270 رای الکترال نامزد دموکرات بالاخره کامل شد بایدن، برنده ماراتن انتخابات

تازه‌ترین اطلاعات از پنسیلوانیا حاکی است که ۲۰ رای الکترال این ایالت ازآن بایدن شده و او رئیس جمهوری منتخب آمریکاست. جو بایدن در ایالت‌های جورجیا و نوادا هم مقابل رقیب جمهوری‌خواه خود پیشتازی می‌کند و امید دارد تا با کسب بیش از ۳۰۰ رای الکترال راهی کاخ سفید شود.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند، به طوری که انتخابات امسال در ۱۲۰ سال اخیر از نظر حضور واجدان شرایط رای‌دهی، رکورد شکست و بنا بر اعلام حدود ۶۷ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند و آرای کسب شده از سوی ترامپ و بایدن از باراک اوباما که بیش از ۶۹ میلیون رای به دست آورده بود و رکورددار بود نیز بیشتر شد.
روز سه‌شنبه با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای‌گیری کم‌کم بسته شدند و نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام می‌شود که حاصل حجم بالایی از آرای پستی و نزدیکی دو نامزد است. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.
رقابت‌های نفس‌گیر


جورجیا: شمار قابل توجهی از آرا هنوز شمارش نشده و اختلاف ناچیز رای دو نامزد موجب شده تا آرای این ایالت با بازشماری اجباری روبه‌رو شود. در مواردی که بازشماری طبق قانون الزامی نباشد اما یک نامزد چنین درخواستی داشته باشد، اگر اختلاف دو نامزد نیم درصد یا کمتر باشد، آسوشیتدپرس برنده را اعلام نمی‌کند.
نوادا: اختلاف رای تنگاتنگ و تعداد بالای آرایی که هنوز شمارش نشده است، موجب شده تا حدس و گمان درباره ایالت نوادا بسیار زودهنگام باشد.
مقام‌های نوادا پنج‌شنبه گفتند که جمعه نتایج ۵۱ هزار رای را اعلام می‌کنند اما بعدا توضیح دادند که آنها در میزان این آرا بزرگنمایی کرده‌اند و به جای آن نتایج حدود ۳۰ هزار رای را منتشر کردند.
علاوه بر این، مقام‌های ایالتی پنجشنبه گفتند که حدود ۱۹۰ هزار رای دیگر باقی مانده است که شامل آرای پستی و آرای بلاتکلیف رای‌دهندگان ثبت‌نامی یا دیگر موارد می‌شود. اما مشخص نیست که این موارد در آمار مسئول انتخاباتی نوادا گنجانده شده بود یا خیر؟ چنین رقابت شانه‌ به شانه‌ای موجب می‌شود تا اعلام پیروز به تاخیر بیفتد.
کارولینای شمالی: رقابت قابل پیش‌بینی نیست. شمارش آرا به اتمام نرسیده است. ترامپ حدود ۷۷ هزار رای جلوتر است اما هنوز ۱۱۶ هزار رای پستی تا روز جمعه شمارش نشده بود و به این‌ها باید حدود ۴۱ هزار رای بلاتکلیف در سراسر این ایالت را افزود. برای آرایی که مهر سوم نوامبر دارند، مقام‌های انتخاباتی ایالتی تا ۱۲ نوامبر فرصت شمارش دارند. وقتی هم که بحث آرای پستی باشد، بایدن از ترامپ جلو می‌افتد. این بدین معناست که شمارش آرای باقیمانده می‌تواند به نفع بایدن تمام شود.
پنسیلوانیا: اختلاف میان جو بایدن و ترامپ در این ایالت به حدی شد که رسانه‌های آمریکایی پیروزی بایدن را در این ایالت تایید کردند و حالا می‌توان پیروزی بایدن را قطعی دانست.
جو بایدن شامگاه جمعه در سخنانی از قرار داشتن در مسیر پیروزی و به دست آوردن بیش از ۳۰۰ رای الکترال لازم بعد از تکمیل شمارش آراء سخن گفت. جو بایدن همچنین خواستار صبوری و حفظ آرامش شد.
پیشتازی بایدن در آریزونا به ۲۹,۸۶۱ رای کاهش یافت. اختلاف دو نامزد یک درصد شد و این رقابت بسیار شانه به شانه پیش می‌رود اما دوباره ترامپ نتوانسته ۵۷.۵ درصد از این آرایی را که برای غلبه بر بایدن لازم است به دست آورد.
در همین حال، کمپین انتخاباتی ترامپ و شخص وی با طرح شکایاتی در دادگاه خواستار متوقف شدن شمارش آرا شده‌اند. تیم او تاکید دارد که دسترسی برای نظارت از زمان آغاز و حین شمارش آرا فراهم نبوده است. بایدن و تیم او اما می‌گویند تمام آرا باید شمارش شوند.
سی ان ان : بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد
این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.
وی توانست با ایجاد اتحادی از گرایش‌های مختلف در حزب دموکرات و همچنین بهره‌مندی از حمایت برخی از چهره‌های مشهور جمهوریخواه همچون کالین پاول وزیر دفاع جورج دبلیو بوش پسر، استفاده از سناتور کامالا هریس سیاهپوست برای جذب آرای رنگین‌پوستان آمریکا و استفاده علنی از محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور، کفه ترازو در مبارزات انتخاباتی را به نفع خود سنگین سازد.
بایدن با سرمایه‌گذاری بر ایالت‌هایی که در ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی نتایج را به ترامپ واگذار کرده بودند، استراتژی خود را بر این ایالت‌های رقابتی، هدف‌گذاری کرد و حتی با پیشرانی افرادی همچون بتو اورورک که در ۲۰۱۸ رقابت تنگاتنگی را با سناتور جمهوریخواه تد کروز در ایالت تگزاس داشت، کار را در این ایالت هم برای ترامپ سخت کرد.
فشار بایدن برای کسب آرای فلوریدا هم باعث شد تا توان عملیاتی ترامپ بر این دو ایالت قرمز متمرکز شود تا خود بتواند در ایالت‌هایی همچون مینه‌سوتا، میشیگان، ویسکانسین، نوادا و پنسیلوانیا فضای بیشتری را در اختیار بگیرد.
کارزار انتخاباتی بایدن حتی در کارولینای شمالی و جورجیا هم برای ترامپ مزاحمت ایجاد کردند و با وجود تبلیغات همه جانبه ترامپ در پنسیلوانیای نفت‌خیز علیه مخالفت بایدن با فرکینگ (نوعی استخراج نفت)، از تلاش دست برنداشت و توانست با دست یافتن به حداقل ۲۷۰ رای الکترال، از سد ترامپ بگذرد؛ هرچند که تیم حقوقی ترامپ برای بازشماری آرا یا ابطال آن اقدام کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
سالن‌های سینما و تئاتر دوباره باز می‌شوند ساعت کاری اداری برای تئاتر و سینما؟! رضا دهکی کی از این جا بوی خلد آید تو را 270 رای الکترال نامزد دموکرات بالاخره کامل شد بایدن، برنده ماراتن انتخابات «ابتکار» راهکارهای اصلاح اقتصاد سوداگرایانه کشور را بررسی کرد بحران تورم دوستی در اقتصاد تغییرات در ایالات متحده آمریکا چه تاثیری در معادلات سیاسی کشور دارد؟ چالش جناح‌های سیاسی در مواجهه با بایدن حسن روحانی: دولت‌ آینده آمریکا به تعهدات خود برگردد دولت راه‌های تامین غیرتورم‌زای طرح را بسته است آثار مخرب طرح حمایت معیشتی مشاغل غیرضروری از ۲۰ آبان بعد از ظهرها تعطیل می‌شوند محمد جواد ظریف: مشخص است بین بایدن و ترامپ تفاوت است رئیس قوه قضائیه: باید به مدیران شجاع و انقلابی جرات ریسک پذیری بدهیم در پیامی به رییس مجلس افغانستان تاکید قالیباف به همکاری کشورهای منطقه برای خشکاندن تروریسم 270 رای الکترال نامزد دموکرات بالاخره کامل شد بایدن، برنده ماراتن انتخابات