دولت با کلیت مجلس هیچ مشکلی ندارد

معاون پارلمانی‌ رئیس‌ جمهوری گفت: ۶۶ لایحه دولت در مجلس باقی‌مانده که از این میان تعداد قابل‌توجهی در راستای همان توقعات و مطالباتی است که نمایندگان از دولت دارند اما زمان زیادی از تقدیم آن‌ها گذشته و هنوز رسیدگی نشده‌اند.
به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعداد قابل توجهی لایحه از طرف دولت به مجلس دهم شورای اسلامی تقدیم شده است و پس از آغاز به کار مجلس فعلی درخواست کردیم که لوایح دولت در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد و یکی از آنان لایحه جامع انتخابات است.
وی افزود: این لایحه واقعاً تمامی ویژگی‌های یک لایحه جامع را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و مجلس خبرگان را در بر می‌گیرد و کار کارشناسی خیلی دقیق و کاملی در آن انجام شده و نتیجه تجربه اندوخته دولت‌های مختلف، اظهارات کنش‌گران سیاسی و احزاب در آن دیده شده و سیاست‌های کلی نظام درباب انتخابات نیز در آن مورد توجه بوده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: در جایی که چنین لایحه‌ای وجود دارد، تهیه طرح توسط نمایندگان مجلس به نظر نوعی نادیده‌گرفتن کارهای کارشناسی قبلی است. وقتی این موضوع در دولت مطرح و بررسی شد به این نتیجه رسیدیم که دولت با چنین طرحی موافقت ندارد، چرا که باوجود لایحه جامع انتخابات که در آن هم منابع مالی کاندیدها به صورت شفاف دیده شده و هم رویه‌ها را واحد ساخته و مراحل غیرضروری را حذف کرده، در شرایط فعلی اصلاح طرح تازه‌ای در این زمینه به صلاح کشور نیست.


امیری گفت: هم‌چنین مجلس طرحی را هم برای اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر تدوین کرده که آن هم با موافقت دولت همراه نیست و قرار شد که وزیر کشور نیز به عنوان مخالف از سوی دولت به مجلس برود و در این زمینه صحبت کند. وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری به تعامل مجلس با دولت گفت: ما با کلیت مجلس هیچ مشکلی نداریم. در مجلس تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان هستند که گاهی از الفاظ و عباراتی استفاده می‌کنند که زینده نماینده مجلس نیست و در این موارد هم ما گله‌مندی خود را به رئیس مجلس اعلام کردیم.
معاون پارلمانی‌ رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: در چنین شرایطی که ما از سوی ترامپ و هم‌پیمانانش در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و آنان دولت و شخص رئیس جمهوری را سیبل حملات خود قرار داده‌اند، طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهوری جز خوشحالیم دشمنان و آمریکا هیچ آثار مثبتی به دنبال ندارد و تشکر می‌کنم از کسانی که در مجلس موضوع را به بحث گذاشتند و امضاهای این طرح جمع شد.