پنسیلوانیا! تو خیابون نرو

آفتاب یزد - گروه شبکه: این روزها نگاه‌ها معطوف به انتخابات آمریکاست. انتخاباتی که به طور بی‌سابقه مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. بخش عمده‌ای از اخبار رسانه‌ها و یا رویدادها در فضای مجازی به انتخابات آمریکا و آنچه که در این شرایط در این کشور می‌گذرد، اختصاص دارد. اما در ایران کمی این ماجرا متفاوت است آنهم به دلیل روحیه شوخ طبعی و طنازی ایرانی هاست. در واقع برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با نگاه طنز به این موضوع پرداخته‌اند و شوخی‌های جالب توجهی با انتخابات آمریکا داشته‌اند به خصوص آنکه در جریان شمارش آرای دو رقیب(بایدن و ترامپ) این کارزار با ایالت‌های مختلف آمریکا آشنا شده‌اند که تا قبل از آن، اسم آنها را نشنیده بودند.
> شوخی نوید محمد زاده با انتخابات آمریکا
البته برخی‌ها هم نگاه جدی‌ای به این ماجرا داشتند که آن را هم در قالب طنز بیان کرده‌اند. آنها بر این باورند که فرقی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد. هر دو دنباله روی یک سیاست هستند و انتخاب هر کدامشان تاثیری بر وضعیت مردم ایران ندارد. یکی از این افراد نوید محمدزاده بازیگر نام آشنای کشورمان است. این بازیگر دو تصویر شبیه به هم از خود در فیلم سینمایی ابد و یک‌روز را در استوری صفحه اینستاگرامش با این مضمون «وضعیت مردم ایران» منتشر کرده و زیر هر تصویر نوشته است:«بایدن رئیس جمهور بشه، ترامپ رئیس جمهور بشه» در واقع او به این موضوع اشاره دارد که ترامپ یا بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا شوند فرقی به حال مردم ایران ندارد.
> نگاه طنازان کاربران به انتخابات آمریکا


اما همانطور که گفته شد کاربران شبکه‌های اجتماعی شوخی‌های جالبی که بعضا حرف‌های مهمی که در درون آن نهفته است با انتخابات آمریکا داشته‌اند که بخشی از آنها در زیر می‌آید.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «هیچکس الان جای ملانیا نیست که نمیدونه تا چند روز دیگه به عنوان زن رئیس جمهور براش غذا میارن یا خودش باید کتلت درست کنه؛ خدا برای هیچ زنی نیاره این دلشوره را».
کاربر دیگری گفته است:«یه جوری اسم ایالت آمریکا را خوب بلد شدیم انگار نه انگار تا دیروز بجنورد و بیرجند و بروجرد رو با هم قاطی می‌کردیم».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «در حالیکه شما اسم تمام ایالتهای آمریکا و تعداد رای الکترال‌هاشون رو بلدید، ١۶میلیون آمریکایی معتقدن شیرکاکائو رو از گاوهای قهوه‌ای رنگ می‌دوشن».
کاربران دیگر نوشته اند:« من جای ترامپ بودم و تقلب دموکرات‌هارو می‌دیدم قفل در کاخ سفید رو عوض می‌کردم و ‌کلیدشو به هیشکی‌نمی‌دادم»، «‏میگن برای اینکه خبر بدو یهویی به ترامپ ندن زنگ زدن گفتن پنسیلوانیا حالش بده بردنش بیمارستان»، «الان صاحب این ساندویچی‌ها یه قلم و کاغذ دستشون گرفتن و دارن تند تند اسم ایالتهای آمریکا رو با یه پسوند پنیری و مخصوص به منوشون اضافه می‌کنند»، «ترامپ اگه قول یارانه ۱۰دلاری به مردم می‌داد الان ۸۰میلیون رای فقط از ایران داشت»،«‏الان خود ترامپ بخواد ببینه چند چنده زنگ میزنه از ایرانیا میپرسه»، «اصلا فکرش رو نمی‌کردم یه روزی استرس رای‌های کارولینای شمالی رو هم داشته باشم»، «‏امیدوارم ایرانیا این اسم‌های جدیدی که از ایالت‌های آمریکا یاد گرفتن رو در آینده روی بچه هاشون نذارن. فکر کن تو خیابون بشنوی میگن پسرم پنسیلوانیا تو خیابون نرو، ویسکانسین جان دست منو ول نکن، پول ندارم واست اسباب بازی بخرم میشیگان من، شلوغ نکن داکوتا بریم خونه کشتمت»، «من هنوز فرق بیرجند و بجنورد و بروجرد و بروجن و جاجرود و... رو نفهمیدم چی به چیه!؟ اما قشنگ میدونم که میشیگان در شمال ایندیانا و اوهایو واقع شده و فلوریدا در جنوب جورجیا حتی میدونم نبراسکا در جنوب داکوتای شمالی هست»،«من جای بایدن بودم جشن رو واشنگتن می‌گرفتم پاتختی رو تهران»