کرملین: مسکو با غرب به تفاهم نرسیده است

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوریی روسیه گفت: روسیه طرفدار ادامه گفت و گوی سازنده با غرب است، اما تاکنون به تفاهم نرسیده است.
پسکوف روز چهارشنبه در گفت‫وگو با خبرنگاران افزود: کرملین ضرورت و سودمند بودن این گفت‫وگو را می بیند و همیشه به طور مداوم با از سرگیری و ادامه این گفت و گوی سازنده بر اساس احترام متقابل حمایت می کند اما «رقص تانگو به تنهایی غیرممکن است.»
به گفته پسکوف، «روسیه آغازگر محدودیت گفت‫و‫گو با شرکای غربی در همه زمینه‫ها نیست اما بهانه الکسی ناوالنی باعث شده است تفاهمی برای مذاکرات برقرار نشود.
پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، که تعدادی از رسانه‫ها آن را به عنوان بیانیه‫ای درباره احتمال پایان گفت‫و‫گو با اتحادیه اروپا تعبیر کردند، اظهار کرد که سخنان وزیر امور خارجه نیازی به توضیح بیشتر ندارد.


سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد: سیاست خارجی ما توسط رئیس دولت شکل گرفته و تدوین شده است اما این سیاست دقیقاً توسط وزارت امور خارجه اجرا می شود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از امکان توقف مذاکرات میان روسیه و اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: مذاکرات مسکو با بروکسل در صورتی که کشورهای غربی نخواهند گفت وگوهای توام با احترام با روسیه داشته باشند، متوقف خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، لاوروف روز سه‫شنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو که به صورت وبیناری برگزار شد، تصریح کرد: اشخاصی که مسئول سیاست خارجی در غرب هستند و ضرورت برای گفت‫وگوهای توام با احترام را درک نمی‫کنند بنظرم باید برای مدتی گفت وگو با آنها را متوقف کنیم.
وی افزود: «اورسولا فون در لاین» رئیس‌ کمیسیون اروپا گفته است که با دولت کنونی روسیه هیچ مشارکتی برقرار نخواهد شد. اگر آنها خواهان چنین وضعی هستند ما مخالفتی نداریم.
وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا در مساله الکسی ناوالنی بطور شایسته رفتار نمی‫کند.
ناوالنی که یکی از اصلی‫ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (۳۰ مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.
وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه‫هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.
سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با بررسی نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام کرده است که در مورد وی ماده سمی نوویچوک به کار گرفته شده است.
تمام ابعاد وضعیت پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی به ویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام کرده و خواستار همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه گرفتن از تحقیقات شده‫اند.
سایر اخبار این روزنامه
چرا سازمان سینمایی برای صدور مجوز، فیلم-تئاترها را بازبینی می‌کند؟ ممیزی دوبله سوبله بر فیلم-تئاترها علیرضا صدقی الزامات حکمرانی به داد شهرهای دور از پایتخت هم برسید دانش‌آموزان مناطق محروم قربانی بی تدبیری‌ها دستاویزهایی که ترامپ برای برنده شدن به آن چنگ می‫زند بازی با خبر فیک انتشار ایمیل‌های هیلاری! احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی به صورت عمومی منتشر شود راهکار دولت برای رفع ریشه‌ای چالش مدرک تحصیلی مسئولان «ابتکار» نتایج توصیه‌ تکراری و بی اثر مسئولان برای کنترل قیمت‌ها در بازار را بررسی می‌کند «نخرید»های وارونه! مسئولان وزارت بهداشت از محدودیت‌های سفر در تعطیلات پایان هفته جاری خبر دادند دوباره تعطیلی، دوباره سفر، دوباره کرونا رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت خبر داد یکشنبه هفته آینده پایان تحریم تسلیحاتی 10 ساله ایران رئیس‌ مجلس در پایان سفر به سیستان و بلوچستان: اصلاح ساختار بودجه، کشور را به ثبات می‌رساند کرملین: مسکو با غرب به تفاهم نرسیده است معاون اول رئیس‌ جمهوری: اصحاب فرهنگ و هنر در ایران مظلوم هستند انتخابات آمریکا، همه‌پرسی مدیریت بحران کرونا در دولت ترامپ