روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وضعیت اقتصادی رونق می گیرد

یکصد و هشتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در ادامه مباحث جلسه گذشته، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از روند آماده سازی و نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با تاکید بر اولویت تدوین لایحه بودجه بر اساس واقعیت های اقتصادی و در عین حال تداوم برنامه های توسعه کشور، رشد و رونق تولید و ایجاد گشایش در معیشت مردم و اقشار کم برخوردار گفت: مقاومت ملت ایران در بیش از دو سال و نیم جنگ اقتصادی بی سابقه با دشمنان قسم خورده به ثمر نشسته است و زمینه های بهبود در شرایط اقتصادی مردم فراهم شده است و با وجود لطمات و صدمات سختی که به اقتصاد کشور وارد شد، دولت با حمایت و همکاری مردم اجازه نداد تحریم کنندگان به اهداف شوم خود برسند.
روحانی ادامه داد: از این نظر با عنایت به اهداف لایحه بودجه سال آینده و با برنامه ریزی هایی که انجام شده، با امیدواری می توانیم اعلام کنیم وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی و رونق قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور پس از گزارش کارگروه اقتصادی کرونا در خصوص وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در اثر تعطیلی ها برای برخی از مشاغل و کسب و کارها در دور جدید اعمال محدودیت های شدید ایجاد خواهد شد، با اشاره به ضرورت اعمال این محدودیت ها با هدف حفظ جان و سلامت مردم اظهار داشت: بی تردید در مسیر اجرای این محدودیت ها افراد کم برخوردار با مشکلاتی روبرو خواهند شد از این رو با وجود همه مشکلات و مضایقی که همه مردم شریف از آنها آگاهند، دولت تصمیم گرفته است برای گروه های هدف و اقشار آسیب پذیر که در اثر تعطیلی کسب و کار آنان دچار آسیب خواهند شد، اقدامات حمایتی را در نظر بگیرد.


رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد با هماهنگی با وزارت تعاون و بانک مرکزی در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز این خانوارها اقدام کند. همچنین معاون دفتر رئیس جمهوری از ابلاغ ماموریت روحانی به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای طراحی اقدامات حمایتی دولت از اقشارکم برخورداری که در اثر تعطیلی کسب و کارشان در زمان اعمال محدودیت‌ها دچار آسیب می‌شوند، خبر داد. علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نوشت:
«رئیس جمهور روحانی امروز به سازمان برنامه وبودجه ماموریت داد برای آن دسته از اقشارکم برخورداری که در اثر تعطیلی کسب و کارشان در زمان اعمال محدودیت‌ها دچار آسیب خواهند شد، اقدامات حمایتی دولت را طراحی و برای تصویب و اعلام آن در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا آماده کند.»
سایر اخبار این روزنامه
چالش‌های پیش روی اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی بررسی شد شکست سینمای آنلاین از کرونا؟ جلال خوش‌چهره انتقاد مردمی ـ انتقاد جناحی «ابتکار» حواشی طرح یارانه تامین کالای اساسی را بررسی کرد یارانه اسیر سیاسی بازی دو هفته مهلت دهیم تا ورودی بیمارستان‌ها کم شود «شنبه» حیاتی برای کرونا بازدیدهای استانی نمایندگان مجلس با چه اهدافی انجام می‌گیرد؟ غفلت از اصل قانون‌گذاری در سایه سفرهای میدانی رئیس اتاق بازرگانی آلمان: شریک تجاری مهمی برای ایران در اروپا هستیم مسیر بورس تا پایان سال به کدام سمت است؟ ترامپ قصد بحران آفرینی دارد؟ تحرکات مشکوک لحظه آخری روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وضعیت اقتصادی رونق می گیرد کدخدایی در واکنش به کاندیداتوری احتمالی خاتمی یا احمدی‌نژاد هنوز اظهارنظر درباره بررسی صلاحیت‌ها سخت است انتقاد قالیباف از مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران و عراق دیدار کردند