افتتاح ۳ طرح بیمارستانی در مشهد، قم و کرمان

 در سی و دومین هفته از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور، 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور شامل 1422 پروژه آموزشی، 124 پروژه تربیتی کشور و 4 پروژه رفاهی و آموزشی، مجموعه پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری 3637 میلیارد تومان با دستور رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در شهرهای مختلف کشور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آنها آغاز شد.
بیمارستان‌های 150 تختخوابی سینا در زرند کرمان، 231 تختخوابی امیرالمؤمنین(ع) در شهر قم و طرح توسعه بیمارستان 400 تختخوابی هاشمی‌نژاد مشهد، 3 طرح درمانی در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با سرمایه‌گذاری 592 میلیارد تومان با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شدند.
حجت‌الاسلام روحانی در آئین افتتاح این طرح‌ها پیشرفت، توسعه، استقلال و امنیت ملی کشور را در سایه آموزش فرزندان ایران اسلامی دانست و با ‌اشاره به اجرای گسترده طرح‌های دولت تدبیر و امید برای تقویت حوزه آموزش کشور تاکید کرد: افتتاح 1550 پروژه آموزشی و تربیتی در یک روز و پیوستن روزانه 27 کلاس درس به جمع کلاس‌های آموزشی، بیانگر اهتمام ویژه دولت به مسئله علم، فرهنگ و آموزش و پرورش است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ‌اشاره به افتتاح‌ طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، افزود: با بهره‌مندی از پزشکان و متخصصان دلسوز و متعهد در کشور امروز جزو کشورهای پیشرفته جهان در دانش و تخصص پزشکی هستیم و بسیاری از بیماران از کشورهای مختلف دنیا به‌خاطر اعتماد به دانش و تخصص پزشکان ایرانی برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند.


رئیس‌جمهور بار دیگر با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده، توسط مدیران بهداشت و درمان کشور، همچنین کادر درمان و پرستاری مراکز درمانی برای درمان بیماران، خاطرنشان کرد: رقم بالای بهبودیافتگان بیماری عالم‌گیر کووید19 در کشور در سایه ایثار و تلاش کادر درمانی بوده است و به همین خاطر در مقابل آنها تواضع می‌کنیم و قدردان زحمات‌شان هستیم.
قطع کامل زنجیره ابتلا به کرونا
نیازمند 3 نکته کلیدی
روحانی همچنین روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به ورود کشور به مرحله جدیدی از شیوع ویروس کرونا و لزوم قطع هر چه سریع‌تر زنجیره ابتلا و کاهش نرخ مرگ و میر، نیازمند اقدامات هماهنگ و نظارت دقیق بر فعالیت‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف و همچنین ارائه طرحی جامع برای مقابله با این بیماری متناسب با وضعیت شیوع در شهرهای مختلف کشور هستیم.
فرایند طی‌شده در مدیریت مقابله با کرونا در کشور از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون با فراز و فرودهایی همراه بوده که با توجه به کسب اطلاعات و اقدامات انجام‌گرفته، تجارب بسیار مغتنم و ارزشمندی است.
روحانی با ‌اشاره به اینکه ممکن است در این مسیر در برخی مواقع با کاستی‌ها و یا ناهماهنگی‌هایی مواجه بوده باشیم، گفت: ستاد ملی کرونا به عنوان مرجع اصلی تصمیم‌گیری برای مقابله با این بیماری، نیازمند بررسی طرحی جامع برای مهار بیماری در مراحل پیشگیری، پیگیری، محدودسازی و درمان جدید است.
رئیس‌جمهور افزود: با توجه به مولفه‌های مهمی چون تاب‌آوری اقتصادی که در اثر تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده است، حفظ سلامت مردم به عنوان اولویت اصلی نظام همیشه مورد تاکید بوده و ستاد ملی کرونا به زودی طرحی جامع را برای مدیریت مرحله جدید بیماری مورد بررسی و به تصویب خواهد رساند.
روحانی با بیان اینکه طرح جامع می‌بایست با توجه به تجارب گذشته، تمامی نقاط کشور را متناسب با وضعیت شیوع بیماری تحت پوشش قرار دهد، افزود: در این طرح جامع وظایف تک‌تک کمیته‌های تخصصی به صورت شفاف مشخص شده است و در کمترین زمان و بدون پیچیدگی‌های بروکراتیک و رفت و برگشت‌های اداری دستگاه‌های ذی‌ربط در اسرع وقت به وظایف تعیین‌شده عمل می‌کنند.
رئیس‌جمهور افزود: با توجه به مصوبات گوناگونی که تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا داشته است، می‌بایست با یکپارچه‌سازی تمامی مصوبات و تصمیمات براساس تقسیم‌بندی کشور به سه بخش زرد، قرمز و بحرانی اقدام شود تا براساس هر یک از این وضعیت‌ها سیاست‌های مقابله‌ای و اعمال محدودیت‌ها عملیاتی شود.
روحانی طراحی سناریوی اقناع و هدایت افکار عمومی متناسب با طرح جامع را از الزامات اجرای دقیق این طرح عنوان کرد و افزود: ستادهای استانی با توجه به این طرح که اختیاراتی به آنان تفویض خواهد شد، موظف به اجرای سیاست‌های ابلاغی متناسب با وضعیت ایجاد شده در استان خود در قالب طرح جامع خواهند بود.