۴۲ درصد امریکایی‌ها نتایج انتخابات نوامبر را نمی‌پذیرند

سرویس بین الملل جوان آنلاین:  نتایج نظرسنجی رویترز-ایپسوس که از ۱۳ تا ۲۰ اکتبر انجام شد، از پیشتازی ۸ درصدی بایدن مقابل ترامپ در سطح ملی حکایت دارد؛ ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی گفتند که از نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کنند و ۴۳ درصد هم طرفدار رئیس‌جمهور کنونی امریکا بودند.
بایدن در ایالت‌های ویسکانسین و میشیگان هم پیشتاز است، اما به نظر می‌رسد رقابت در دیگر ایالت‌های سرنوشت‌ساز از جمله پنسیلوانیا، فلوریدا، آریزونا و کارولینای شمالی تنگاتنگ باشد. تا اینجا برای محافل سیاسی و امنیتی امریکا چیزی جز یک رقابت نیست. در ادامه نظرسنجی مذکور مشخص شده است که ۴۳ درصد از حامیان بایدن پیروزی ترامپ را قبول نخواهند کرد و در مقابل، ۴۱ درصد از امریکایی‌هایی که خواستار انتخاب دوباره ترامپ هستند، پیروزی بایدن را قبول نمی‌کنند. تعداد کمتری برای ابراز نارضایتی خودشان وارد عمل می‌شوند؛ ۲۲ درصد از حامیان بایدن و ۱۶درصد از حامیان ترامپ گفتند که در صورت شکست نامزد مورد نظرشان به اعتراضات خیابانی یا حتی خشونت روی می‌آورند.
در این نظرسنجی رویترز-ایپسوس به صورت آنلاین در سراسر امریکا از ۲هزار و ۶۴۹ امریکایی بالغ از جمله هزار و ۳۹ تن گفتند به ترامپ رأی می‌دهند یا قصد دارند به او رأی بدهند و هزار و ۱۵۳ امریکایی اظهارات مشابهی درباره بایدن داشتند. دونالد گرین، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کلمبیا می‌گوید، نتایج این نظرسنجی تأییدی بر نگرانی‌های او درباره خشونت پس از انتخابات است. اما او همچنین هشدار داد که اگر انتخابات شانه به شانه باشد یا یکی از نامزد‌ها ادعا‌های معتبری درباره تقلب انتخاباتی داشته باشد، این امر می‌تواند به نارضایتی و اعتراضاتی گسترده‌تر از آنچه این نظرسنجی نشان می‌دهد، بینجامد. این کارشناس علوم سیاسی می‌گوید: برای همین بسیاری از مردمی که مخالف ترامپ هستند، نفس‌های‌شان را حبس کرده و امیدوارند که یک نتیجه کاملاً مشخص، به دور از خشونت حاصل شود. در تازه‌ترین نمونه از خشونت‌های انتخاباتی شهر نیویورک روز یک شنبه شاهد درگیری میان هواداران و مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بود. این درگیری میان عناصر سازمان «یهودی‌ها برای ترامپ» و مخالفان ترامپ رخ داد.
صد‌ها تن از اعضای سازمان «یهودی‌ها برای ترامپ» تظاهراتی با خودرو‌های خود به راه انداختند و در تأیید ترامپ خودرو‌های خود را با پرچم امریکا و بنر‌های «ترامپ ۲۰۲۰» پوشاندند. هواداران ترامپ از شهر‌های «منهتن» و «بروکلین» عبور کردند.


این کاروان خودرو‌ها از جزیره «کُنی» به سمت «برج ترامپ» در منهتن به حرکت در آمد و بعد از آن به سمت تجمعی در پارک بروکلین رفت.
در تصاویر ویدئویی که منتشر شده است میان هواداران و مخالفان رئیس‌جمهور امریکا درگیری به وقوع می‌پیوندد و گروهی از مخالفان ترامپ را نشان می‌دهد که از روی یک پل در بزرگراهی در بروکلین به سمت خودرو‌های هواداران ترامپ اشیایی را پرتاب می‌کنند.
به گزارش شبکه خبری یورونیوز، دفاتر پلیس در سراسر ایالات متحده در گزارش‌هایی اعلام کرده‌اند که هیچ‌گاه تاکنون این میزان تبلیغات کارزار‌های انتخاباتی در محیط‌های شهری و محوطه منازل مسکونی، آن هم در زمانی نه چندان دور به انتخابات به سرقت نرفته بود.
خانم سالخورده‌ای که علائم تبلیغات کارزار «جو بایدن» از مقابل منزلش به سرقت رفته، می‌گوید: «من خودم علامتی دست‌ساز ساختم و جایش گذاشتم؛ دست از دزدیدن علائم تبلیغی بردارید، این یک جرم است.»
«جس کیوناس» از شهروندان «ریسین» در ایالت «ویسکانسین» می‌گوید: «ما دو حزب داریم که چنان از هم متنفرند که نمی‌توانند کشور را در مقابل خود قرار دهند.»
براساس گزارش یورونیوز، از علائم محیطی اعلام تعلق به کارزار‌های انتخاباتی و جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» گرفته تا بحث سقط جنین و ویروس کرونا؛ به نظر هیچ‌کس نمی‌داند اختلاف‌ها چگونه این‌قدر عمیق شده است؟
ویلیام شالک، یک هوادار جو بایدن به این شبکه گفته است: «قبل از انتخابات شاهد خشونت بودیم و احتمالاً بعد از آن هم شاهدش خواهیم بود.»
کتی جانسون، هوادار دونالد ترامپ معتقد است: «فکر کردن به تفرقه و دسته‌بندی بسیار ترسناک است.»
مخالفت بیش از ۷۰۰ اقتصاددان با ترامپ
بیش از ۷۰۰ اقتصاددان شامل هفت برنده نوبل اقتصاد درباره انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، هشدار جدی دادند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌ان، آن‌ها ریاست‌جمهوری او را حمله مداوم به دموکراسی، پاسخی ناکافی به پاندمی و گسترش خطرناک اطلاعات غلط توصیف کردند.
این اقتصاددانان در نامه‌ای سرگشاده نوشتند: تنها با یک دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ امریکا را به‌جایی تبدیل کرده که ما دیگر نمی‌شناسیم و با هیچ‌یک از عواقب این کار روبه‌رو نشده است.
این نامه که همچنان تا انتخابات سوم نوامبر به امضای اقتصاددانان می‌رسد، توسط اقتصاددانان برجسته‌ای نظیر برنده نوبل اقتصاد ۲۰۲۰، پاول میلگروم، برنده نوبل اقتصاد ۲۰۱۶، الیویر هارت، برنده نوبل اقتصاد ۲۰۱۲ الوین روس و جورج آکرلوف برنده نوبل اقتصاد و همسر رئیس سابق فدرال‌رزرو، جانت یلن، امضا شده است.
این اقتصاددانان نوشته‌اند: به این دلایل ما قویاً توصیه می‌کنیم دارندگان آرای الکترال کاری کنند که کس دیگری نمی‌تواند انجام دهد؛ دموکراسی خود را با رأی دادن به حذف ترامپ از کاخ سفید پس بگیرند.