چه کسی پاسخگوی این بلبشو است؟!

رکسانا رضایی‪-‬ آمار مبتلایان به کرونا در استان‌ها کماکان به طرز بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و آژیر قرمز همچنان گوش‌ها را آزار می‌دهد.
بنا بر اعلام ستاد مقابله با کرونا تا به امروز بیش از ۶۲۰ هزار نفر مبتلای قطعی به کووید۱۹ شده و آمار فوتی‌ها نیز هر روزه رو به افزونی است.
این در حالی است که سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر از تمدید محدودیت‌های کرونایی برای هفته پنجم و احتمال تبدیل محدودیت به ممنوعیت‌ها می‌دهد.
در این میان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان سخن می‌گویند و پیاپی هشدار از ایجاد سونامی غیرقابل تصور را می‌دهند.


اینکه تصمیمات درباره اعمال محدودیت‌های مرتبط با کرونا بر اساس شرایط هر استان از دفتر ریاست جمهوری به استانداران واگذار شده و اینکه با تمام تصمیمات اتخاذ شده تا به امروز تنها و تنها شاهد رکوردهایی هستیم که دوام نمی‌آورند و آژیر ممتد گوش آزاری که کوچه‌های شهر را سیاهپوش کرده خبر از سیاست یک بام و دو هوای آقایانی می‌دهد که علیرغم داشتن اختیار و مسئولیت تنها به اعلام محدودیت‌ها می‌پردازند و اینکه چه نظارتی بر اجرای آن اعمال خواهد شد در هاله‌ای از ابهام است و سوالات بیشماری را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.حال باید از آقای رئیس جمهور پرسید حاصل تمدید محدودیت‌های اعلامی شما چه شد؟باید سوال کرد پاسخگوی این تراژدی در حال اجرا چه کسی است؟استانداران شما؟مردم؟
و یا شما بگوئید انگشت اتهام را سمت
چه کسی بگیریم؟
سوال دیگر مردم این است که آیا شما گشتی در شهر زده‌اید و تصویر درستی از واقعیت کف بازار و خیابان که در ترافیک و غلغله انسانی غوطه ور است دارید و یا تنها به ارسال بیانیه از رسانه‌ها بسنده می‌کنید؟
اینکه به بهانه اقتصادی چشم بر سلامت مردم ببندیم و با مقصرخواندن آنها عذاب وجدانشان را بیشتر کنیم و علیرغم اتخاذ تصمیماتی که تنها روی کاغذ ثبت می‌شود دلخوش کنیم تبعاتی خواهد داشت که تنها
شخص رئیس جمهور و استانداران محافظه کارش
باید پاسخگو باشند.حالا در این قصه پر غصه از نبود دارو‌های اصلی کرونا در استان‌ها نخواهیم گفت که آن موضوع به خودی خود مثنوی هفتادمنی است که به وقتش سوال خواهیم کرد.
جناب آقای رئیس جمهور دستوری اتخاذ نموده و استانداران خود را از پشت میزها بلند کرده و راهی میادین شهر کنید،دیدن دیوارهای سیاهپوش مردم و هیاهوی شهری که بی‌التفات به محدودیت‌های اعلامی رو به اضمحلال است شاید بیدارشان کند.