روز دوهزارم


سیدحسین خدنگ

روزنامه نگار

اعداد گاهی فقط شماره هایی صرف نیستند بلکه در خود معنا و مفاهیم بسیاری را نهفته دارند، درست مثل ۱ که نشانه دهنده آغاز یک حرکت است یا ۷ که در فرهنگ های مختلف همواره از تحولی کوچک یا بزرگ حکایت دارد.
۱۰ اولین نشانه کامل شدن است وشرایطی که مطبوعات در سال های اخیر با چالش های بسیار دست و پنجه نرم کرده و می کنند برای من و بسیاری از همکارانم باور کردنی نیست.

از روزی که در یکی از ساختمان های این شهر شلوغ تحریریه ای متشکل از جوانانی پرشور در کنار روزنامه نگرانی با تجربه شکل گرفت و سوگند خورد که زبان گویای دردهای مردم باشد هفت سال می گذرد. روزنامه تجارت در این هفت سال با وجود مشکلات ریز و درشت بالیده و تجربه کسب کرده و روز به روز چون درختی پر بار گسترده تر شده است. رسیدن تجارت به دو هزارمین شماره مدیون تلاش و کوشش همه عزیزانی است که در این مدت با قلم خود به صفحات روزنامه جان داده اند. در این هفت سال با شما خوانندگان عزیز پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده ایم و تلخ و شیرینی های بسیاری را با شما خوانندگان عزیز تجربه کرده ایم. هرچند گاهی مشکلات ناشی از کمبودهای اقتصادی آزارمان داده و هزینه های فراوان چاپ و نشر یک روزنامه سبب شده تا دست مان بلرزد اما به عشق شما خوانندگان عزیز دوباره عزممان را جزم کرده و تلاش کرده ایم به عهدی که با شما بسته ایم متعهد بمانیم. متاسفانه روزنامه در شرایطی به شماره ۲۰۰۰ خود رسیده که کشور و جهان درگیر کابوسی به نام ویروس کروناست. ویروسی که کاممان را تلخ کرده و لبخند رسیدن به قله دو هزار را روی لبهایمان کمرنگ می کند. حالا در آستانه دو هزار و یکمین شماره باز هم عهدمان با شما را به یاد می آوریم و تلاش می کنیم با وجود مشکلات بسیار چراغ این روزنامه همچنان روشن بماند و شعله آگاهی بخشی در طوفان مشکلات خاموش نشود. با حسی توامان از تلخی و شیرینی و با تجربه های بسیاری که اندوخته ایم از فردا دوباره با امید به حمایت شما به مصاف مشکلاتی می رویم که بر سرراه چاپ نشریات بخش خصوصی قرار دارد و همانگونه که قول داده بودیم زبان گویای دردهای شما خواهیم ماند. به امید چاپ شماره سه هزارم روزنامه تجارت با شما.