فوتی‌های کرونا به ۳۰۰ نفر برسد ‌ یعنی آژیر خطر

رئیس‌جمهوری : فوتی‌های کرونا به ۳۰۰ نفر برسد ‌ یعنی آژیر خطر همچنین رئیس‌جمهور در جلسه با وزیر و مسئولان بهداشت و درمان کشور درخصوص بیماری کرونا با بیان اینکه با ادبیات واحد با مردم سخن بگوییم، گفت: «هم باید مردم را آگاه کنیم و هم در عین حال آنان را نترسانیم. ترساندن از سویی منجر به عدم همراهی می‌شود، چراکه با گذشت زمان عادی تلقی می‌شود. مردم اگر با ما همراه نشوند ما موفق نمی‌شویم. اگر ما برای ماسک جریمه می‌گذاریم مردم باید بدانند که این کار برای کمک به آنان است، نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم. اصلا چنین چیزی نیست».
حسن روحانی با بیان اینکه قرارگرفتن دین و علم در کنار هم از نقاط قوت کشور در مبارزه با شیوع کرونا است، افزود: «دین و علم در موضوع مبارزه با کرونا کنار هم قرار گرفتند و از هم فاصله نگرفتند. مراجع تقلید و رهبری به ستاد ملی کرونا کمک کردند که اگر چنین نبود مشکلات بیشتر می‌شد و همین یک‌صدابودن در این کشور مسئله مهمی است».
او با تأکید بر اینکه باید زنجیره انتقال شکسته شود، گفت: «در این مرحله لازم است که تست‌ها را گسترش دهیم و برای گسترش‌دادن تست، باید هم کیت‌های ما آماده باشد و هم اینکه کیت به تشخیص برسد و این پروسه‌ها باید صنعتی باشند، نه دستی. اکنون به‌گونه‌ای است که فرد باید مورد به مورد تست انجام بدهد و ممکن است امکاناتی در اختیار باشد که صد یا ۲۰۰ نفر با هم این تست را انجام دهند. اما هر امکاناتی که در بخش تست و در آزمایشگاه، نیاز داریم باید تکمیل شود. حتی تست‌های جدیدی که وزیر بهداشت مطرح کردند و ما هم موافقت کردیم تا ۲۰-۳۰ میلیون یا هر مقداری که کیت نیاز است، خریداری کنیم و بیاوریم». او همچنین گفت: «مردم نباید بترسند از اینکه بیاییم اعلام کنیم تعداد مبتلایان از چهار هزار نفر به هشت هزار نفر رسیده است. این مهم نیست ولی از آن طرف مهم است که اگر فوتی جدید که ۲۰ نفر بود، به ۲۵۰ نفر برسد یا ۳۰۰ نفر شود؛ این معنایش آژیر خطری برای ماست».