روز سیاه کرونا مرگ337 نفر

آفتاب یزد- گروه شبکه: وضعیت کرونا در کشور به بدترین حالت ممکن خود رسید به طوری که دیروز را روز سیاه کرونا نامیدند. چرا که طی 24ساعت (از 27 تا 28مهرماه) متاسفانه 337نفر از هم وطنانمان بر اثر این بیماری جان خود را ازدست دادند. در این راستا دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفته است:
« از27 تا 28مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی
تشخیصی، 4هزار و 251بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۸ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید. متاسفانه، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.» اکنون با این آمار، برای نخستین بار از شیوع همه‌گیری کرونا، کشورمان در رتبه نخست آمار مرگ‌ومیرهای جدید این بیماری در جهان قرار گرفت. در واقع رکورد دار مرگ و میر بر اثر کرونا شده ایم. اما نکته اینجاست که ۳۳۷، یک عدد نیست. قصه جانکاه مرگ آدم‌هاست. قصه ۳۳۷ خانواده‌ای است که داغ‌دار شدند. اگر زنجیره ابتلا را با همدلی هم قطع نکنیم، این اعداد وحشتناک در آبان ماه به ۶۰۰ نفر و در آذر ماه به ۹۰۰ نفر خواهد رسید.
> در بدترین شرایط هستیم


در این راستا پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت بیمارستان در رابطه با شدت مراجعه‌ بیماران کرونایی گفته است: «وضعیت بیمارستان اصلا خوب نیست و میزان موارد بستری و مرگ‌ومیر هم افزایش پیدا کرده است، در واقع الان در بدترین شرایط هستیم و امیدواریم بدتر از این نشود. تعداد مراجعه‌کنندگانی که بیماری در آنها شدت دارد، بسیار بیشتر شده است که این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، یا به دلیل تغییر نوع ویروس است که یک مقدار تهاجمی‌تر شده و یا به این دلیل است که مردم دیرتر به بیمارستان مراجعه می‌کنند.»
> کرونا سرایت پذیرتر از قبل
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز با اشاره به شاخص‌های بسیار فزاینده بیماری در استان تهران، گفت: « طی نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات تجمیع هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود. به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: «متاسفانه تهران در طول چند هفته اخیر هیچ تغییری در شاخص‌های ابتلا ندارد و تقریبا طی روزهای اخیر میزان ابتلا، بستری، مراجعین سرپایی و میزان مرگ و میر کماکان شاخص بسیار فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.» وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که ما در تهران تماماً در پیک سوم اپیدمی به سر می‌بریم، تصریح کرد: «چند اتفاق در جریانات اخیر افتاده که ما را از پیک دوم متمایز می‌کند، اول اینکه بیماران در شرایط بدحال‌تری مراجعه می‌کنند، دوم اینکه مدت اقامت بیماران در بیمارستان‌ها نسبت به پیک اول و دوم، حداقل بین 1.2 تا 2.3روز افزایش داشته و طولانی‌تر شده است.» زالی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بیماری فراگیرتر و سرایت پذیر‌تر از قبل در شهر تهران در حال جولان است، تاکید کرد:« طبیعتاً تا زمانی که رفت و آمد و تولید سفر در داخل شهر مدیریت نشود، این روند و چرخه ویروس منحوس در تهران استمرار پیدا می‌کند و متاسفانه شاهد شهادت تعدادی از بهترین فرزندان این مرز و بوم خواهیم بود.»
> واکنش کاربران
از سوی دیگر این تعداد مرگ میر مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« آمار کرونا رو میدیدم، یاد اینایی افتادم که قبل کنکور میگفتن تو پاییز کنکورو باید برگزار کرد».
دیگری نوشت:« آمار کرونا جوریه که انگار روزی یه هواپیما داره سقوط می‌کنه ».
کاربر دیگری گفته است:«تو رو خدا یکی جواب درست به ما بده. چرا علی رغم رعایت دستورات وزارت بهداشت توسط مردم باز هم آمار کرونا افزایشی است؟؟!! شاید این دستورات ناکارآمد است».
کاربران دیگر نوشته اند:« بالاخره یه جا هم ایران باید اول شه بله در آمار مرگ و میر روزانه کرونا در جهان!»، « بالاخره رکورد زدیم، اول شدیم! جدیدترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان...»، « آمار کشته‌های کرونا رسید به ۳۳۷نفر بخاطر خودتونم که شده مراعات کنید »، «فکر کن دوتا هواپیما بهم بخورن و تموم سرنشینانش بمیرن این تعداد رو بعلاوه ۱۷ کن میشه آمار تلفات امروز کرونا».