مقبره صور اسرافيل و ملك المتكلمين در حال بازسازي است

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران اخبار منتشر شده درخصوص تخريب مقبره ملك‌المتكلمين را شايعاتي بي‌اساس خواند و تاكيد كرد: بازسازي مقبره در دستوركار اين سازمان قرار دارد و تاكنون اقدامات تمليكي خوبي در اين خصوص انجام شده است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان زيباسازي شهر تهران، برزين ضرغامي با تاكيد بر اينكه تاكنون 3 اقدام اساسي در خصوص بازسازي و مرمت اين مقبره انجام شده است، خاطرنشان كرد: در اين مقبره، يك سرايدار به همراه خانواده‌اش بيش از 50 سال زندگي مي‌كردند و حتي ادعاي مالكيت بخشي از مقبره را داشتند كه در آن ساخت و ساز انجام شده بود. 
در گام اول براي اين خانواده محل مناسبي تهيه سپس فضاي اقامت سرايدار تخريب و به فضاي مقبره افزوده شد.
او افرود: بخش زيادي از مراحل مرمت و بازسازي قبرهاي موجود در مقبره ملك‌المتكلمين به پايان رسيده و مراحل نهايي در دست اقدام است.


مديرعامل سازمان زيباسازي در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداري در راستاي ايجاد دسترسي بيشتر و بهتر به مقبره، ساختماني را همجوار با آن خريداري كرد و آن را به عنوان قلمرو به اين مقبره تاريخي افزود.
ضرغامي با بيان اينكه اقدامات عمراني بيمارستان لقمان هيچ‌گونه دخالتي در حريم مقبره ندارد، بيان كرد: همكاري و تعامل خوبي با مسوولان بيمارستان داريم و تاكنون چندين جلسه مشترك برگزار كرده‌ايم. حتي بيمارستان به تازگي اعلام كرده كه حاضر است بخشي از فضاي پاركينگ موتوسيكلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختيار بگذارد. 
گفتني است به تازگي تصاويري از فضاي كارگاهي اين مقبره در فضاي مجازي منتشر و گفته شده كه اين مقبره به مخروبه تبديل شده و در حال تخريب است.