مسئولین فریب انتخابات آمریکا را نخورند/مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود

 در برنامه پیام جمعه مسئولین بیدار باشند، مردم بیدار باشند، تا آمریکا و سیاست‌های استکباری هست، همه اینها فریب است؛ مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.
آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در برنامه پیام جمعه شبکه یک سیما، با‌اشاره به انتخابات آمریکا، اظهار داشت: مسئولان ما یک زبان گفتند که برای ما فرق نمی‌کند کاندیدای جمهوری‌خواه رأی بیاورد یا کاندیدای دموکرات‌ها. یعنی این سیاست نظام است، روشن هم هست، ما سیاست‌ها را نگاه می‌کنیم، سیاست‌ها استکباری باشد، هر دولتی سر کار بیاید ما موضعمان همان است، نفی مذاکره و مرگ بر آمریکا، و اگر سیاست‌ها تغییر کند ـ که بسیار بعید است و به تعبیر امام راحل عظیم‌الشأن آمریکا آدم شود که بیش از این چهل سال است که گذشته و آدم نشده است ـ در آن صورت نظام اسلامی سیاست مناسب را انتخاب می‌کند.
به گزارش فارس، وی بیان داشت: نکته دیگر اینکه ما و همه آزادگان جهان از شکستن شاخ این رئیس‌جمهور مستکبر آمریکا، ترامپ خوشحال هستیم ولی به همان اندازه هم نسبت به رقیب ترامپ، جو بایدن، بدبین هستیم.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ترامپ سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ما را از ما گرفت و به شهادت رساند، به حمایت بایدن از این اقدام وحشیانه ‌اشاره کرد و افزود: بنابراین برای ما در جهت جنایت، ترامپ و جو بایدن یکی هستند. جداً سر و ته یه کرباس هستند.


امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به اینکه بیش از چهل سال است نظام مقدس جمهوری اسلامی، سیاست ضد استکباری علیه آمریکا دارد، افزود: سیاست ضد استکباری ما چیست؟ سیاست نفی مذاکره است. می‌گویند چرا؟ می‌گوییم آمریکا از 28 مرداد سال 1332 تاکنون که 67 سال می‌شود، مدام علیه ملت بزرگ ایران توطئه کرده است، حق چنین جنایتکاری همین برخورد هست. آنی دست از توطئه علیه ملت برنداشته و سیاست نظام، سیاست نفی مذاکره هست، حرف هم یک کلمه هست، به همه بخصوص عزیزان جوان عرض می‌کنم، آمریکا در پی مذاکره نیست، آمریکا رویای زمان طاغوت را می‌بیند که روزی، روزگاری در این کشور، در حکومت سیاه و برده پهلوی، آمریکا همه کاره بود. آنها بودند که نخست‌وزیر تعیین می‌کردند، وزیر تعیین می‌کردند. آنها همه کاره بودند و منابع این کشور را به غارت می‌بردند، خواب آن روزها را می‌بینند.
وی ادامه داد: این رؤیا به فضل خدا تعبیر نخواهد شد. آمریکا در پی سلطه بر ایران اسلامی است، بنابراین سیاست ضد استکباری جمهوری اسلامی ایران، تا سیاست شیطانی آن مستکبران تغییر نکند، تغییر نخواهد کرد.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه برخی با خیال باطلشان تحلیل می‌کنند که جمهوری‌خواهان بروند، دموکرات‌ها سرکار بیایند، وضع معیشت مردم سامان پیدا می‌کند، تصریح کرد: دوستانه عرض می‌کنم این تحلیل، توهمی بیش نیست. اولین کسانی که حاصل مذاکره آقایان، برجام را، زیر پا گذاشتند، اوباما و کری بودند. تحریم‌ها از زمان اوباما و کری وزیر خارجه‌اش شروع شد. این تحریم‌ها را آنها شروع کردند، ترامپ هم همان‌ها را دنبال کرد و تشدید کرد، حقیقت را تحریف شده بیان نکنید. حقیقت این است حل مشکلات اقتصادی کلیدش در داخل است، کلیدش اقتصاد مقاومتی است. کلیدش مدیریت جهادی است. کلیدش قطع امید از بیگانگان است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مطلب پنجمی که نوشتم این است که منطق دین اعتماد نکردن به بیگانگان است؛ چه ترامپ سرکار باشد، چه جو بایدن سرکار باشد، این یک منطق است.
وی اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد که سیاست آمریکا نسبت به ایران تغییر کند، آنچنان‌که سیاست ما هم تغییر نخواهد کرد. پشت صحنه سیاست‌های استکباری آمریکا، سرمایه‌داران صهیونیست هستند. گاهی یک عروسک دموکرات را سرکار می‌آورند و گاهی یک عروسک جمهوری‌خواه. آن صحنه گردانان، سیاست‌شان ضد جمهوری اسلامی ایران است. سیاست‌شان براندازی نظام اسلامی ما است و به فضل خدا نظام جمهوری اسلامی با منطق، استدلال و با مبانی قرآنی در برابر سیاست‌های استکباری دشمنان ایستاده و مقاومت خواهد کرد.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: این روحیه ضد استکباری، سرمایه است. این روحیه نباید آسیب ببیند. عزیز من! این روحیه است که بیش از 40 سال کشور را ضد ضربه کرده، دشمنان را پشت مرزها نگه داشته، این روحیه بود که هشت سال دفاع مقدس را آفرید، این فرصت است. این فرصت را باید قدر دانست. از این فرصت باید پاسداری کرد. دل بستن به بیگانگان تحت تأثیر شعارهای آنان قرار گرفتن، فرصت‌سوزی است. ما هم می‌گوییم آفرین به فرصت‌سوزان مجال ندهید. فرصت‌سوزان چه کسانی هستند؟ فرصت‌سوزان آنان هستند که در پی آنند که روحیه ضد استکباری، روحیه‌ای که خروجی‌اش مرگ بر آمریکاست، رنگ ببازد. این فرصت سوزی است، دقت کنید که مجال به فرصت‌سوزان ندهید.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه راز و رمز زندگی شرافتمندانه، مقاومت است، گفت: ملاحظه فرمودید، چه قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب این روحیه برکات داشت و روحیه مذاکرات و سازش چه بر سر این ملت آورد. فرهنگ مقاومت، فرهنگ هیهات منّا الذلّه است، البته هزینه دارد. سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین علیه‌السلام، این امام مقاومت، بالاترین هزینه‌ها را پرداخت. بی‌تردید نه قبل از سیدالشهداء علیه‌السلام نه بعد از ایشان این هزینه سابقه ندارد اما باید توجه داشت که هزینه تسلیم در برابر دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: یکی از مسئولین به اصطلاح عالی رتبه آمریکا به ترامپ گفته که هرچه می‌خواهی بگو، هرچه شکایت داری به دادگاه بده، اما کلمه تقلب را نگو چون این بازی کردن با حیثیت آمریکاست. همین جنایتکاران در انتخابات سال 88 ترجیع بند کلام‌شان تقلب در انتخابات بود. تقلبی که خود شعار دهندگان گفتند دروغ بوده و رمز و راز اغتشاش بوده و این هم یک پرونده از پرونده‌های سیاه آمریکا است.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مسئولین بیدار باشند، مردم بیدار باشند، تا آمریکا و سیاست‌های استکباری هست، همه اینها فریب است؛ مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. تحت تأثیر رفع تحریم‌های سطحی ظالمانه واقع شدن، این ناشی‌گری در عرصه سیاست است، در یک کلام امام راحل عظیم‌الشأن ما سیاست ضد استکباری را او به ما آموخت و تا استکبار از خر شیطان پیاده نشده و به تعبیر امام(ره) تا وقتی که آدم نشده، این سیاست ضد استکباری این نفی مذاکره این فریاد شکوهمند مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت.