خط قرمز ایران تأمین امنیت در مرز است

فرمانده کل سپاه در بازدید از نوار مرزی استان اردبیل تأکید کرد: با هرگونه تهدید مرزی برخورد قاطع و بموقع خواهیم داشت. به‌گزارش مهر، سرلشکر حسین سلامی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز و سدمیل مغان در استان اردبیل اظهار داشت: امنیت پایدار خط قرمز ماست و هرگونه ناامنی و تهدید در مرزها که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان باشد پذیرفته شدنی نیست. وی ضمن رصد آخرین تحرکات منطقه قره‌باغ، دستورات لازم برای تأمین بیشتر امنیت مناطق مرزی را صادر کرد و افزود: تقویت تمهیدات دفاعی، امنیتی متناسب با وضعیت مناطق پیرامونی، مراقبت هوشمندانه و حضور هوشیارانه یگان‌های مستقر در مناطق مرزی مجاور محل درگیری‌های اخیر مورد تأکید است. سردار سلامی با سپاس و قدردانی از مجاهدت‌ها و آمادگی‌های رزمندگان اسلام و مرزداران غیور و غیرتمند برای دفاع از مرزها در این منطقه حساس، تغییرناپذیری مرزهای بین‌المللی را امری مهم توصیف و با تأکید بر ضرورت اهتمام طرف‌های درگیر در مناقشه قره‌باغ از بروز هرگونه تهدید علیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در عین حال تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای برخورد قاطع و بموقع با هر نوع تهدید یا تعرض مرزی علیه ایران اندیشیده شده است.
همزمان نیز بخشی از تجهیزات زرهی قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین با استفاده از تعدادی از خودروهای ترابری و تانک‌بر تولید و بهینه شده توسط نیروی زمینی ارتش با حضور معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی به مناطق مرزی شمال‌غرب اعزام شدند. به‌گزارش ایسنا، سرتیپ دوم علی‌پور معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم با اشاره به نقش نیروهای مسلح در تأمین امنیت بیان کرد: خط قرمز نیروهای مسلح کشور، امنیت و آسایش ملت ایران است و نیروهای مسلح برای حفظ این دو مؤلفه مهم در هر مکان و در کسری از زمان برای نقش آفرینی در میدان حضور پیدا خواهند کرد.
به‌گزارش روابط عمومی ارتش، دیروز نیز امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، در خصوص نگرانی‌های به‌وجود آمده به‌علت درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ میان دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: با تمام توان در مسیر ایجاد امنیت و آرامش برای کشور تلاش خواهیم کرد و اجازه عرض‌اندام خارج از قوانین و مقررات بین‌المللی را به هیچ قدرتی نخواهیم داد. حیدری هدف اصلی از استقرار یگان‌های ارتش در مناطق مرزی را حفاظت از حریم‌ مرزها به‌عنوان خطوط قرمز کشور دانست و گفت: ما به‌هیچ عنوان اجازه عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهیم، خط قرمز ما تأمین امنیت، آرامش و آسایش مردم است و ارتش با حضور خود در کنار مردم امنیت و آرامش آنها را تأمین می‌کند.