زمستانی سختتر از پاییز پیشرو داریم


سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه زمستانی سختتر از پاییز پیشرویمان خواهد بود، بر لزوم تغییر کنشهای فردی و اجتماعی برای توقف زنجیزه انتقال بیماری تاکید کرد.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: متاسفانه باز هم شاهد ثبت رکورد تازهای در تعداد موارد فوت شدگان بیماری در کشور بودیم و همانطور که بارها به اطلاع رساندهایم تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی، اساسیترین عامل در قطع زنجیزه انتقال بیماری در کشورمان است. ما مجبور هستیم کنشهای فردی و اجتماعی خود را تغییر دهیم؛ چراکه همچنان موثرترین عامل در توقف شیوع بیماری در جهان پیشگیری از آن است.

وی افزود: علیرغم تاکید فراوان وزارت بهداشت بر امر فاصلهگذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری از تجمعات، همچنان شاهد صحنههایی از مراسم پر تجمع در ماههای اخیر بودیم و با وجود اینکه آمار فوتیها از مرز ۴۵۰ نفر عبور کرده است چنین صحنههایی زیبنده مردم مسئولیتپذیر کشورمان نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مطمئنا زمستانی سختتر از پاییز پیشرو خواهیم داشت و امیدواریم با همکاری شما عزیزان با پرهیز از رفتار اجتماعی پرخطر و همچنین تداوم و تقویت رویکرد مدیریت فرابخشی و افزایش همکاریهای بین بخشی شاهد توقف زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم. دکتر سیماسادات لاری اضافه کرد: از روز یکشنبه تا دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۳۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت مورد نظر، ۴۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۵۶۴ هزار و ۶۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری افزود: ۵۶۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون پنج میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.