اگر کامیون‌های کالای قاچاق را آتش بزنند دیگر کسی قاچاق نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی طهماسبی با بیان اینکه قاچاق آفتی است که منافع ملی را هدف قرار می‌دهد، تصریح کرد: رواج قاچاق و نبود برخورد جدی با آن موجب مشکلات اقتصادی بسیار از جمله بیکاری و آسیب دیدن تولید را در پی دارد. در حوزه کشاورزی آفات قرنطینه‌ای و آفاتی که در یک کشور وجود دارد و در کشور دیگر نیست توسط قاچاق از کشور مقصد به مبدا وارد می‌شود و ضرر‌های جبران‌ناپذیری را به کشاورزان وارد می‌کند. وی افزود: اگر یک محصول کشاورزی از مبادی قانونی و با رعایت مسائل قرنطینه‌ای وارد کشور شود و مشکلی داشته باشد مرجوع می‌شود، ولی در قاچاق این امکان وجود ندارد.
سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با‌ اشاره به تجارب ایران در ورود آفات به کشور بواسطه قاچاق محصولات کشاورزی اظهار داشت: مگس مدیترانه‌ای آفتی که چهارصد محصول را نابود می‌کند توسط قاچاق مرکبات وارد ایران شد و کردستان و یزد را آلوده کرد و تبدیل به چالشی بزرگ برای باغداران شد. همچنین مگس میوه زیتون هم توسط میوه‌های قاچاق و بواسطه رعایت نشدن مسائل قرنطینه‌ای وارد کشورمان شد. سوسک حنایی خرما هم که آفت خطرناکی است چند سال پیش از طریق قاچاق به کشورمان آمد.
طهماسبی تأکید کرد: در ایران تنوع اقلیمی ‌به‌صورت چند صد اقلیم خرد و بزرگ وجود دارد و امکان کشت تمام محصولات کشاورزی گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری وجود دارد.
وی ادامه داد: مشکل اینجاست که وقتی میوه قاچاق توقیف می‌شود می‌گویند چرا از بین برود به جای امحاء شدن وارد بازار می‌شود این در حالیست که از لحاظ بهداشتی باید حتما این دست محصولات قاچاق از بین بروند. اگر ۱۰ تا ۲۰ کامیون حاوی کالای قاچاق در ملا عام آتش زده شود کسی دیگر جرات قاچاق نمی‌کند..
سایر اخبار این روزنامه
حجت‌الاسلام اژه‌ئی بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان و انقلاب استوار ساخت ترخیص 1/2 میلیون تن کالا/ 7 میلیون تن باقی‌مانده معطل چیست؟ ملاحظات اساسی ما درباره توافق قره‌باغ(یادداشت روز) اخبار ویژه تسلط انقلابیون یمن بر پایگاه استراتژیک الماس /خط دفاعی ائتلاف سعودی در هم شکست اگر کامیون‌های کالای قاچاق را آتش بزنند دیگر کسی قاچاق نمی‌کند شهادت 3 مرزبان ناجا در درگیری با تروریست‌ها در شمال غرب کشور با یک شهر و دو نرخ نمی‌توان به جنگ کرونا رفت باید ایرانی‌ها را به صورت مخفیانه و خاموش ترور کنیم هولوکاست اصحاب اُخدود (نکته) اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر در کشور خبرهای تایید نشده در باره مرگ ایمن الظواهری، سرکرده القاعده اصلاح‌­طلب‌ها فکر می­‌کنند «جو بایدن» بچه شهرری است! با ما در فضای مجازی همراه باشید ترخیص 1/2 میلیون تن کالا/ 7 میلیون تن باقی‌مانده معطل چیست؟ ترخیص 1/2 میلیون تن کالا/ 7 میلیون تن باقی‌مانده معطل چیست؟