تروریست‌ها راه فراری ندارند

سرویس سیاسی جوان آنلاین: مهرماه‌۹۸ بود که اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب خبر از دستگیری (نیما) روح الله زم، مدیر کانال ضد‌انقلابی «آمدنیوز» می‌داد که نقش او در آشوب‌های‌۹۶ برهمگان آشکار شده بود؛ نقشی که روح الله زم از بیان آن ابایی نداشت. شاید به این دلیل که تیم حفاظتی او در فرانسه هم وزن تیم رئیس‌جمهور تعریف شده، اما اکنون به دام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتاده بود.
در آن اطلاعیه آمده بود: «سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و روح الله زم سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند آمدنیوز را که در سال‌های اخیر با هدایت، تأمین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج‌نشین و عوامل داخلی آنها، به عنوان یکی از آبشخور‌های محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف‌افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باور‌های دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی، ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.»
آب در لانه مورچگان
خبر دستگیری روح الله زم در کنار ترس، بهت و حیرتی که در اردوگاه ضد‌انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی غرب ایجاد کرد، عناصر ضد‌انقلاب را نیز به تکاپو واداشت تا همدیگر را به همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران متهم کنند. آن‌ها برای غلبه بر ترسی که بر آن‌ها چیره شده بود تلاش زیادی کردند تا با کنار هم چیدن تکه‌های پازلی‌که البته در اختیار نداشتند، به چگونگی عملیات فریبی که ایران انجام داده و نحوه دستگیری زم برسند؛ تلاشی که حاصلی جز اتهام زنی به یکدیگر، توهین و تهمت، اختلافات و سردرگمی در پی نداشت؛ و اینگونه بود که اعتماد ضدانقلاب به یکدیگر با دستگیری زم ضربه‌ای دیگر خورد. روح الله زم اکنون در چنگال عدالت گرفتار آمده و دستگاه قضایی دیر یا زود حکم او را اعلام و به مرحله اجرا خواهد گذاشت، اما چشمان بینا و تیزبین حافظان امنیت و اقتدار ایران اسلامی همچنان بیدار است و سربازان گمنام امام زمان به کابوسی برای تروریست‌های مزدور غرب تبدیل شده‌اند.


عامل اقدام تروریستی اهواز در‌دام وزارت‌اطلاعات
هفته گذشته نیز یکی از اقدامات موفق سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات با دستگیری سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال» رقم خورد؛ گروهکی که عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور‌۹۷ اهواز بود.
در اطلاعیه‌ای که روز پنج‌شنبه از سوی روابط عمومی وزارت اطلاعات منتشر شد، آمده است: با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکه النضال شناسایی و دستگیر شد. سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکه النضال در سال‌های اخیر قصد چندین عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و اخیراً در حال برنامه‌ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ناکام ماند. این گروهک که تحت حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی قرار دارد، به‌رغم صدور حکم بین‌المللی برای سرکردگان آن گروه، عملیات تروریستی در ایران را مدیریت می‌کرد.
وزارت اطلاعات اضافه کرده است: عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱‌شهریور ۹۷ اهواز که اکنون در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد؛ از دیگر عملیات تروریستی و خونین این گروهک نیز جزئیاتی بیان کرده‌است.
از مجموع این عملیات‌ها می‌توان دریافت که عناصر و گروهک‌های ضد‌انقلاب اگرچه چند صباحی بتوانند با حمایت‌های پیدا و پنهان دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و پشتیبانی مالی برخی شیوخ منطقه به اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی و شهروندان ایرانی ادامه بدهند، اما سرنوشت محتوم همه آن‌ها گرفتار آمدن در چنگال عدالت است. چنانکه عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جیش‌العدل (بخوانید جیش الظلم)، روح الله زم و اکنون فرج الله چعب به این سرنوشت گرفتار شدند.
سابقه گروهک تروریستی حرکه النضال
تشکیلات تروریستی گروهک حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز در سال‌۱۳۷۶ شمسی با پوشش فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و در قالب یک حزب غیرقانونی و فاقد مجوز در ایران آغاز به کار کرد.
حبیب جبر نبگان سرکرده این گروهک تروریستی با همکاری سایر اعضای متواری به اروپا و امریکا، اعضای این گروهک را تشکیل می‌دادند. هرچند اقدامات این گروهک از همان ابتدا بر پایه مقابله با جمهوری اسلامی ایران با هدف تحریک قومیت عرب و در نهایت تجزیه‌طلبی خوزستان برنامه‌ریزی شده بود، اما کمتر از هشت‌سال به تشکیل شاخه نظامی به نام کتائب محی الدین آل ناصر و انجام اقدامات تروریستی انجامید. بمبگذاری سال‌۱۳۸۴ در اهواز حاصل تصمیم اعضای شورای مرکزی این گروهک در جلسات سری آن‌ها بود. بمبگذاری فرمانداری اهواز، سازمان مسکن وشهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ساختمان مرکزی طرح توسعه نیشکر، سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز، انفجار چاه‌های نفت و چندین خط لوله انتقال نفت، کشتار مردم بی‌دفاع و چندین عملیات تروریستی دیگر از جمله اقدامات شاخه نظامی حرکه النضال بود. شورای مرکزی این حزب با تولید و پخش سی‌دی و بیانیه‌های رسمی در استان خوزستان مسئولیت همه ترور‌ها و اقدامات مسلحانه خود را پذیرفت و حتی برای تکرار اقدامات تروریستی تهدید کرد.
سرکردگان این گروهک از کشور‌های اروپایی و تحت حمایت آنان عناصر اصلی با اسامی مستعار به اقدامات تروریستی خود نظیر انفجار در بانک سامان اهواز، بمبگذاری در چندین نقطه از پارک ساحلی اهواز، حمله به نیرو‌های نظامی و انتظامی، حمله به اماکن و تأسیسات عمومی همچون عابربانک‌ها و مراکز خدمات شهری و ده‌ها جنایت دیگر ادامه می‌دهند. اقدامات تروریستی حرکه النضال در مجموع منجر به شهادت و مجروحیت بیش از ۴۵۰‌تن از هموطنان بی‌گناه در خوزستان شد.
حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱‌شهریور‌ماه سال‌۱۳۹۷ در اهواز و کشتار بی‌رحمانه شهروندان مظلوم نیز از عملیات تروریستی حرکه النضال بوده که مسئولیت مستقیم آن را سخنگو و سرکردگان گروهک رسماً بر عهده گرفتند. ۲۴ و ۲۵‌بهمن سال‌۱۳۹۷ ورشو پایتخت لهستان میزبان نشستی بود به نام صلح و امنیت در خاورمیانه که با هماهنگی امریکایی‌ها برگزار شد، پمپئو وزیر خارجه امریکا که با لابی‌های گسترده سعی در برگزاری این نشست داشت، می‌خواست اجلاس ورشو را به محلی برای اجماع جهانی علیه ایران تبدیل کند که البته موفق نشد. با این حال با حمایت مالی امریکایی‌ها گروهک‌های مختلف ضد‌انقلاب با ترغیب و فراخوان امریکایی‌ها خود را به ورشو رساندند تا حداقل بخشی از شوی تبلیغاتی امریکا علیه ایران را تشکیل دهند. یکی از مسافران ورشو، حبیب فرج الله چعب از اعضای سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال بود.
پلیس ایران با پیگیری از طریق اینترپل در سال‌۱۳۸۶ شمسی و با استناد به فعالیت‌های تروریستی حرکه النضال و نقش حبیب فرج‌الله‌چعب در این عملیات‌ها «وانتد» قرمز را درخواست کرده که توسط پلیس اینترپل این حکم صادر شد و همین حکم بین‌المللی موجب شد تا زمانی که حبیب فرج الله چعب وارد فرودگاه ورشو شود دستگیر گردد. بعد از دستگیری این تروریست در لهستان، جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین بین‌المللی که حق محاکمه قضایی فرج‌الله‌چعب را به ایران می‌داد، خواهان استرداد وی به ایران شد. همزمان با درخواست ایران، عربستان سعودی و امریکایی‌ها نیز فشار‌های خود را به دولت لهستان برای جلوگیری از استرداد این مجرم به ایران آغاز کردند. حتی امریکایی‌ها با مشارکت سعودی‌ها، دولت سوئد را به عنوان کشور میزبان حبیب فرج الله چعب مجبور کردند تا هیئتی را برای پیگیری وضعیت این تروریست به لهستان اعزام کنند. سرانجام به‌رغم ارسال مستندات غیر قابل خدشه از نقش حبیب فرج‌الله چعب در اقدامات تروریستی متعدد، دادگاه لهستان با فشار کشور‌های امریکا، سعودی و اسرائیل این تروریست را آزاد کرد.
از مجموع این عملیات‌ها می‌توان دریافت که عناصر و گروهک‌های ضد‌انقلاب اگرچه چند صباحی بتوانند با حمایت‌های پیدا و پنهان دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و پشتیبانی مالی برخی شیوخ منطقه به اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی و شهروندان ایرانی ادامه بدهند، اما سرنوشت محتوم همه آن‌ها گرفتار آمدن در چنگال عدالت است. چنانکه عبدالمالک ریگی سرکرده‌گروهک تروریستی جیش العدل (بخوانید جیش الظلم)، روح الله زم و اکنون فرج‌الله چعب به این سرنوشت گرفتار شده‌اند.