رئیس جمهوری با تعطیلی تهران مخالف نیست

گروه سیاسی/ روز گذشته و همزمان با جلسه مهم ستاد ملی مقابله با کرونا، شایعه استعفای وزیر بهداشت در یک کانال تلگرامی منسوب به جریان هوادار رئیس جمهوری سابق منتشر و در فضای مجازی بازنشر شد. این در حالی است که از چند روز پیش که پیشنهادها برای تعطیلی تهران هم مطرح شده، برخی مدعی مخالفت رئیس جمهوری با این موضوع شده بودند. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری با تکذیب هر دو ادعا از رسانه‌ها و حاشیه سازان خواست که اگر در این شرایط  کمکی نمی‌کنند، حداقل اجازه دهند دستگاه‌های مسئول با تمرکز کافی کار خودشان را انجام دهند.
واعظی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با بیان اینکه مسأله قرنطینه و تعطیلی تهران از سوی برخی تبدیل یک پروژه سیاسی شده است، گفت: آنچه در جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی وزارت بهداشت مطرح شد، نه صرفاً مسأله تعطیلی تهران، بلکه طرح جامع و بلندمدت اعمال محدودیت‌ها در سراسر کشور بود که کلیات آن با نظر مساعد رئیس‌ جمهوری هفته گذشته در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد و دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا  و با همراهی سایر اعضای جلسه به تصویب رسید و مقرر شد با تکمیل برخی جزئیات، از روز شنبه اجرایی شود.
وی با تکذیب مخالفت رئیس ‌جمهوری با تعطیلی تهران، ادعای استعفای وزیر بهداشت را شایعه‌ای بی‌اساس خواند و اذعان داشت: بخش اعظمی از وقت جلسه دیروز ستاد به بررسی طرح پیشنهادی وزارت بهداشت در زمینه برقراری محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور گذشت که کلیات این طرح تصویب شد. این طرح فراتر از تعطیلی تهران یا هر شهر دیگری است و پس از اجرایی شدن، به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت این اختیار را می‌دهد که با توجه به میزان درگیری شهرهای مختلف با بیماری، سطوح مختلف محدودیت را برای آنها در نظر گرفته و اجرایی کنند.
واعظی با بیان اینکه، برخی تریبون‌داران و چهره‌های سیاسی از همان ابتدای شیوع کرونا دائم سعی می‌کنند در قالب یک پروژه سیاسی، در مسأله مدیریت کرونا رئیس‌ جمهوری را در مقابل مردم قرار دهند، افزود: این در حالی است که مرجع تصمیم‌گیری این مسأله ستاد ملی مبارزه با کروناست که در آنجا نیز تصمیمات با تصویب و اجماع اعضای جلسه که از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف حضور دارند، اتخاذ می‌‌شود. رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه محوریت مدیران ارشد و متخصصان وزارت بهداشت را در ترکیب ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد و تأکید کرد مبنای همه تصمیمات فنی ستاد، همواره نظرات متخصصان بوده و در هیچ مسأله‌ای،  آن طور که بعضی آقایان و رسانه‌ها ادعا می‌کنند، رئیس ‌جمهوری رأساً تصمیم نگرفته است.


سعید نمکی وزیر بهداشت هم درباره شایعه استعفای خود نوشت: «امروز توسط جریان شناخته شده‌ای شایعه شده بود که وزیر بهداشت استعفا کرده است. با عهد و پیمانی که با مردم این سرزمین بسته‌ام، گرچه ممکن است جاهایی بر مواضعم بایستم و برای موضوعی چانه بزنم اما تا جان در بدن دارم و تا جایی که جان آفرین به من این توفیق را خواهد داد، اهل ترک کردن صحنه‌ای به ضرر مردم نیستم.»