۵۴ هزار پایگاه مقاومت کشور به مراکز سلامت تبدیل می‌شوند

سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» در نشست هماهنگی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) افزود: از همه فرماندهان ۵۴ هزار پایگاه مقاومت کشور انتظار می‌رود این پایگاه‌ها را به محلی برای حفظ و امداد مردم تبدیل کنند تا در مبارزه و تشخیص ویروس کرونا نقش مهمی ‌ایفا شود.
وی با تأکید بر اینکه با تشخیص به موقع بیماری طبق نظریه‌ پزشکان می‌توان زنجیره انتقال این بیماری را به‌صورت طبیعی قطع کرد، ‌ گفت: اگر بیماری به سرعت تشخیص داده شده و افراد بیمار در قرنطینه مانده و از افراد سالم جدا شوند، ‌می‌توان زنجیره انتقال بیماری را قطع کرد.
سلامی ‌با‌ اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین خانواده‌های کم‌درآمد، ‌ تصریح کرد: توصیه به این خانواده‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از مسائلی است که بایستی همه سپاه‌های استانی و شهرستانی آن را انجام داده و به قرنطینه کردن بیماران کمک کنیم. البته هم‌اکنون از سوی بخش‌های مختلف سپاه ارائه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم‌درآمد در حال انجام است و نباید این موضوع متوقف شود.
وی با توصیه سپاه‌های استانی و شهرستانی برای کمک به نیروی انتظامی، یادآور شد: در شهرهایی که کنترل ورود و خروج صورت می‌گیرد این همکاری و همیاری صورت بگیرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با‌ اشاره به تولید و توزیع ماسک خاطرنشان کرد: باید نیروهای بسیج در اماکن پر رفت و آمد، پایگاه‌هایی برای توزیع ماسک برای آنهایی که ماسک ندارند ایجاد کنند تا فرهنگ استفاده از ماسک در جامعه گسترش داده شده و بیماری کنترل شود.