تخریب بابا و مامان موفق نبود؛ بریم سراغ بچه‌ها!

آرمان ملي - مطهره شفيعي: آرامش مهم‌ترين نياز کشور در شرايط کنوني است، اثرات تحريم‌ها بر معيشت مردم مي‌طلبد که عملکردهاي مدعيان انقلابي‌گري و اصولگرايي به سمت اخلاقمداري و ايجاد وحدت باشد اما ظاهرا تعبيرخواب پاستور 1400 برخي از اين طايفه را به سمت بي‌اخلاقي و اتهام‌زني به رقباي احتمالي سوق داده است. سال‌هاست که جريان دلواپس اردوگاه اصولگرايي به انحناي مختلف سعي در بدنام کردن اصلاح‌طلبان و اعتداليون دارد و در اين مسير از هيچ حرکت ناشايستي ابا ندارد. اين دلواپسان سال‌ها کوشيدند اما درنهايت راي اکثريت مردم به‌سمت کانديداهاي جريان اصلاحات و اعتدال بود. آنها به‌خوبي دريافتند تداوم اين مسير سرشار از دروغ و اتهام دستاوردي براي آنها ندارد بنابراين چند صباحي است که پروژه سياه‌نمايي عليه خانواده و به‌ويژه فرزندان اصلاح‌طلبان و اعتداليوني که داراي نقش در تصميمات اصلي اين دو جريان هستند را آغاز کرده‌اند. هر از چندگاهي اتهامات ثابت‌نشده را به فرزند يکي از رقباي اصولگرايان نسبت مي‌دهند تا از اين طريق چنين القا کنند رقباي آنها که سال‌ها مورد اعتماد قاطبه جامعه بودند؛ در شرايطي که وضعيت اقتصادي خانواده‌ها مطلوب نيست، فضا را بر تخلف و رانت‌خواري فرزندانشان مهيا مي‌کنند. در ادامه به مرور برخي سياه‌نمايي‌ها و اتهام‌زني‌هاي دلواپسان جريان اصولگرا به اصلاح‌طلبان و اعتداليون پرداخته مي‌شود.
سه اپيزود ناکام در حذف تفکر حجاريان
بي‌ترديد اصولگرايان از تفکر تئوريسين اصلاحات هراس دارند که ترور او از سوي دلواپسي به نام سعيد عسگر است. حجاريان مانند گذشته و شايد بيش از آن در جايگاه تئوريسين اصلاحات به ايفاي نقش پرداخت. دلواپسان در گام بعدي هجمه به خانواده او را در دستورکار قرار دادند؛ چنانکه مشرق در سال 97 نوشت: حجاريان نوشته است «زماني‌که همسر من در زندان بود، آيت‌ا... شريعتمداري در نامه‌اي از شاه تقاضا کرده بود، ايشان از زندان آزاد شود. رئيس دفتر شاه پاراف کرده و نوشته بود، «به شرف عرض رسيد، فرمودند بايگاني شود» و گردانندگان اين سايت دلواپس در ادامه با طرح اين موضوع که «نحوه ارتباط آيت‌ا... شريعتمداري با همسر حجاريان و چيستي اين ارتباط سازماني بر ما پوشيده است» به سياه‌نمايي و ايجاد تشکيک در هويت وجيهه مرصوصي همسر حجاريان پرداختند که ماحصل آن اثبات فقر دانش دلواپسان در نزد مردم بود. دومين پروژه دلواپسان براي کاهش محبوبيت و مقبوليت حجاريان ناکام ماند و در نهايت در سال جاري آخرين تير ترکش خود را به سمت پسر حجاريان نشانه گرفتند و خضريان نماينده دلواپس مجلس مدعي واردات رانتي گندم از سوي محسن حجاريان شد که اين ادعا هيچگاه ثابت نشد تا سومين شکست جريان دلواپس رقم بخورد تا اکانت منتسب به علي‌اکبر رائفي‌پور در توئيتر ادعاي عجيب ديگري را درباره يهودي‌بودن خاندان حجاريان مطرح کند که اين ادعا هم محلي از اعراب نداشت.
اتهام براي دور کردن ابتکار!


با توجه به توضيحات عباسعلي کدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان زنان، مشکلي براي کانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري ندارند. معصومه ابتکار يکي از زنان توانمند جريان اصلاحات است که از او به عنوان گزينه‌اي ياد مي‌شود که مي‌تواند در انتخابات 1400 کانديدا شود. دلواپسان که به تخريب ابتکار مشغول هستند اما نتيجه‌اي براي آنها ندارد. تحصيل پسر ابتکار در آمريکا بهانه خوبي براي سياه‌نمايي انتخاباتي عليه اوست چنانکه سال گذشته رسانه‌هاي دلواپس توئيتي را منتشر کردند که متعلق به دلواپسي ديگر است و در آن آمده است: «تام کاتن سناتور ارشد و سرشناس آمريکايي توئيت جالبي را منتشر کرده است. او با اشاره به نقش معصومه ابتکار در تسخير لانه جاسوسي با تمسخر گفته فرزند همين آدم در آمريکا يا همان شيطان بزرگ مشغول تحصيل و زندگي است» در سال گذشته دلواپسان بار ديگر مدعي شدند منابع خبري نامه‌اي از موسسه مالي فرشتگان را منتشر کردند که بر مبناي آن طه هاشمي، فرزند معاون رئيس‌جمهور بالغ بر 650ميليون تومان بدهي بانکي در پي ‌دريافت تسهيلات دارد که اين ادعا هم به جايي نرسيد.
انتقام از روحاني با اتهام به دخترش
جريان دلواپس هدف ديگري هم دارد که انتقام است. آنها که در سال‌هاي 92 و 96 ناکام ماندند در آخرين سال دولت روحاني از تخريب و اتهام‌زني فروگذار نکردند مانند چند روز پيش که جهان‌نيوز نوشت: «عليرضا نظري نماينده خمين در مجلس اعلام کرد که 100ميليارد تومان براي ساختمان دانشکده‌اي که‌ «دختر حسن روحاني» قرار بود در آن عضو هيات‌علمي‌شود، از اعتبارات کرونا تخصيص يافته است.» اين ادعا بلافاصله تکذيب شد و روابط عمومي دانشگاه شهيد بهشتي اعلام کرد، دختر حسن روحاني هيچگاه عضو هيات‌علمي اين دانشگاه نبوده و مطلقا به‌عنوان حق‌التدريس نيز در اين دانشگاه حضور نداشته و رشته تحصيلي وي نسبت و قرابتي با رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه شهيد بهشتي ندارد.
پسر وزير تخلف نکرده، بي‌خيال بشيد
در موردي ديگر امام‌جمعه ملارد ادعا کرده که پسر وزير بهداشت، پيمانکار سه بيمارستان در شهريار است. پول هم گرفته هم کار را به‌نوعي رها کرده است. سعيد نمکي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در نامه‌اي به سيدابراهيم رئيسي رئيس قوه‌قضائيه، به سخنان امام‌جمعه ملارد درباره اختلاس فرزندش، واکنش نشان داد و نهايت امام جمعه ملارد ضمن عذرخواهي از وزير بهداشت گفته بود: «اگر پيام گذشت شما را از آنچه رخ داد تا هفته آينده دريافت نکنم خود را از شرط اصلي امامت است ساقط دانسته و به فضل الهي از مردم شريف و انقلابي ملارد خداحافظي خواهم نمود.» اما دلواپسان توجهي به تکذيب خبر نداشتند و از آن به عنوان حربه‌اي عليه دولت استفاده کردند.
آقازاده هم بعلللله....
موارد اتهام‌زني به فرزندان شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا فراوان است. ذکر اين نکته هم لازم است که حربه ديگر براي سياه‌نمايي درباره اصلاح‌طلبان و اعتداليون سريال آقازاده است که تيترهاي سايت‌هاي دلواپس گوياي اين بداخلاقي سياسي است. تيترهايي مانند «تيکه جنجالي سريال آقازاده به روحاني و وزيرش: حاج حسن پشتته!!» يا «کنايه سريال آقازاده» به پرونده شبنم نعمت‌زاده و پدرش» و...