تاخت و تاز کرونا ادامه دارد 322 هموطن دیگر جان باختند

به گزارش وبدا، سیماسادات لاری دیروز گفت: از 28 تا ۲۹ مهرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند.
لاری با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۹ هزار و ۶۷۰ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۳۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴ نفر رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۳۴ هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه چهار هزار و810 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، اظهارداشت: تا کنون چهار میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


به گفته لاری، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
باید سه هفته محدودیت‌های شدید کرونایی
اعمال شود
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در گفت‌و‌گو با شبکه تهران گفت: شرایط فعلی ما جنگی و حاد است، به طوری که باید دو الی سه هفته محدودیت‌های شدید اعمال کنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، لاری افزود: باید دور کاری‌ها را اجرا کنیم و تعداد کارکنان حاضر در تهران را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: وزارتخانه‌ها و مسئولین باید از برقراری جلسات غیر ضروری خودداری کنند، شاهدیم که برخی مسئولین جلساتی شلوغ برگزار می‌کنند و این خود باعث بدآموزی می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت تهران اصلا خوب نیست و تعداد فوتی‌های قطعی تهران روزانه بین 40 تا 50 نفر است.