قتلگاه لیدوما!

آفتاب یزد- گروه شبکه: خیلی عجیب است که روزانه بیش از 450 نفر از هم وطنانمان به خاطر کرونا جانشان را از دست می‌دهند و شرایط از مرز هشدار هم عبور کرده، اما برخی‌ها ترجیح داده‌اند که خودشان را به نفهمیدن بزنند. این عده نه تنها برای جان خودشان ارزشی قائل نیستند بلکه جان دیگران هم برایشان مهم نیست. در واقع فاقد مسئولیت اجتماعی هستند. آنها فقط به دیده شدن و دریافت سود بیشتر آنهم به هر قیمتی می‌اندیشند. درست مانند اقدام صاحب مغازه‌ای در پاساژ لیدومای شهرک غرب. قطعا او به خوبی از شرایط خطرناکی که کرونا برای جامعه ایجاده کرده آگاه است اما حراجی‌ای را راه انداخته که می‌داند مردم برای خرید اجناسش به آنجا هجوم خواهند آورد که متاسفانه همان هم شد. یعنی روز جمعه پاساژ لیدوما مملو از جمعیتی بود که برای دیدن این مغازه رفته بودند قسمت تلخ ماجرا اینجاست که برای روز شنبه نیز این مغازه 39 هزار تومنی حراجی‌اش را تمدید کرده بود. جالب اینجاست که این افرادی که به خاطر 39 هزار تومان جان شان را کف دستشان گذاشته و در پاساژ لیدوما حضور یافتند بعد‌ها باید هزینه گزافی را بابت تست کرونا و درمان آن بدهند. اینکه، این همه بی‌فکری و خودخواهی از کجا نشات می‌گیرد جای سوال دارد اما آنچه که مشخص است اینکه بخواهیم با چنین رفتارهایی آمار مرگ و میر کرونا و مبتلایان به آن کاهش یابد انتظار بیهوده‌ای است. با این اوصاف حتی اگر هم تهران را تعطیل کنند باز هم عده‌ای وجود دارند که راهی برای تجمع کردن پیدا کنند و جان همه را به خطر بیندازند.
> کرونا بی‌گناه است
حالا ویدئوی این حضور دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و مورد شماتت کاربران قرار گرفته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« من دیگه این وضعیت رو از ویروس کرونا نمی‌بینم، اون بی‌گناهِ!»


کاربر دیگری گفته است:« نه ناظران با متخلفین برخورد میکنن! نه کسبه رعایت قانون رو میکنن! نه مردم مراعات جون خودشون رو! دیگه چیکار باید کرد؟! در روزی که آمار مبتلایان کرونا به حدود ۱۲.۰۰۰ نفر و تعداد تلفات به ۴۶۰ نفر رسید، فروشگاه ۳۹ تومانی در پاساژ لیدوما، حراجِ کیف و کفش
برگزار کرد!»
دیگری نوشت:« صاحب مغازه واقع در پاساژ لیدوما تو به پولت میرسی ولی یه جماعتی بابت این حراج عجولانه‌ ات داغدار میکنی. فلذا پولت اشکال شرعی داره. خوددانی»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:« اینجا تهران است...قرار دوهفته‌ای تعطیل شود پاساژ لیدوما حراج میذاره تو اوضاع کرونا اونم ساعت۶ که قراره تمام شهر تعطیل بشه. مردم هم که پا شدن رفتن. شعور ذاتیه نمی‌فهمن مثل همیشه که نفهمیدن و گند زدن به همه چی. حالا توی حراج خرید نکنی می‌میری؟»
کاربران دیگر نوشته اند: « فیلم حماسه حضور مردم در پاساژلیدوما تهران برای حراج و تخفیف ۳۹تومنی و دیدید؟ خب برفرض موفق شدی کفش و کیف ۳۹تومنی بخری، کجا میپوشیش وقتی مهمونی نیست؟ تو حاضری واس تخفیف خودتو به خطر بندازی بعد تست کرونا ۶۰۰هزار تومنی بدی؟؟ واقعا ملت عجیبی هستیم»، «میزان مرگ و میر دوبرابر میشه دیگه جونی به تن کادردرمان نمی‌مونه دیگه دارویی برای درمان نداریم دیگه کسی باقی نمی‌مونه که بره سرِ کار بیمارستان‌ها نه تنها تخت خالی؛ بلکه سردخانه خالی هم ندارن دولت هم که فقط به ما هشدار میده! کرونا در ایران رکورد مرگ را خواهد زد »، «اینجا پاساژ لیدوما در تهران است. هجوم و ازدحام مردم فهیم ایران برای خرید در یک حراجى! کرونا روزانه جان بیش از ۴۵٠ ایرانى را مى گیرد. کادر درمان خسته رنجور و هر آینه در انتظار ابتلا و مرگ هستند.
در عوض ملتى داریم فهیم با درکى بالا که کرونا و جامعه را به سخره گرفته اند.»، «همچنان تهران را تعطیل نکنید! همچنان در مدیریت مماشات کنید! همچنان آمار مرگ سه رقمی منتشر و مردم را از داخل خودرو تماشا کنید! اقتصاد بیمار ‌و حرص عقب نیوفتادن از جامعه، اینچنین کرونا را پیروز می‌کند»، «مدیر پاساژ لیدوما و مسئول این فروشگاه متهم نیستند؟ »، «ای کاش ناظر اجرای قانون اونقدر نکته بین باشه که این مغازه را به خاطر این حراج بی‌سر و ته وسط این بیماری خطرناک چند روزی پلمب کنه»
برخورد با اصنافی که موجب تجمع و ازدحام جمعیت شوند
معاون استاندار تهران با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره ازدحام و تجمع شهروندان مقابل یکی از مغازه‌های پاساژی در شهرک قدس و حراج اجناس در این مغازه، گفت: با اصنافی که موجب تجمع شهروندان شوند برخورد خواهد شد. حمیدرضا گودرزی در گفتگو با ایسنا، گفت: در شرایطی که درپی تشدید شیوع کرونا ویروس محدودیت برای فعالیت‌ها در سطح شهر تهران اعمال شده اصناف نباید تحت هیچ عنوانی از جمله حراج اجناس موجب تجمع شهروندان شوند. وی تاکید کرد: بی‌تردید با اقداماتی که توسط اصناف مختلف موجب تجمع شهروندان می‌شود برخورد خواهد شد و از اصناف هم درخواست می‌کنیم در چنین شرایطی دست به چنین اقداماتی نزنند. این فیلم مربوط به مغازه‌ای درون پاساژی در شهرک غرب بوده که موجب تجمع شهروندان شده که با آن برخورد خواهد شد.