درگیری در تجمع هواداران پرسپولیس

آرمان‌ملي: در حالي‌که «بشار رسن« ساز جدايي از پرسپوليس کوک کرده و «شجاع خليل‌زاده» نيز قرارداد خود را فسخ کرده روزگذشته جمعي از هواداران پرسپوليس مقابل ساختمان اين باشگاه تجمع و به تصميمات مديران پرسپوليس واکنش نشان دادند.
حاشيه تجمع هواداران
حدود 100 نفر از هواداران تيم فوتبال پرسپوليس از ساعت 12و30 ديروز با حضور مقابل ساختمان اين باشگاه به انتقاد از مديران پرسپوليس پرداختند. اين هواداران شعارهايي را عليه «رضا يلوه»، معاون اقتصادي و مهدي رسول‌پناه سرپرست و علي رغبتي عضو هيات‌مديره اين باشگاه سر داده و با اعطاي لقب «دروغگو» به آنها خواستار استعفاي اين افراد شدند. تجمع‌کنندگان به سرپرست پرسپوليس لقب «وعده‌پناه» داده و عليه وي شعار «حياکن، رهاکن» سر دادند. رضا يلوه که در طبقه دوم ساختمان اين باشگاه حضور داشت، در زمان اعتراض هواداران پشت پنجره آمد که با واکنش تند آنها مواجه شد. سپهر حيدري پيشکسوت تيم پرسپوليس که در باشگاه حضور داشت چند دقيقه‌اي با هواداران صحبت کرد اما اعتراض گسترده اين افراد سبب شد حيدري با بغض و ناراحتي محل را ترک کند.‌ حدود يکساعت پس از تجمع هواداران مهدي رسول‌پناه مقابل درب ورودي باشگاه آمد تا توضيحاتي را به آنها درباره مسائل جاري باشگاه ارائه بدهد اما سروصداي هواداران و اعتراض آنها سبب شد سرپرست پرسپوليس براي ارائه توضيحات با مشکلات زيادي مواجه شود. رسول‌پناه در جمع هواداران اعلام کرد که شجاع خليل‌زاده نامه فسخ قرارداد خود را ارائه داده اما مهلت 10 روزه‌اي را هم در نظر گرفته تا باشگاه مطالباتش را پرداخت کند. «فارس» در ادامه نوشت: در روزهاي آتي هم جلسه هيات‌مديره براي رسيدگي به درخواست‌هاي وي برگزار مي‌شود. در ادامه رسول‌پناه توضيحاتي هم در مورد پرداخت طلب برانکو به هواداران داد و اعلام کرد 250 هزار يورو به حساب وي واريز شده و به‌زودي با وي تسويه‌حساب صورت مي‌گيرد. در ادامه رضا يلوه فيش واريزي باشگاه پرسپوليس به برانکو را به هواداران نشان داد. در ميان هياهو و اعتراض هواداران برخي خبرنگاران صداوسيما و رسانه‌هاي مکتوب موردهجمه قرار گرفته و تعدادي هواداران آنها را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. رسول‌پناه با ديدن اين شرايط ترجيح داد هواداران را به باشگاه فرابخواند و از نيروي انتظامي که در محل مستقر شده بود خواست تا تعدادي از اين افراد را با نظر خود به داخل ساختمان باشگاه فرستاده تا توضيحات تکميلي‌اش را به آنها ارائه کند. حدود 15 زن هم در ميان تجمع‌کنندگان حضور داشتند. ماموران نيروي انتظامي براي کنترل هواداران وارد عمل شده و براي لحظاتي هم با برخي از آنها درگير شدند. يک هوادار در اين تجمع دچار وخامت حال شد. هفت هوادار با ورود به ساختمان باشگاه به جلسه با رسول‌پناه رفتند.
واکنش وزارت ورزش


مهدي علي‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرماني‌وحرفه‌اي وزارت ورزش‌وجوانان در خصوص اعتراض هواداران پرسپوليس گفت: تيم پرسپوليس در سالجاري فيناليست ليگ‌قهرمانان شده است و خود اين موضوع نشان‌دهنده اين است که مديريت تيم اقدامات خوبي را انجام داده که اين تيم به اينجا رسيده است. در حال حاضر خط‌دهي‌هايي انجام و موضوعاتي مطرح مي‌شود که قرار است داستان وارونه جلوه داده شود و فکر مي‌کنم نبايد خيلي به آن پرداخته شود. علي‌نژاد خاطرنشان کرد: ميليون‌ها هوادار در مورد اين تيم‌ها وجود دارند و ممکن است زير هزار نفر از آنها به‌هردليلي از وضعيت ناراحت باشند، اما اين دليل بر اين نمي‌شود که وضعيت پرسپوليس خوب نيست. دغدغه‌اي وجود دارد که پنجره اين باشگاه بسته است و بخشي از پول برانکو نيز پرداخت شد و تلاش خواهد شد تا الباقي آن ظرف روزهاي آينده پرداخت شود تا پنجره باز شود. در عين حال بالاي 2 ميليون دلار در AFC æá ÏÇÑíã ˜å ÈåÎÇØÑ ÊÍÑíã ÈÇԐÇå Çã˜Çä ÏÓÊÑÓí Èå Âä ÑÇ äÏÇÑÏ. Çíä ãÍÏæÏíʝåÇ æÌæÏ ÏÇÑÏ æ ÈÇíÏ ÈÏÇäíã ÈÇ Çíä ãÍÏæÏíʝåÇ ˜ÇÑ ã흘äíã æ ÏÑ Úíä ÍÇá æÒÇÑÊ æÑÒÔ ÇÒ ãÏíÑíÊ ÈÇԐÇå ÍãÇíÊ ˜Çãá ÑÇ ÇäÌÇã ãíÏåÏ.
ماجراي «رسن»
بحث جدايي يا ماندن «بشار رسن»، هافبک عراقي پرسپوليس از سه‌شنبه شب گذشته بعداز استوري جنجالي اين بازيکن و خداحافظي‌اش از هواداران داغ شده است. «رسن» البته اين استوري را زود از صفحه اينستاگرامش پاک کرد. در همين راستا يحيي گل‌محمدي، سرمربي تيم و مهدي رسول‌پناه، سرپرست باشگاه در مصاحبه خود در واکنش به اخبار منتشرشده اعلام کردند رسن با باشگاه قرارداد دارد و اين بازيکن فروشي نيست و بايد رفتن را فراموش کند. سايت «فوتبال عراق» درباره جزئيات پيشنهاد باشگاه قطري به «رسن» خبر داد: «رسن» بعداز سال‌ها بازي بدون دريافت دستمزد کاملش در ايران تصميم گرفته به يک تيم قطري ملحق شود. طبق گزارش‌ها پيشنهاد باشگاه قطري 2 ساله است. طبق اين قرارداد دستمزد ساليانه رسن بيش از يک‌ونيم ميليون دلار است. «بشار» دوست داشت به اروپا منتقل شود ولي پيشنهادي دريافت نکرده است. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پيامي خطاب به هواداران مخالفت خود را با جدايي بشار رسن اعلام کرد. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پيام مهمي خطاب به هواداران علاوه بر تاکيد بر مخالفت خود با جدايي بشار رسن و ساير بازيکنان، ابراز اميدواري کرد مشکلات تيم به‌زودي حل شود.
«شجاع» فسخ کرد؟
در دوماه اخير شجاع خليل‌زاده صحبت‌هاي زيادي با باشگاه پرسپوليس انجام داد تا علاوه بر حل مشکلاتش درباره تمديد و افزايش مبلغ قراردادش با او مذاکره کنند با اين حال مديران پرسپوليس حاضر به گفت‌وگو با مدافع تيمشان نشدند تا خليل‌زاده هم - براساس قوانين فيفا که به بازيکنان اجازه مي‌دهد در صورت دريافت‌نکردن دو ماه حقوق، قرارداد خود را فسخ کند - در تاريخ 14 مهر به‌صورت قانوني قراردادش را در سازمان ليگ فسخ کند. «ايسنا» نوشت: گفته مي‌شود خليل‌زاده پيشنهادي از يک تيم قطري دارد. اگر خليل‌زاده قراردادش را براساس قوانين فيفا فسخ نمي‌کرد براي جدايي از پرسپوليس بايد 400 هزار دلار مي‌پرداخت. با اين حال بايد ديد طي روزهاي آينده چه اتفاقاتي درباره اين بازيکن و نحوه همکاري‌اش با پرسپوليسي‌ها رخ خواهد داد.