ادامه آتش زدن صندوق‌های رأی در آمریکا/تگزاس در آماده‌باش برای سرکوب معترضان

سرویس خارجی-در حالی که کمتر از یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده اخبار و گزارش‌ها از تشدید تنش‌ها در آمریکا حکایت دارد. در تگزاس مسئولان این ایالت برای اعزام ۱۰۰۰ نیرو به پنج شهر مهم در سراسر این ایالت به منظور «جلوگیری از هرگونه آشوب مدنی» پس از انتخابات سه نوامبر (13 آبان) آماده می‌شوند. «ژنرال جیمز براون» از گارد ملی تگزاس در این باره به اکسپرس نیوز گفته: «این اقدام با هدف حمایت از نیروهای محلی است، همان‌طور که ما در گذشته برای جلوگیری از وقوع هرگونه آشوب مدنی در شهرهای مختلف درون تگزاس نیرو مستقر کردیم». براساس اعلام گارد ملی تگزاس، نیروهای پشتیبان به شهرهای هیوستون، دالاس، فورت ورث، آستین و سن آنتونیو در این ایالت اعزام می‌شوند. از واشنگتن پایتخت آمریکا نیز خبر می‌رسد، ساختمان‌های تجاری در نزدیکی کاخ سفید از روز دوشنبه برای پوشاندن پنجره‌هایشان با تخته‌های چوبی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های ناشی از اعتراضات مردمی اقدام کرده‌اند. در ایالت واشنگتن تا ۳۰۰ سرباز گارد ملی برای کنترل ناآرامی‌ها تحت آموزش قرار دارند.
در نیویورک هم تدابیر مشابهی در دستورکار قرار گرفته و اداره پلیس نیویورک‌ هر روز در حال آموزش نیروهاست و در حال استقرار صدها پلیس پشتیبان است. اف‌بی‌آی و مقام‌های محلی در چندین ایالت هم در حال برگزاری مانور هستند و بدترین سناریوها را مدنظر دارند تا در صورت انتشار گزارش‌هایی از خشونت و ارعاب رای‌دهندگان در آستانه انتخابات، هماهنگی را ارتقا دهند.
حمله به صندوق‌های رای ادامه دارد
دفتر فدرال تحقیقات آمریکا اما، چند روز پس از انتشار خبر آتش زدن یک صندوق رای در کالیفرنیا، اعلام کرده تحقیقاتی را درباره آتش سوزی یک صندوق رای‌گیری در بوستون آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، حادثه آتش سوزی صندوق رای‌گیری صبح یکشنبه در مقابل کتابخانه عمومی بوستون به وقوع پیوسته و به 35 رای از 122 رای داخل صندوق آسیب وارد کرده است.اف بی‌آی ضمن اشاره به تحقیقات خود درباره این حادثه، اعلام کرده: «این یک اولویت مهم برای اف بی‌آی است تا به حفظ همگرایی روند انتخابات در ماساچوست از طریق اعمال قوانین انتخاباتی کمک کند».پلیس محلی نیز تصاویری از شخصی را در نزدیکی این صندوق منتشر کرده که در زمان آتش سوزی در آنجا حضور داشته است. پلیس آمریکا گفته خواستار همکاری مردم و مقام‌های فدرال و محلی برای شناسایی این فرد شده است. در یکی از این تصاویر منتشر شده، این مرد در حالی که به صندوق رای نزدیک می‌شود، یک شیء شعله‌ور را در دست دارد.


شورش در فیلادلفیا
از فیلادلفیا نیز خبر رسیده به دنبال شلیک مرگبار افسر پلیس آمریکا به جوان 27 ساله سیاهپوست در این شهر معترضان به خیابان آمده‌اند و این شهر به صحنه خشونت تبدیل شده است. خبرگزاری فارس در این باره نوشته، در ادامه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان، یک افسر پلیس روز (دوشنبه) به وقت محلی یک جوان سیاهپوست را در «فیلادلفیا» به ضرب گلوله کشت که همین امر موجب برانگیخته شدن خشم عمومی و برگزاری تظاهرات در این شهر شد که در نهایت به خشونت کشیده شد و شهر را به صحنه آشوب تبدیل کرد. بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، اعتراض‌ها در خیابان‌های فیلادلفیا به خشونت کشیده شده و معترضان خودروها را به آتش می‌کشند و در این میان برخی از فرصت سوء‌استفاد کرده و به فروشگاه‌ها حمله بردند و اجناس را به غارت بردند. واکنش‌ها به جدیدترین اقدام خشونت‌بار پلیس فیلادلفیا علیه جوان سیاهپوست به‌اندازه‌ای گسترده است که «اریک‌گریپ» افسر ارشد پلیس فیلادلفیا را به واکنش واداشته تا این اقدام پلیس را توجیه کند. وی در جمع خبرنگاران گفته «افسران پلیس به خانه‌ مردی که مسلح بوده، فراخوانده شده‌اند و زمانی که به محل رسیدند، با والس مواجه شدند که مجهز به چاقو بوده است و زمانی افسر پلیس به وی شلیک کرده، که والس حاضر به تسلیم سلاح خود نشده است و با چاقو به سمت افسران پلیس حرکت کرده است». رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند در شورش‌های دیروز فیلادلفیا 30 نفر زخمی و 30 نیروی پلیس زخمی شدند.
 تائید وکیل مدافع شیطان
 خبر دیگر از آمریکا اینکه مجلس سنای آمریکا بامداد سه‌شنبه صلاحیت «ایمی بارت»، نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی آمریکا را تأیید کرد. نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا توانستند با ۵۲ رأی موافق در برابر ۴۸ رأی مخالف دموکرات‌ها ایمی کانی بارت را به عنوان نهمین قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی کنند.
دونالد ترامپ روز ششم مهرماه بارت را به عنوان نامزد جانشینی «راث بیدر گینسبرگ» قاضی فوت شده در دیوان عالی آمریکا معرفی کرده بود.
دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.
کارنامه ایمی بارت و موضع‌گیری‌هایش او را به گزینه‌‌ای بحث‌انگیز برای تصدی سمت قاضی دیوان عالی آمریکا تبدیل کرده بود. روزنامه واشنگتن‌پست چندی پیش گزارش داده بود او زمانی که گروهک تروریستی منافقین در تلاش برای خروج از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا بوده وکالت این گروه را به عهده داشته است!