاف قوانین و مقررات فیفا و در تناقض آشکار با حقوق قانونی پرسپولیس است و باشگاه این موضوع را از طریق مراجع انضباطی فیفا به طور جدی پیگیری کرده و به اطلاع فدراسیون فوتبال قطر نیز خواهد رساند.» مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس هم گفت: «رسن بازیکن پرسپولیس است و بازیکن پرسپولیس می‌ماند.» و باید دید او در این شرایط در پرسپولیس می ماند یا خیر.


بازتاب‌های جدایی احتمالی رسن
پس از اینکه بشار در صفحه خود از هواداران سرخپوشان خداحافظی کرد، محمد السعدی، گزارشگر شبکه «الکاس» قطر در صفحه توئیترش، نوشت: «باشگاه پرسپولیس راه حل دیگری جز قبول فروش بشار رسن و شجاع خلیل‌زاده بعد از شکایت برانکو و کالدرون از باشگاه نداشت.» اما سعد الحارثی، خبرنگار سعودی از رسن انتقاد کرد و نوشت: «رسن به‌دنبال قهرمانی به همراه پرسپولیس که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته و در جام باشگاه‌های جهان حضور دارد، نیست، بلکه به‌دنبال پول است. او ماندن در یک لیگ فوتبال قوی(ایران) را رد کرد و به باشگاه اف سی قطر پیوست که سال هاست هیچ جامی کسب نکرده است.» همچنین رسانه‌های عراقی هم به خبر جدایی بشار رسن از پرسپولیس بعد از 3 سال حضور واکنش نشان دادند و به خداحافظی این بازیکن ملی پوش از اردوگاه سرخپوشان پرداختند.
فسخ قرارداد یکطرفه شجاع با پرسپولیس
به غیر از بشار، اخباری هم درباره فسخ یکطرفه قرارداد شجاع خلیل‌زاده با باشگاه پرسپولیس منتشر شده و برهمین اساس شنیده می‌شود جدایی وی از این تیم قطعی شده است. این اتفاق در حالی رقم ‌خورده که خلیل‌زاده دو فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و طبق‌ بندی که در قراردادش وجود داشت، برای جدایی از جمع سرخپوشان، باید 400 هزار دلار به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کرد که این بند، با فسخ قرارداد خلیل‌زاده کاملاً منتفی شد. این مدافع پرسپولیس، 14 مهر با حضور در سازمان لیگ با استناد به قانون فیفا که به بازیکن اجازه می‌دهد قرارداد خود را دو ماه پس از دریافت نکردن مطالباتش به شکل یکطرفه فسخ کند، قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ کرده و سازمان لیگ هم یک نسخه از این فسخ را به باشگاه پرسپولیس، دبیرکل فدراسیون و کمیته وضعیت ارائه کرده است. با این حال، مدیران پرسپولیس در تلاش هستند تا رضایت او برای بازگشت به جمع سرخپوشان را جلب کنند.
به گفته رسول پناه شجاع 10 روز مهلت داده مطالباتش پرداخت شود.