در مورد کیفیت آب اسلامشهر

در پی گزارشی در مورد کیفیت آب منطقه اسلامشهر تهران، شرکت آب و فاضلاب استان تهران توضیحاتی را به دفتر روزنامه ارسال کرده که بدین شرح است:
-آزمایشگاه مرجع کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان تهران با بهره‌مندی از سامانه‌های هوشمند و به صورت لحظه‌ای به طور مستمر و مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌های ملی و بین‌المللی وظیفه کنترل کیفیت آب را طی فرآیندهای تولید، انتقال، تصفیه، ذخیره، توزیع و تخلیه پساب برعهده دارد. نتایج آزمون‌های کیفی که از دقت و صحت لازم برخوردار است، نشان می‌دهد که مقدار سختی آب آشامیدنی در محدوده خدمات‌رسانی آبفای جنوب غربی استان تهران( شهرستان اسلامشهر) در محدوده مجاز استاندارد ملی ایران قرار دارد.
-مطابق توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، هیچ حد مجازی برای سختی آب وجود ندارد و مقدار سختی آب تنها به لحاظ مقبولیت آب از نظر طعم و رسوب‌گذاری نزد مصرف‌کنندگان اهمیت دارد و می‌توان گفت هیچ‌گونه مخاطرات بهداشتی برای مشترکان در پی ندارد.
-باعنایت به اینکه وجود فلزات سنگین بیش از حد مجاز، مطابق رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت و الزامات استاندارد ملی ایران، عامل ایجاد سرطان و برای بدن مضر است و در مقادیر بیش از حد مجاز نیز باعث مرگ می‌شود، لذا ضروری است مقدار فلزات سنگین موجود در آب آشامیدنی در محدوده مجاز استاندارد ملی ایران و رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت باشد.


-در مورد ادعای وجود افت فشار در برخی نقاط، به اطلاع می‌رساند سامانه پاسخگویی 122 به صورت شبانه‌روزی و مستمر درحال پاسخگویی به مشترکان و بررسی و رصد مشکلات کم آبی‌های احتمالی است و به گواه آمار ثبت شده میزان افت فشار یا قطع آب محدوده مورد اشاره نسبت به سال‌های قبل از کاهش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است که معلول اجرای چندین پروژه عبور از بحران
کم آبی در فصل گرما بوده است.
-در خصوص لزوم تعبیه و نصب تانکر و پمپ آب، لازم به توضیح است با توجه به افزایش ساخت و سازها و بارگذاری جمعیت در آن محدوده، لزوم رعایت حداقل استانداردهای تامین پایدار و مستمر آب به منازل مشترکان محترم بیش از پیش ضروری است؛ بر همین اساس و با توجه به مبحث 16 مقررات ملی ساختمان، در تمامی ساختمان‌های بیش از سه طبقه تعبیه و نصب تانکر و پمپ آب الزامی است. درحال حاضر به علت تخلف برخی مشترکان و نصب غیرقانونی و مستقیم پمپ آب روی شبکه توزیع (بدون مخزن) شاهد بروز مشکلاتی برای برخی از مشترکان به دلیل برهم خوردن تعادل هیدرولیک شبکه هستیم. یادآور می‌شود مطابق قانون، نصب پمپ روی شبکه آب‌رسانی بدون استقرار مخزن، تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با مشترکان برخورد قانونی خواهد شد.