فرج‫الله چعب سرکرده گروه تجزیه طلب دستگیر شد پرونده سیاه گروهک تروریستی «حرکه النضال» در گذر زمان

سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال» در شرایطی دستگیر شد که این گروهک در بیش از دو دهه فعالیت عامل شهادت و مجروح شدن بیش از ۴۵۰ نفر از هموطنان بوده است.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات روز پنجشنبه در بیانیه ای از دستگیری «فرج‫الله چعب» سرکرده گروهک تجزیه‌طلب «حرکه النضال» و عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور سال ۹۷ اهواز توسط سربازان گمنام امام زمان‫(عج) خبر داد.
در حادثه تروریستی ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷، تروریست ها در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، این آیین و مردمی که نظاره‌گر رژه بودند را مورد حمله مسلحانه قرار دادند که ۲۵ نفر شهید و ۶۸ نفر زخمی شدند.
تشکیلات تروریستی گروهک «حرکه النضال العربی التحریر الاحواز» در سال ۱۳۷۶ شمسی با پوشش فعالیت های سیاسی، فرهنگی و در قالب یک حزب غیرقانونی و فاقد مجوز در ایران آغاز به کار کرد.


حبیب جبر نبگان سرکرده این گروهک تروریستی با همکاری سایر اعضای متواری به اروپا و آمریکا اعضای این گروهک را تشکیل می دادند.
هرچند اقدامات این گروهک از همان ابتدا بر پایه مقابله با جمهوری اسلامی ایران با هدف تحریک قومیت عرب و در نهایت تجزیه طلبی خوزستان برنامه ریزی شده بود اما کمتر از هشت سال به تشکیل شاخه نظامی به نام «کتائب محی الدین آل ناصر» و انجام اقدامات تروریستی انجامید.
بمب‫گذاری سال ۱۳۸۴ در اهواز حاصل تصمیم اعضای شورای مرکزی این گروهک در جلسات سری آنها بود.
بمب گذاری فرمانداری اهواز، سازمان مسکن وشهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ساختمان مرکزی طرح توسعه نیشکر، سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز، انفجار چاه های نفت و چندین خط لوله انتقال نفت، کشتار مردم بی دفاع و چندین عملیات تروریستی دیگر از جمله اقدامات شاخه نظامی «حرکه النضال» بود.
شورای مرکزی این حزب با تولید و پخش سی دی و بیانیه های رسمی در استان خوزستان مسئولیت همه ترورها و اقدامات مسلحانه خود را پذیرفت و حتی برای تکرار اقدامات تروریستی تهدید کرد.
سرکردگان این گروهک در کشورهای اروپایی و تحت حمایت آنان با اسامی مستعار به اقدامات تروریستی خود نظیر انفجار در بانک سامان اهواز، بمب گذاری در چندین نقطه از پارک ساحلی اهواز، حمله به نیروهای نظامی و انتظامی، حمله به اماکن و تاسیسات عمومی همچون عابربانک ها و مراکز خدمات شهری و دهها جنایت دیگر ادامه می دهند.
اقدامات تروریستی «حرکه النضال» در مجموع منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۴۵۰ تن از هموطنان بی گناه در خوزستان شد. حمله تروریستی به رژه نیروهای نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در اهواز و کشتار بی رحمانه شهروندان مظلوم نیز از جمله اقدامات تروریستی «حرکه النضال» بود که مسئولیت مستقیم آن را سخنگو و سرکردگان این گروهک رسما بر عهده گرفتند.
ستون2
طرح‌های ملی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با دستور روحانی افتتاح شد
در ادامه پویش ملی هفتگی تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح‌های ملی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، در سی و دومین هفته از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور و ۳ طرح درمانی در شهرهای کرمان، قم و مشهد با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری افتتاح شد.
این ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور شامل ۱۴۲۲ پروژه آموزشی، ۱۲۴ پروژه تربیتی کشور و ۴ پروژه رفاهی و آموزشی، مجموعه پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری ۳۶۳۷ میلیارد تومان که در شهرهای مختلف کشور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آنها آغاز شد.
همچنین بیمارستان‌های ۱۵۰ تختخوابی سینا در زرند کرمان، ۲۳۱ امیرالمومنین(ع) در شهر قم و طرح توسعه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی هاشمی‌نژاد مشهد، ۳ طرح درمانی در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با سرمایه‌گذاری ۵۹۲ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند.
سایر اخبار این روزنامه
کشمکش‌های صدا و سیما و وزارت ارشاد بر سر نظارت بر شبکه نمایش خانگی ادامه دارد ترکش اختلاف بر تن «قورباغه» محمدعلی وکیلی بایدن، فرصت یا تهدید؟ خیمه تشکل جدید زیر چتر ریش‌سفیدان برپا خواهد شد؟ حساب و کتاب اصولگرایانه برای انتخابات ۱۴۰۰ تحولات بازار ارز منطقی نبود ایستادگی شایعه‌سازان در مقابل کاهش قیمت ارز واکسن ایرانی کرونا در فهرست کاندیداهای واکسن سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت بیم و امیدهای غلبه بر کرونا «ابتکار» وضعیت اقتصاد جهان و ایران را پس از ساخت واکسن کرونا بررسی کرد مسیر اقتصاد ایران در جهان بدون کرونا بالا گرفتن اختلافات بر سر قرنطینه پایتخت تهران در آستانه تعطیلی؟ پرونده‌ای از یک انتخابات بی‌سابقه؛ روندی قانونی که مانع از انتقال قدرت می‌شود چالش‫های دل کندن ترامپ از کاخ سفید فرج‫الله چعب سرکرده گروه تجزیه طلب دستگیر شد پرونده سیاه گروهک تروریستی «حرکه النضال» در گذر زمان رئیس قوه قضائیه: باید با کسی که کیف و موبایل مردم را می‌دزدد برخورد قاطع کرد به مناسبت ۲۰ آبان، روز کیش صورت گرفت استقبال از میهمانان و گردشگران جزیره زیبای کیش در فرودگاه سلامت کارکنان، اولویت اصلی در بحران کرونا در روز گرامیداشت جزیره کیش برگزار شد ایین بهره برداری از پروژه حفاطت کاتود اسکله ۳۵ هزار تنی بندر تجاری کیش