فرار امریکایی‌ها به مناطق امن از وحشت جنگ شهری پساانتخابات

سرویس بین الملل جوان آنلاین: هفته پیش رسانه‌های امریکایی از وقوع آتش‌سوزی که ظاهراً عمدی بوده، در یکی از صندوق‌های اخذ رأی در لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا خبر دادند و حالا اخباری هم از به آتش کشیده شدن یکی دیگر از صندوق‌های رأی‌گیری در بوستون ایالت ماساچوست در روز دو شنبه به بیرون درز کرده است.
طبق گزارش شبکه روسی راشاتودی، درست ساعاتی بعد از آنکه رأی‌های درون صندوق رأی‌گیری آتش گرفت، یک مرد اهل بوستون مرکز ایالت ماساچوست که در حوالی محل حادثه مشاهده شده بود، به ظن استفاده از یک وسیله آتش‌زا برای آتش زدن یک صندوق رأی بازداشت شد.
به دنبال وقوع این حادثه، مقام‌های ایالتی خواستار تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از صندوق‌های رأی شدند.
ویلیام گالوین، وزیر رفاه عمومی ماساچوست در بیانیه‌ای به رسانه‌های محلی گفت به‌رغم حمله دوجانبه آتش و آب، ۸۷ رأی از ۱۲۲ رأی موجود در صندوق رأی‌گیری خوانا و قابل‌پردازش است.


وی با این حال، به شهروندان ماساچوست که ۱۴ساعت قبل از وقوع آتش‌سوزی، از آن صندوق برای انداختن رأی زودهنگام استفاده کرده بودند، توصیه کرد تا وضعیت رأی خود را جویا شوند و در صورتی که تأییدیه دریافت نکردند، از یک صندوق دیگر برای دادن رأی مجدد استفاده کنند.
گالوین در بیانیه‌ای مشترک با مارتی والش، شهردار بوستون گفته که آنچه در ساعات اولیه دیروز صبح برای صندوق رأی میدان کاپلی رخ داد، در تضاد با دموکراسی و نادیده گرفتن رأی‌دهندگانی بود که به وظیفه مدنی خود عمل کردند و این اقدام یک جرم محسوب می‌شود.
در همین حال، در ادامه خشونت‌های پلیس امریکا علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان، یک افسر پلیس دوشنبه شب یک جوان سیاهپوست را در فیلادلفیا به ضرب گلوله کشت که همین امر موجب برانگیخته شدن خشم عمومی و برگزاری تظاهرات در این شهر شد که در نهایت به خشونت کشیده شد و شهر را به صحنه آشوب تبدیل کرد.
فرار به مناطق دورافتاده
تگزاس برای اعزام هزار نیرو به پنج شهر مهم در سراسر این ایالت به منظور جلوگیری از هرگونه آشوب مدنی پس از انتخابات سوم نوامبر آماده می‌شود. فروشگاه‌ها در پایتخت سیاسی یعنی واشنگتن هم پنجره‌های‌شان را با تخته محافظ می‌پوشانند و در پایتخت اقتصادی نیویورک پلیس در حال تمرین روزانه برای مواجهه با شورش‌هاست. کار به آنجا کشیده که عده‌ای از مردم از ترس شورش‌ها حتی به مناطق دورافتاده می‌روند. به گزارش ایسنا، ژنرال جیمز براون از گارد ملی تگزاس به «اکسپرس‌نیوز» گفت: اعزام هزار نیرو به پنج شهر این ایالت با هدف حمایت از نیرو‌های محلی است، همانطور که ما در گذشته برای جلوگیری از وقوع هرگونه آشوب مدنی در شهر‌های مختلف درون تگزاس نیرو مستقر کردیم. براساس اعلام گارد تگزاس، نیرو‌های پشتیبان به شهر‌های هیوستون، دالاس، فورت ورث، آستین و سن آنتونیو در این ایالت اعزام می‌شوند.
در همین حال، ساختمان‌های تجاری در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن از روز دو شنبه برای پوشاندن پنجره‌های‌شان با تخته‌های چوبی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های ناشی از اعتراضات مردمی اقدام کرده‌اند. در ایالت واشنگتن تا ۳۰۰ سرباز گارد ملی برای کنترل ناآرامی مدنی تحت آموزش قرار دارند.
در نیویورک هم تدابیر مشابهی در دستورکار است و اداره پلیس نیویورک‌سیتی هر روز در حال آموزش نیرو‌ها و استقرار صد‌ها پلیس پشتیبان است. «اف‌بی‌آی» (پلیس فدرال امریکا) و مقام‌های محلی در چندین ایالت هم در حال برگزاری مانور هستند و بد‌ترین سناریو‌ها را مدنظر دارند تا در صورت انتشار گزارش‌هایی از خشونت و ارعاب رأی‌دهندگان در آستانه انتخابات، هماهنگی را ارتقا دهند.
روزنامه یواس‌ای‌تودی در گزارشی نوشت که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به حوادث مجزایی که امسال در گوشه و کنار امریکا رخ داده، خشونت‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در بد‌ترین شرایط به شکل خشونت‌های پراکنده رخ دهد. با این‌وجود برخی امریکایی‌ها در حال ذخیره آذوقه اعم از دستمال توالت و مواد غذایی هستند تا پس از انتخابات پناه گرفته و خود را از موج هرج‌ومرج و درگیری‌های احتمالی پس از انتخابات در امان نگه دارند. به نوشته «یواس‌ای‌تودی»، این افراد به دنبال آن هستند که یا در پناهگاه پناه گیرند یا به‌صورت موقت به نواحی دورافتاده مهاجرت کنند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. در این گزارش آمده که عده‌ای نیز مشغول خرید سلاح و مهماتند و آماده می‌شوند که پس از انتخابات و در صورت پیروزی نامزد رقیب پلاکارد‌های انتخاباتی را از حیاط خود برچیده و برچسب‌های حمایت از کاندیدا‌ها را از سپر ماشین خود بکنند.
آمار «اف‌بی‌آی» نشان می‌دهد که فروشندگان سلاح تنها در ماه ژوئن بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بار پیشینه خریداران سلاح را بررسی کردند که این بیشترین رقم ثبت شده در یک ماه است.